2003 Jeep Grand Cherokee Limited

Grand Cherokee

  • Vettünk 2008 nyár közepén egy 2003-as 4.7 V8 GC-t. Nem a legolcsóbbat vettük meg, hanem egy viszonylag keveset futott, vezetett szervizkönyves autót, hogy ne legyen vele gond. Gondolom, ez logikus bármilyen autót vesz az ember. Nem is az autó állapotáról inkább a használhatóságáról, kényelméről és a menetteljesítményéről, fogyasztásáról írnék. Aki ilyet akar venni úgy is ezek érdeklik.

    Vásárlás előtt Totalcar népítéletében elolvastam az összes jellemzést. Elég vegyesek voltak. Ezekre a végén majd visszatérek!

    Kombi jellegű az autó, jól pakolható bele. Kényelmes ez, ha vásárol az ember vagy elutazik. Csomagtartóba könnyű pakolni, pont jó a magassága. Elől nagyon kényelmesek benne az ülések. Levezettem 600-km-ert majdnem egyhuzamban, és úgy szálltam ki, hogy még 600-at simán le tudnék vezetni benne. Hátsó ülések alsó ülő részét már kicsit rövidnek, kényelmetlenebbnek tartom, de csajoknak, gyerekeknek pont tökéletes. Menetzaj, szélzaj nagyobb sebességnél kicsit erős szerintem, de nem veszélyes. Csendesebbre számítottam. Vezetőnek nagyon kézre áll minden kezelő szerv, kapcsoló stb. Multikormányon rajta van minden, ami kell, tempómat, rádió. Tempomat 60 km/h-tól működik, amit sokallok. Működhetne 40-től városban jól jönne ahol 50 a sebességkorlátozás ugye. Az autó nagyon sok a vezető kényelmét szolgáló elektronikával van ellátva. Kis apróságok, de nagyon figyelmes dolgok, amik kicsit csajossá, illetve nőknek praktikussá teszik az autót. Gondolok itt a memóriára, ami az ülés, tükör beállításokat jegyzi és állítja be. Két távirányítója van az autónak, két beállítást tud elmemorizálni az autó, amit be is állít automatikusan a megfelelő távirányító nyitására. Kiszállás könnyítő elektronika van benne, ami szintén csajoknak nagyon jó. Leveszem a gyújtást és a könnyebb kiszállás érdekében hátrébb húzza a vezető ülést. Lehet, ezekkel sokan tisztában vannak, de ezt azoknak írom, akik esetleg nem tudnák, hogy ilyenek is vannak az autóban. Tükröket gombnyomásra be lehet hajtani. Parkolásnál többször jól jött, és fényre sötétednek. Board komputer vagy, hogy hívják, nagyon sok adatot ír. Külső hőmérséklet, iránytű, átlag és pillanatnyi fogyasztás, hány km-et megy el üres állásig stb. gyárilag Infinity zene van benne, ami nagyon jól szól. 10 lemezes cd-tár a csomagtartóban. Elől is lehet bele egy cd-t és egy kazettát lejátszani.

    Terepen még nem használtuk, nem is tervezzük. Nekünk az összkerékhajtás télen jön jól, talán biztonságosabb, mint egy két kerékhajtású személyautó.
    Összkerékhajtás valami intelligens cucc. Elvileg állandó, nem lehet külön kikapcsolni, de nincs is rá szükség, mivel saját magát kapcsolgatja. Ha megcsúsznak a kerekek, akkor adja rá a nyomatékot az elsőkre. Ez jótékonyan befolyásolja a fogyasztást. Városban normál közlekedés mellett 15-16-liter, országúton 140 Km/H környékén 13-14-liter. Erősebb sportos autózás mellet városban 18-liter. 190-el már mentem vele. Könnyedén gyorsult odáig. Végsebességét én még nem próbáltam, de gondolom, 200 fölött van. Dinamikusan jól gyorsul még nagy sebességnél is. Alapról, meg meglepően jól gyorsul terepjáróhoz képest a maga 265 Lóerejével. J

    Totalcaron mint már írtam elég vegyes népítéleteket írtak az autóról. Van, aki szidta, mert sokat költött rá, folyamatosan rossz volt. Erre azt mondom nem egy lelakott szart kell venni, bármilyen tipús autóról beszélünk is, mert megszopja az ember. Volt, aki a menet teljesítményét gyengének tartotta, és a fogyasztását sokallta, japán autóhoz hasonlítva. Ne hasonlítsuk már össze már ezt egy Honda vagy Toyota személyautóval. Kisebb könnyen kasznihoz nem kell annyi erő, üzemanyag, hogy ugyanúgy menjen, mint egy amerikai nagyvas. Broncóhoz képest, ami előtte volt a fogyasztása kész felüdülés. Mondjuk ennek a GC-nek nincs is az a tipikus Amerikai autó filingje, de egy nagyon személyre szabott kényelmes használható autó.

    Aki ilyenben gondolkozik, annak csak ajánlani tudom. Nagyjából ennyi.

Hozzászólások

  1. Repülj  - 2009. február 12. 18:21

    Szia!

    Gratula a Jeephez és ahhoz is, amit és ahogyan írtál róla!
    Az embernek rögtön kedve támad ilyenben ülni!

    Repülj

  2. Franky  - 2011. július 25. 12:39

    SZia.
    Hasznos infok,köszi.
    Ma megyek megnézni egyet.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • leezsolti:

    Ami kimaradt: C6: 285/35/R19 Firestone a C5: 275/40R18 Good Year all season

  • mardi:

    !kép=comments/2021-07/60f6fb56b12e8.jpg

A lap tetejére