A felújítást a motornál kezdtük, mert ami biztos volt, hogy fagydugókat kell cserélni. Ahhoz meg nem lehetett hozzáférni a motor kivétele nélkül. De ha meg már kivesszük, akkor az is fel lesz újítva.
Na hát így néz ki egy Ford 460cui-s motor.
Hát így néznek ki a fagydugók. Látszik hogy amihez hozzáfértek a yenkik, azt kicserélték. De amihez már ki kellett volna emelni a mocit azt hagyták szétrohadni. Na majd most 38 év után.
Ennyi cucc maradt a motortérben. Azért már így is elég nagy lyuk tátong a levett motorháztető alatt. Egy pár ember tuti beférne oda. :)
A legmeglepőbb hogy a felületi rozsdát leszámítva nincsen komolyabb rohadás. Egy kis drótkorongozással és festéssel már széppé varázsolható.
Hát szét lett borítva a moci. Ki kell cserélni az összes hidrotőkét, és 1-2 szelep be volt égve. Pedig a hangján nem hallatszott semmi. 39 év az 39 év, szóval lassan rám is rám férne egy generál...
Mivel a kasztni jó állapotban van, semmi komoly rohadás csak egy kis felületi rozsda van a vázon, ezért az arra szánt pénzt a motor és a váltó felújítására költöm.
Ide kerülnek majd az új fagydugók, ha megérkeznek Amerikából. A blokk meg szépen le lesz takarítva és megkapja a gyári kék színét.
A főtengely. Mint kiderült kb. 10-12 éve már cserélték a csapágyazását. Most már egy kissé kopott az állapota, úgyhogy mehet a gépműhelybe és kap egy túlméretes csapágyazást.
A dugattyúk és gyűrűk jó állapotban, legalább azokhoz nem kell nyúlni.
Na hát ennyit a "csak fagydugó" cseréről.
Hozzászólások
Klassz gép, remélem hamarosan élőben is láthatom :)