1972 Chevrolet Nova

A motor

  • Kezdjük először a motorral.
    Az új szív egy 2013-as GEN IV 6.0 Vortec L96 Silverado motor. Gyárilag az erősebb 360 lovas verzió 6L90E 6 sebességes automatával.
    Nagyon kevés kilométer volt a kocsiban, amikor tavaly télen sikerült lebontaniuk az elejét és a tulaj feldobta kompletten a hajtásláncot az ebayre. Nem sokat hezitáltam rajta.
    Nagyon jó vételnek tűnt, persze később kiderült hogy konverzióra nem éppen a legmegfelelőbb donor.

    Ez a motor LS3 hengerfejekkel volt gyárilag szerelve, és mint általában a truck motorok ez is heavy duty cast iron blokk, 9.7:1 gyári kompresszióval.
    Persze valamivel nehezebb mint az LS társai de cserébe erősebb is. Láttam pár kikönyökölt alu LS motort Koniéknál, nem szép látvány :))
    Az extra kilókat kompenzáltuk mással.

  • Koninak szabad kezet adtam, a terv egy utcán is jól viselkedő, de erős motor volt.
    Szerintem kicsit túl is lett teljesítve az eredeti kérés lóerőben, de ezért egyáltalán nem haragszunk ugye :))

    A lelke a motornak egy BTR Stage II tengely hozzávaló szeleprugókkal, amitől előbújtak a lovak és meglett az igazi és utánozhatatlan american muscle car röfögés is.
    Gyárilag ez a motor már VVT-s ( Variable Valve Timing ) volt de jobbnak látták ezt kiiktatni belőle.
    A hengerfejeket gyönyörűen megdolgozta Koni és szedtek is le belőle hogy növeljék a kompressziót.
    A truck intake helyett kapott egy Ls3 intake-et és egy 1 3/4"-os Stainless Works leömlőt.
    Lett egy Mast Motorsport olajteknő is a nagyon lelógó truck teknő helyett.
    Gyakorlatilag ennyi a recept egy közel 500 lóerős motorhoz.
    Koniék szerint a 6 literből adódóan alul kicsit hiányzik belőle a nyomaték összehasonlítva egy Ls3 6.2-vel, de felsőbb tartományban már a gyári Ls7 szintjét hozza :)
    Szerintem mostanában nem fogom megunni :)








  • Jól néz ki beszerelve is ezzel az Edelbrock coil coverrel.

  • Szépen el is fér.

  • Persze emögött rengeteg meló van mire egy ilyen motortérből olyan gyönyörűség lesz.

Hozzászólások

  1. DRW  - 2015. december 7. 07:41

    Mocskos jó lett a verda! Gratulálok! Az a vonatos kép meg szintén király...

  2. medbali  - 2015. december 7. 11:02

    Köszönöm, nagy is az öröm. :) Alig várjuk hogy kitavaszodjon. A képet Koni csinálta.

  3. Skyhawk  - 2015. december 11. 18:57

    Szerintem minden amerikai autós a szíve mélyén pont egy ilyen "vaddisznó" járgányt szeretne.A múltat és a jelent tökéletesen gyúrtad össze-mindegyikből pont amennyi kell.Tökéletesen válogattad össze az alkatrészeket.Többször is végigolvastam a "garázsod",a műszercsoport,hajtáslánc,fék kombó nagyon ott van!Gratula,remélem látom majd élőben is egyszer!!!

  4. medbali  - 2015. december 12. 08:49

    Köszönöm. :)
    Persze fejleszteni/okosítani mindig van lehetőség egy ilyen autón ezért biztosan mondhatom hogy hamarosan lesz folytatás a garázsban. :)


  5. Tony  - 2015. december 14. 13:23

    Egy állat vagy Meg persze az alkotók is.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére