Sajnos az ablaktörlőm nem működik tökéletesen. 3 állása van a kapcsolónak. Az első állás fokozatmentes, csak az ismétlődés idejét lehet állítani a kapcsolókar fordításával. Aztán megakad a forgó mozgás. Pici óvatos erőkifejtés ugyanabba az irányba, és már meg is van a következő kapcsolóállás, és ugyanígy a 3. állás is.
Sajnos, a fokozatmentes kapcsolóállás nem működik. A kapcsolókar forgás közben mozgat egy csúszkát, ami az első harmadban egy ellenállás rétegencsúszik. Valószínű, hogy az ellenállás szabályozza a megszakítások közti időt. Mivel a csúszkát már kimértem, hibátlanul működik. Ezen információkat alapul véve, kell méllyebben belemerülnöm a szerelésbe.

1990 Dodge Dynasty
Ablaktörlő javítás...
-
-
Első körön Sunset ötletével kezdtem, javasolta, hogy nézzem meg a motor csatlakozóját. Kivettem a motort, mechanikástól-mindenestől. Levettem a csatlakozót. Elég szutyis volt. Kiszereltem a sarukat is a csatiból, óvatosan hátrahajtva a kis műanyag füleket. A képen látható, hogyan néztek ki a saruk. Megörültem: Ezek biztos hogy nem érinkeztek, tuti ez lessz a baja. Kitakarítottam a sarukat is, meg a csatiházat is. Levettem a motorról a hajtókart, és próba. Sajnos nem javult a helyzet. Öszeraktam, és kerestem tovább a hibát.
De nézzük a jó oldalát: Az ablaktörlő rendszer minden mozgó, forgó alkatrésze le lett zsírozva. Ha már egyszer szétszedtem, nem hagyhattam ki. -
Hatyi bíztatására ezekután elkezdtem bontani a műszerfalat az ablaktörlő vezérlésének keresése céljából. Aránylag gyorsan le is került a kesztűtartó, és a mellette lévő burkolatok is. A keresés és a nagy bontogatás eredménye ként, találtam elrejtve 2 panelt is a kesztyűtartó árnyékában. Az egyiken volt 2 relé, a másikon 1 relé és 3 valami :)
Az első panelből kivettem a reléket, levettem a burkolatukat, majd visszaraktam őket a helyükre. Ezután az elektromágnest, ujjal helyettesítve bekapcsoltam az egyiket, minek hatására a központi zár lezárta az ajtókat. A másik relé lenyomásakor kinyíltak. -
Íme a felderítendő panel....
A másik 3 valami szerepét is fel kellett derítenem az autó működésében. A két nagy henger formályú alumíniumházas valami az irányjelző villogtató :) 1db az irány jelzésénél villogtat, a másik pedig a vészvillogásnál dolgozik. A reléről a burkolatot levettem, visszaraktam, és ismét az elektromágnes helyett, ujjal működtettem. Nagy meglepetésemre megszólalt a kürt. Erre igazán nem számítottam.
Viszont még a kis ovális aluházas biztosíték formájú alkatrészről még semmit nem tudtam.
-
Mivel, hogy őt semmiképp nem tudtam működésbe hozni, ráadásul a műszer a 2 lába között zárlatot mutatott, íg jobban bele kellett hogy merlüjek.
Óvatosan kihajtottam a rápréselt füleket, és le is jött a burkolat.
Egy egyszerű bimetal kapcsolót találtam alatta.
Talán ez lehet az ablaktörlő megszakítója? Bekapcsoltam az ablaktörlőt, fokozatmentes állásban, és megszakítottam a bimetal kapcsolót. Semmi. Elengedtem és összezáródott semmi...
Megmértem, van e jelen fszültség. közel 12 volt-ot mértem, mindkét lábán, de ez még nem jelenti at, hogy működik, mivel csak terhelés alatt fogja a vékony ellenálláshuzal felmelegíteni a lemezt.
Már lassan rám sötétedett, és holnap meló. Gondoltam, még meggyőződöm róla, valóban köze van az ablaktörlő fokozatmentes állásához a kis bimetal kapcsolónak. Az ablaktörlő kapcsolójának csúszkájára raktam a műszer egyik ágát, a másikat pedig a bimetal lábára. Sípolás. Igen, tuti hogy oda tartozik. Valószínű, valahol szakadt az áramkör, nincs leterhelve a bimetal, ezért nem is kapcsolgat. Valahol, a motor és a bimetal között van gubanc, mert a 12v meg van a bimetal lábain. de most már el kell kezdenem összeszerelni az autót, mert rámsötétedik, és annyira szét van szedve, hogy reggelig sem rakom össze. Ráadásul, holnap meló, délelőtt visza Csabára. Talán ha jobb idő lesz, és egy nap nem csak 8 órán keresztül lesz világos, akkor nekifekszek mégegyszer, és megkeresem a hiba gyökerét. Az irány már megvan, és közben sok mindent megismertem az autón. Ha folytatom az ablaktörlő javítását, ugyanígy le fogom vezetni a garázsomban. -
A bimetal kapcsoló felülnézetben...
Hozzászólások
Gratula! Sok gondtalan mérföldet!!!
Szia márkatárs! Jó kocsi! Grat