1987 Pontiac Firebird

Firebird

  • Már régóta tervezem, hogy beállok ide a többi madár közé az "énautómmal" és ha már ma van a Pontiac márka születési évfordulója, kinyitom én is a garázsajtót. Köszi, hogy benézel.
    A történet úgy kezdődött, hogy "szezonra" (a 2003as tavaszi találkozóra) AUTÓval akartam végre menni. Off az volt, de már nem csak nézelődő akartam lenni. 2002 őszétől komolyabban kezdtem keresgélni valami nagyot, valami kombit. 350es alatt nem igazán gondolkodtam, esetleg 5 literesen, '80 előtti évjáraton. Aztán ismeretségi körben eladósorba került egy Malibu, ami 2002 telétől 2003 tavaszáig húzódott és végül jól nem lett belőle semmi -nem az én hibámból-, de utólag nem bánom, mivel az svájci produktum volt ez meg ugye, csak egy amerikai cucc:)
    Szóval '03 áprilisában megnéztem, kipróbáltam, megtetszett (nagyon) és elhoztam. Ex barátnőm szüleihez vittem, akik a szomszéd településen laknak. Ott töltött 5 napot, amíg a papírokat elintéztem, mivel nem volt rajta biztosítás. Elégnek éreztem, hogy odaúton megbüntettek 2 napja lejárt vezetői engedély vétségéért. Mondanom sem kell, hogy életem leghosszabb öt napja volt.
    Kis V6 de napira nagyszerű és úgy nem akarom feldobni a pacskert, hogy mellé ne legyen egy V8. Amúgy a V6 tényét enyhíti az OD-os automata és a posi diffi:)

    Nem mondanám, hogy szerették szegényt de azt sem, hogy széthajtották -szerintem nem volt rossz állapotban. Persze hiányosságai azért akadtak, meg látott is egyet 's mást. Azonnal cseréltem 2 kormánycsuklót, fékbetéteket és a 2 első fékcsövet, ami sürgős volt. Aztán később önindítót is, mivel valaki (üdvözöllek) előzőleg kiszedte a hidegindító befecskendezőt (pótolva), ezáltal halálra hajtotta azt. Három évet jártam vele gond nélkül. Ja, egy vízcsövem is eldurrant, miután találkozóról hazajövet beálltam az udvarba és leállítottam a motort:)

    Mint feljebb írtam, nekem a régebbi Autók tetszenek, '50-70egynéhányig, azon belül is a csúcs '68-72. A '80-90-es érából ez az egyik forma, amibe nap mint nap bele tudok szeretni:) Olyan vezetési élményt nyújt nekem, amit eddig egy "off" kocsi sem tudott megközelíteni.
    Szóval, nem célom vele a csilli-villi szalonállapotú kiállítási ékszer, inkább valami "dög" kinézet és a megbízhatóság.
    Ja, és !NINCS! az az európai kocsi, amire lecserélném:)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

  • Flex:

    Nagyon ritkák már ezek a kupék. Szuper garázs, szuper autó. Irígység :-)

A lap tetejére