Szóval első utamon (hazafelé) kiderült, hogy a klímával valami nem kóser, minden állásban forró levegőt fúj a rendszer.
Némi utánajárással kiderítettem, hogy újabb típushibával allunk szemben, aminek 3 oka lehet:
- a fűtésdobozban levő hideg/meleg terelőlapát törött
- a fent említet terelőlapát mozgató motorja kakukk
- mindkettő
Az első eset a gázabb, a hivatalos Ford szerviz a komplett műszerfal kiszerelésével kezdi a javítást, USD 1200-1500 közötti kinnti árakon - szóval ez nem kis műtét.
A második verzió annyira nem vészes, de azért az átlagosnál strapabíróbb idegszálakat igényel ez is.
Nyilván az ínyencek a harmadikat tolják. :D

1997 Ford Explorer
Kaptam hideget is, meleget is...öööö, hideget nem
-
-
Meglátogattam tomasz100 fórumtársunkat, akinek a donor autójából mentettem pár apróságot, köztük -a remény hal meg utoljára - egy terelőlapát mozgató motort.
Hazaérve gyorsan ki is kaptam a kesztyűtartót, hogy bepattintsam a helyére zsákmányt - a remény meghalt, sajnos a terelőlapát teteje törött, emiatt nem tudja mozgatni a motor a lapátot.
Irány a RockAuto, meg is rendeltem a kemény USD 10 értékű, erősített utángyártott lapátot. A dátum 2018.04.16. - ez fontos, hamarosan kiderül, miért. -
A tracking szerint 8 nap elteltével, 2018.04.24.-én a németországi postai elosztóból továbbították Magyarországra a küldeményt.
2018.05.11.-én a Magyar Posta semmit sem tud a küldeményről még. -
Nem bírtam tovább, megnéztem a beépítési instrukciókat és alulról megvágtam a fűtésdobozt, előkészítve azt az új lapát beszerelésére. Ha már megvágtam, kézzel átállítottam a lapátot a hideg állásba, gondoltam legalább átmeneti megoldásnak jó lesz - jó is volt, az első padlógázig, amikor is a lapát a tehetetlenségénél fogva ismét kinyílt a meleg oldalra. :D
Jöhetne már a csomag. -
2018.05.16. Pont egy hónapja várom a cuccot. A posta továbbra sem tud semmiről. K*rvára idegesítő ez a szerencsétlenkedés már.
-
2018.05.17. Berágtam. Addig ültem a telefonon, amíg nem tudtam érdemben beszélni valakivel a postánál. Hozzáteszem, eléggé kitartónak kellett lennem. A lényeg, hogy a posta hivatalos válasza: a küldemény soha nem érkezett be Magyarországra. Jeleztem a RockAutonak, hogy csöcs van és küldjenek még egy csomagot.
Ezzel párhuzamosan rendeltem egy ajtózsanér-felújító szettet (a vezető ajtó lóg), egy fűtőmotor-előtétellenállást és még egy terelőlapátot a hideg-meleg történethez - Immár FedEx International Priority shippinggel. Valamelyik küldemény csak ideér már... -
Nos igen, a drágább szolgáltatás szerencsére hibátlanul működik - 4 munkanap alatt (Garden City, New York háztól - Budapest házig) megjött a másodjára rendelt csomag.
Neki is álltam a régi lapát kiműtésének. A csatolt instrukciók alapján a fűtésboxot alulról meg kell vágni háromszög alakban, és a törött lapátnak ki kell pottyannia - ez után az új lapátot csak be kell pattintani a helyére, befoltozni a vágott lyukat ét voilá. Ez nyilván nem így ment, mert az enyém úgy volt eltörve, hogy nem lehetett kifeszíteni sem a helyéről, emiatt a csatolt mintához képest egy nagyobb nyílást kellett vágnom - de a lényeg, hogy végül sikerült kiberhelni a régit.
Képen egymás mellet a törött gyári és a megerősített utángyártott darab. -
Új lapát a helyén - következő lépés a lapátmozgató motor visszaépítése a fűtésbox tetejére, aztán teszt, és ha minden klappol, akkor a vágott lyuk befoltozásával zárul a projekt.
-
Elkezdtem visszaépíteni a kivágott műanyagokat.
-
Visszaragasztottam az utolsó darabot is. Kötés után biztos-ami-biztos kap az egész még egy epoxy erősítést és készen is vagyunk.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!