1978 Ford Thunderbird

2020

  • 2020.03.01.
    2019 február 15-re datálom a vásárlást, így nemrég volt egy éve, hogy nálam van. Ennek örömére átesett némi javításon. Csak pár dolog, a teljesség igénye nélkül: felújítódott a fékrendszer, kapott négy új lengéscsillapítót, első kerékcsapágyakat, motor és váltóbakot, olajpumpát, vízpumpát, folyadékokat, szűrőket. A motorból három helyen folyt az olaj, a váltóból csak egy helyen, ezek is meg lettek szüntetve.
    Most épp beépítésre vár az új hűtőradiátor. És hátra van még a kormányszervó cseréje.

    Rövid otthontartózkodásom alatt lecseréltem a kormányközepet egy kopásmentes "new old stock" darabra, kiegyenesítettem végre az antennát és felnyitottam a bontott, újkorában feláras "Sport" műszeregységet, mert valamik zörögtek benne. Ez majd beépítésre kerül, amint végre megérkezik a hozzá való burkolat. Apróságok ezek, de nagyon jót tesznek az ember szívének.

    De a lényeg... végre krúzoltunk egy kellemeset.

  • Az új kormányközép.

  • "Sport" műszeregység. Az alap műszeregységtől eltérően ezen már van fordulatszámmérő és mutató mutatja az olajnyomást és a feszültséget.

  • A "fénykékesítő" burkolatok pöcke letörött, így az összes szabadon vándorolt. Meg persze némi műanyagtörmelék is. Óvatosan kell vele bánni mert a fehér műanyagnak nem tett jót az elmúlt negyven év, rideg, könnyen törik. A "fénykékesítő" burkolatokat sikerult pillanatragasztoval visszaragasztani es a muszerfalvilagitas ledes lesz.

  • Valahogy így fog kinézni összeépítve.

  • 2020.08.04
    Kapott negy uj gumit is meg talan majus kornyeken. Maxxis MA-1 mellett dontottem, mivel nem talaltam mast. Tudtommal a feher csikrol szappanos vizzel lehet lesurolni azt a kekes vedofilmet. Nekem nem igazan sikerult, jobban surolni nem akartam, igy az egyelore kisse kekes, de a kep nem adja vissza a valos arnyalatot. --- Frissítés(2020.08.22) Acetonos körömlakklemosó sokat tud fehéríteni, de még mindig nem tökéletesen fehér.

  • Juniusi karantenom alatt jutott idom kicserelni a hutoradiatort. En csak egyszeru cserere keszultem, de miutan kiszedtem a regi radiatort, ez fogadott alatta. Vegig feluleti rozsda ult mindenen es latszik egy nem tul szakszeru javitas nyoma is. Jelenlegi tapasztalataim szerint, az az auto legcsunyabb resze. Azzal nem tudtam mit kezdeni, de a rozsdat lecsiszoltam mindenhonnan, amihez csak hozzafertem. A klima radiatorat is ki kellett vennem, hogy jobban hozzaferjek.

  • Egyelore kellokeppen stabil, de nyilvan egyszer majd kezdeni kell vele valamit.

  • Napokig csiszoltam, de ennel mar nem lett jobb.

  • Kesz a festes. Ket reteg Hammerite-ot hasznaltam, kozvetlenul a megcsiszolt feluletre. Tartottam tole, hogy milyen lesz alapozo, stb nelkul, de a kerti kerites mar negy eve sikerrel veszi fel a harcot az elemekkel, igy bizom benne, hogy ilyen vedett helyen levo felulet eleg jol fogja majd birni. Vannak meg csiszolni, festeni valo reszek, de azokhoz konnyebb hozzaferni, most csak a nehezet csinaltam meg.

  • Osszeszerelve. Az uj huto egy centivel vastagabbb, mint a regi. A kulonbseg csak annyi, hogy korabban ki lehetett venni a ventilator legterelojet onmagaban is, mostmar csak akkor, ha elotte a radiatort kiveszem. Erre csak azutan jottem ra, miutan egyszer mar osszeraktam.

  • Ujabb merfoldko. Miutan az autot megvettem, kiderult, hogy a hozzavalo potkerek abszolut nem jo ra. Rejtely, hogy ki es miert rakta a csomagtartoba. Egy evig probaltam potkereket szerezni. Sima, egyszeru, bontott acelfelnit szerettem volna, de mindig olyan irrealis arat mondtak a szallitasra, hogy inkabb visszakoztam. Olyan is volt, hogy megvettem, de megsem passzolt. Sokadik probalkozasra sikerult megvenni a megfelelot. Sosem gondoltam volna, hogy acelfelni ekkora oromet fog majd okozni. Percekig csak csodaltam. Ugyanitt acelfelnik eladok. :)
    Vegre megvan es mar merek messzebbre is autozni. Amugy Vision Rally. Eleg allatul nez ki, talan egyszer majd veszek egy szettet.

  • Ha az elsosegelycsomag kotelezo, a porolto miert nem?! Felek a tuztol, igy beszereztem egy poroltot, meg tavaly. Tepozarszalaggal sikerult stabilan rogziteni a keresztmerevitohoz. Iden pedig kapott gyorscsatis akkusarut. Az a biztos!

    Mivel a csomagtartoboritas felaras volt es az az enyembe nem jutott, igy jol megfigyelheto, az a fekete festekcsik a sarvedon. Korabban azt gondoltam, hogy valaki gondatlan volt es kifolyhatott valami festek, de miutan a vilag osszes Torinobirdjet megneztem, feltunt, hogy ez a festekcsik evjarattol, gyartasi helytol fuggetlenul azokon is rajta van, de nem mindegyiken. Szoval "diszkret" gyari jeloles lehet. Mindenesetre en nagyon racsodalkoztam.

  • Vegul johetett a desszert, vagyis gurultunk egyet! Jol szuperal az uj huto.
    - "Mi ez Cadillac?" Nem, nem Cadillac. Ford!
    - "Thunderbird? Sosem hallottam róla."
    - "Mennyit fogyaszt?" Fogalmam sincs, sosem mértem le.
    Leggyakrabban ezek a kérdések és a válaszok, amiket adok.

  • Nincs annal hangulatosabb, mint ejszaka a kihalt varosban kruzolni.

  • De, hogy megse legyen minden olyan felhotlen, most epp gyorsitaskor, 40 felett, egy adott gazpedalallas tartomanyban jelentkezo csorompoles adja fel a lecket.

  • 2020.08.22.
    Ez történik, ha a hobbista meggondolatlan, nem néz utána a dolgoknak rendesen. És a nem évjárat azonos modellről nézi meg a videót youtube-on. Pedig csak az ablaktörlőkarokat akartam leszedni, mert kikezdte a rozsda. Szélvédőcsere lett belőle. Kicsit sem voltam "boldog".
    Nagyon sok telefon után, végül sikerült találni egy magyar céget, aki legyártotta és ki is cserélte, mindezt egészen korrekt áron, három hetes szállítási idővel.
    Természetesen a matrica is visszakerül majd rá.

  • Így néztek ki a karok. "Olcsón" megúsztam a levételt. Azóta már csiszolva, festve és újra a helyükön.

  • Az alsó díszrács újra a helyén, miután megkapta a kellő törődést. Sokat dob az összképen.

  • Megejtettük első nagyobb túránkat is, Bajára. Három nap alatt szűk 600 km gyűlt össze és egy rossz szavam sem lehet rá. Meg is dicsértem az út végén.

  • A kapitányi híd.

  • A parkolót nem rá szabták, de megoldottuk.

Hozzászólások

  1. the rookie  - 2019. június 18. 15:06

    Szép autó, gratula!
    Küldtem privát üzenetet!

  2. Lake  - 2019. június 20. 11:04

    Szép nagyon! Pár napja néztem élőben :) Ha a környéken laksz mindenképp fussunk össze amint elkészül! :D

  3. MrHello  - 2019. június 25. 00:13

    Pesti vagyok sajnos, de azert koszi! :) Es koszi a kepet!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére