1986 Dodge Caravan El Coyote

Mein Kampf

  • A "mester" anno nem ismerte a nyomatékkulcsot és fogalmát,egyik nap 2 henger és 1300 köbcenti hangja fogadott.
    Soha nem volt még Harley a tulajdonomban,kb ilyen lehet :-)
    Az első nagyobb kihívás a motornál.

  • Egyik nap elment a hátramenet,egy fórumtárs ötlete alapján nem 3-400E ft-os váltófelújításra vittem a gépet hanem levettem az olajteknőt és egy eltört acéldarab látványa fogadott..a szükség törvényt bont alapon egy bringás kulcsomat feláldozva "gyárottam" ,de inkább taknyoltam egy hasonló de erősebb anyagot ,
    A terv bevált a fékszalagot tökéletesen működtette a "vas" .
    Később a váltófelújítás során ez a vas kikerült ,de addig becsülettel leszolgált közel 48.000km-t .

  • Ez az izé a karburátor,mivel senki nem vállalta ezért ennek is nekiláttam,ő is leszolgált 48.000-t míg a polcra került.
    Kb fél éve volt nálam az autó mikor rájöttem arra hogy vagy én, vagy soha senki nem fogja ezt megcsinálni.
    Mindenhonnan elhajtottak,kifogásokat kerestek,pedig nagyon hálás gép,4 év alatt minden csavar lazult mozdult,soha nem kellet vele erőlködni,melegítgetni,autószerelő barátom soha nem értette hogy a bánatba szerelem egy 40 éves orosz krova készlettel egy 2900ft-os csillag-villás lidl kulcskészlettel és egy S-budget 4-13-as mini crova készlettel.
    Én sem értem,de egészen elképesztő hogy mindenhez hozzáférni és akármennyire is a kínálat alja volt ez a márka ,elképesztő mennyire minőségi a felületkezelés és az anyaghasználat.

  • Kivettem a műszerfalat ,a két ülés közé mértani pontossággal egy az egy centes volt tömítőanyaggal a szőnyeg alá a fémlemezre ragasztva . Lehet hogy még a gyárban került oda ? Azóta ereklyeként a műszerfalon lett a helye .

  • "Mesterember" által felújított önindítóm megadta magát,a rommá kopott forgórészre feltett új bronzkeféket ,hát nem okat bírt ez sem.. ezért ebből is új került a vasra.

  • Megjöttek az új lámpák. Került is bele normális H4 130/90 W megrelézve a kódneve : fotonágyú :-) Köhöm..öhöm rendelet..

  • Gyönyörű kusza vasdarab a Cry625 National Carburetors által felújított darab ,egy Mikuni-Solex 32-35 Didta karbi .
    Garázsba be -garázsból ki : 1 óra 11 perc. régi karbi le,új fel kb 5mp inditózás után pöcc -röff . Elképesztő .Kurva amerika..

  • Kincset találtam,egy szürke középkonzolt amit 2 éve vadászok a két első ülés közé.
    A feladat: a szürke műanyag borítást valami kuplerájbordó vagy burgundira átfesteni.
    Kapott pohár és tároló világítást a középkonzol,egy szivargyújtó aljzatot és pár apróságot.

  • Mindennél többet érő kincsek : a kézikönyv a kocsihoz,a kézikönyv a váltóhoz és 3 db félévente kalibrált ,ellenőrzött nyomatékkulcs.
    A kedves kontár szerelő urak ha ezeket ismernék akkor nem lett volna, átszakadt zsákfurat,átszakadt hengerfejtömítés,finom menetbe belehajtott majd beletört csavar,kontár módon összerakott generátor önindító ,összekevert vákuumcső,túlhúzott fékszalag a váltóban,szoruló ,rosszul kihézagolt differenciálmű..sorolhatnék még 20 hibát .

  • Egyik nap az autóm recsegések közepette megállt. Régóta gyanús volt a váltóban a sok mágnesezhető kopadék.

  • Ez a bolygómű..VOLT ..sírok ...

  • A konverter miután levettem a váltót..15 perc folyamatos káromkodás közepette szidom a mesterek családfáját Mátyás királyig visszamenőleg .
    Konverterfelújítás paraszt módra : vágd fel felx-el ,mosd ki,taknyold meg inverteressel ,csiszold le lamellás koronggal ...Anyád. Ez is kuka.

  • No ha a váltó lejött akkor kivettem ezt a tekert vasat is ...úgy hogy a blokk a motortérben lógott mivel azt nem tudom kivenni :-)

Hozzászólások

  1. Skyhawk  - 2018. január 6. 08:43

    El Coyote kapott egy gondos gazdit.Nagyon jó a garázsod, (az utolsó bekezdésben az "összegzés" főleg) Sok gondmentes mérföldet Vele!

  2. cadillacv8  - 2018. január 9. 20:05

    Köszönöm..igyekszem ,persze a saját léptékeimben ahogy megengedhetem magamnak és néha azon túl.
    Bár mindig veszek hozzá előre pár dolgot, erre elromlik más,próbál kibabrálni velem mindig :-) ,de szeretjük,és jó érzés mindig jobbá varázsolni..
    Bep-bep..


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére