1999 Ford Explorer

Explorer

  • Sziasztok

    2011.01.22.-én vásároltam az autót Bone segítségével.Mivel úgy tűnt hogy motorikusan rendben van illetve a váltó is működik ezért elhoztuk,bár mind külsőleg mind belsőleg van bőven javítani való rajta.Garázs hiányában már várom a jó időt hogy neki tudjak esni és az összes olyan dolgot elvégezzem amihez nem kell autószerelőnek lenni.

  • Készítettem egy listát a javítandó dolgokról, hát nem mondhatnám hogy rövid lett, úgyhogy meg lesz a hétvégékre a program. :)
    A sort a szokásos olaj illetve szűrők cseréjével kezdtem, nagyon kényelmes volt hogy emelő nélkül aláfeküdtem és letekertem az olajszűrőt :) Az új olajtól hallhatóan szebb lett a motor hangja.

  • Az első és egyben legfontosabb lépés a riasztó beszerelése volt, mert gyárilag nem volt benne csak valami utángyártott, de az meg nem működött. Szerencsére volt itthon egy bontatlan, igaz hogy bicskakulcsos és sajnos az a része nem fért el gyújtáskapcsolónak kialakított rés miatt, de ez legyen a legkevesebb baj.
    A képen még a régi kabel kötegek közé bújtatott egység látszik.

  • Következő lépés a központi zár rendbetétele mert volt olyan ajtó amit nyitott és olyan amelyik nem reagált semmire. Mint kiderült itt is valami gányolás áldozata lett az autó, de sikerült ezt is rendbe tenni. Most már nyílnak és záródnak az ajtók. :)

  • Hiányzott az amerikai bimm-bammolás az autóból, ami a nyitott ajtók, kulcs a zárban,stb, dolgokra figyelmeztet. Bíztam benne hogy csak kiiktatta az előző tulaj és hamar vissza lehet kötni ,sajnos nem így történt. Amikor szétszedtem az ajtókat kiderült hogy több zárnak is le van törve az a része amire az érzékelőt kötni kell, úgyhogy irány a bontó (se rockauton, se e-bayen nem találtam)ahol aranyáron sikerült megkapni mind a 4db-ot.
    Készítettem erről is képet, a szerkezet jobb felső oldalán látható a fekete "körnél" hogy hol van letörve.
    Hurrá most már lett bimm-bamm :)

  • Jött a szülinapom, kaptam (kértem :) ) tolatóradart, mert mégiscsak a várost járom egész nap, a sok parkolást megkönnyítené. Csak hogy bonyolult legyen az életem 6 szenzorost kaptam, tehát elől 2 db. hátul 4 db. Lehetett megint az autó elejétől a végéig szétkapni a műanyagokat és a motortéren valamint a belső műanyag csatornákon keresztül hátrahúzni a kábeleket. A gond a hátsó érzékelőknél jelentkezett, mert mint kiderült a "fellépő" műanyag alatt vasból van az autó,ráadásul pont ott jön az íve, tehát fúrtuk-faragtuk jó darabig míg a helyükre kerültek.

  • Itt meg az első szenzorok láthatók. Már meg volt fúrva az autó lökhárítója, valószínűleg anno volt rajta gallytörő rács ködlámpával, volt is szó hogy veszek egyet és felteszem,de köszönhetően a szabályoknak nem rizikóztattam meg,elől maradt csupasz.
    Egyébként elég félelmetes hogy belülről úgy látom mindjárt keresztülmegyek az előttem lévő autón és a radar szerint meg még van 70cm köztünk, és valóban. :)

  • Az expi hűtője időközben megadta magát és az egyik sarkában elkezdett kifolyni a hűtővíz. Bone-nak nem kevés utánajárásába került (amit most is megköszönök neki) míg sikerült olyan helyre vinni ahol profin megcsinálták, most jobb mint új korában.

  • Mivel a fontosabb elektromos hibák már javítva lettek és más műszaki gond hál' Istennek nem volt vele, jöhettek az optikai dolgok. Be lett állítva az összes külső műanyag szegély, valamint a felnik is kaptak egy teljes pucolást. Sajnos se a polir se a különféle paszták nem tudtak megbirkózni az évek alatt lerakódott meg ráégett kosszal így az összeset le kell csiszoltatni hogy újra szép legyen,de ez majd csak a következő téli-nyári gumi váltáskor fog megtörténni.

  • A következő nagy project az autó gázosítása volt, amit a Szappanos műhely végzett el. Róluk csak pozitívumokat tudok mondani, szépen,gyorsan, dolgoztak, szuper lett az autó, és még ingyen le is takarították :)
    Egy bruttó 72l-es tartály került a pótkerék helyére, így semmi hely nem veszett el az autóbelső teréből.

  • Októberben gáz üzemben terhelésre elkezdett puffogni az autó, mint kiderült az egyik gyertyakábel el volt öregedve és áthúzott. Ha már teljes gyertya kábelt cseréltem az autón akkor már új gyertyákat is kapott amit műhelyben végeztettem el,mert gyakorlatilag lehetetlen hozzáférni :)

  • Novemberi project a fűtéskapcsoló javítása lesz,mert nem hajlandó csak max fokozaton működni, ami azt jelenti hogy 1 perc alatt megsülünk a kocsiban. Szerencsére rockauton van minden kis apróság hozzá, az már kevésbé szerencsés hogy a dollár és az euró ára az egekben van.
    Ja és itt egy kép a jelenlegi állapotról is.

  • Mint kiderült a fűtés azért nem működött,mert a fűtés szabályzó motor illetve a csatlakozó (képen) szét volt rozsdásodva, meg mintha meg is olvadt volna. Hála Rick4-nek hamar érkezett hozzá gyári Motorcraft mindkettőből, úgyhogy kis szerelgetés után most már a fűtés is úgy működik ahogy azt anno a Ford mérnökei kitalálták.

  • Decemberben a nagy hideg és a garázs hiánya ellenére kicseréltem a termosztátot is,mert úgy éreztem nem az igazi a működése. Sajnos a képeket amiket készítettem elkevertem valahol pedig direkt minden lépés meg lett örökítve,mert nem igazán található erről dokumentáció a neten így a kollégáknak nagy segítséget nyújtana ha ők is cserére adnák a fejüket. Egyébként valószínű a gyári volt még benne, mert elég elhasználódottnak tűnt.

  • Januárban kapott új hátsó fékeket az Expi, az elsők teljesen rendbe vannak így nem kellett cserélni. Mivel ez a munka már meghaladja az autószerelési képességeim, meg szerszámok sem állnak a rendelkezésemre, az emelőről nem is beszélve,így ezt szervizben végeztettem el.

  • Rendeltem e-bayről új kilincset,mert a bal hátsó el volt törve, szállítással mindennel együtt olcsóbb volt mintha itthon a bontóban valami 10 éves használtat vettem volna, vicc...
    A csere nem volt nagy durranás (bár a gyári pop szegecs kicsit megszívatott), de az eredmény megfizethetetlen, most már nem kell belülről szenvedni a kinyitással, sokkal egyszerűbb a lányomat ki-be tenni a kocsiba. :)

  • Ment az Expi vizsgára, úgyhogy előtte felkészítettük hogy ne tudjanak belekötni, volt futómű beállításon illetve kapott 4db. használt de jó állapotú gumit a régiek helyett.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére