1990 Dodge Ram Van Aero

Ram Van

  • Végre megvan! 3 hosszú év telt el azóta, hogy megnéztem közelebbről egy ilyen buszt. Rögtön beleszerettem a buszos életérzésbe és majd megőrültem, hogy legyen nekem is egy. Hát eljött az én időm!

  • Sokan ismeritek ezt a buszt, Unicumtomi aktív tagja volt vele a közösségnek.
    Elrendezése a szokásos tárgyaló: 4 forgó fotel, egy kanapé. Összesen 7 személyes. A kanapé az extrásabb fajta, 3 részes, elektromosan mozgatható. A tévé \"gyárilag\" benne van. A \"gyári\" kifejezés azt takarja, hogy az Aero cég vette meg a csupasz tehreautót annó, majd kicsit szétszedték, pár helyen megvágták, beleszabtak pár m2 szövetet, és még csillogó fabetétet is raktak bele.

  • Történet a következő. Tomi OFF autó híján ezt használta napira, ami sajnos ezek mellett a benzinárak mellett nem gazdaságos. Nekem meg volt kisebb fogyasztású amerikai autóm, ait nem használtam. Kis egyezkedés után kezet ráztunk.

    2011.február 5-én eljött a nap. Legurultam hozzá Csákberénybe, megírtuk a papírokat, kávé, dumcsi miegymás, majd indulás haza Pestre. Hibátlan utunk volt, én repkedtem a vezető ülésben.

  • Másnap meglátogatott DodGery, hogy körbenyálazza a buszikát.

  • Kaptam tőle ajándékot is, ezúton is köszönöm!

  • ezt a képet csak azért, mert jól sikerült :)

  • Délután átgurultam Elnök Urunkhoz... Jól mutattak egymás mellett.

  • 2 nap alatt kb 200 km-t mentem vele. Úgy számoltam, hogy 15L körül eszik, ami szerintem eggyáltalán nem rossz. Ebbe volt országút is, meg város is. Sajnos a váltója nem működik tökéletesen, megérett a felújításra. Egyenlőre még működik így, de szeretnék minél előbb túlleni rajta. Gyűjtögetni kell még rá.
    Ezen kívül csak dícsérni tudom az autót. Motorja hangtalanul jár, semmi csattogás, csikorgás, egyenetlen járás. Kipufogó rendszerén valószínüleg változtatni fogok, mert még a cső végénél sem hallani a hangját. Én szeretem a V8 duruzsolását, de leginkább egy Cut-Out szelepen gondolkodok. Ha kell üvölt, ha kell hangtalan :D
    Futóművet be kell állítani előzetes gömbfej csere miatt, és ezután hibátlan lesz...

  • Első találkozás. Szerintem jól beilleszkedett. Chrysler-Ford-GM

  • Kis hiánypótlás, nagy-nagy köszönet érte Big Punknak!!!!
    Hamutartó, pohártartó, és alegnagyobb kincs, európai szabványú TV a gyári amerikai helyett. Remélhetőleg így már fogok tudni adást fogni :)

  • Ezt csak úgy :D

  • Hátsó lámpa projekt: kapott szép új lámpa búrákat

  • Elég tompa volt már a foncsorrészre fújt ezüst festék, a lepattogott részekről nem is beszélve

  • nem volt nehéz lecsiszolni a régi festéket

  • majd jöhetett a csillogás. a recept egyszerű, tescoban vásárolt krómfesték. nem éppen gyári, de teljesen meg vagyok elégedve a végeredménnyel

  • fehér búra alá sárga izzó... sajnos nem tudtam lekapni a villanást, de esti sötétbe nem tudtam belenézni

  • a változás magáért beszél

  • Apró lépések... A kis rendszám jobban mutat rajta =)

  • Elöl is

  • "Tető csomagtartó" felújítás.
    A tehetséges fényező mester egyszerűbbnek tartotta lefújni az aluminium csövet, mint kicsavarni 4 csavart (igaz, 1/4-es kulcs kellett hozzá). A végeredmény hányás lett. Hozzáteszem alulról nem tudta lefújni a csövet, így egy csíkba szürke maradt.

    A folyamat egyszeű volt.
    -12 db csavar kicsavarása (így darabokra lehetett szedni)
    -1-1,5 óra csiszolgatás
    -amatőr szintű polírozás

  • Innen nézve egészen hibátlannak tűnik.
    Sajnos a képek minősége nem adja vissza a hatást, emiatt elnézést is kérek az érzékeny szemű művész lelkektől.

  • Természetesen hibátlan nem lett. Azért a 21 év a tetőn megtette a maga hatását, kisebb karcolások, sérülések maradtak rajta, jót tesz neki a 2m távolság.

  • Voltunk kirándulni is

  • Alvásra is kiváló

  • 2011 ACCH tavaszi találkozó Dunaharaszti
    Cry kezelésbe vette a gépet - köszi

  • Mégegy kis apróság. Ha már úgyis ki volt fúrva neki az oszlop, felraktam egy szép antennát. Erről az antennáról kapja a jelet a kanapé mellé beépített rádió, illetve egy elosztó segítségével a CB rádió is. Sajnos a CB-ből még így se jön hang, de legalább a rádió megszólalt.

  • Hétvégén elmentünk kirándulni Szegedre. 7 fővel, 90-es tempónál autópályán 14 L-es fogyaztást produkált. !jokocsi

  • Életképek... Ez a kép elég jól kiemeli a fényezés hibáját

  • Hátulról is egyet

  • És az elmaradhatatlan emeleti kép...

  • 2011.08.03
    Ismét egy kis újitás. Régóta vágytam egy ilyen kormányra, sikerült is szereznem egyet. Megintcsak köszönet Big Punknak. 1 óra pucolás, sikálás, fényesítés után sikerült ezt kihoznom belőle.

  • Ez még nem a végleges állapot, csak feldobtam Komáromra. Cseresznye színü pácot találtam ki, az megy az autóba a többi fához. Úgyis fel szeretném csiszolni az összes fát, és átkenni. Itt a remek alkalom.

  • 2011.11.17
    Az első dér.

  • Amibe lehet jó képeket csinálni :D

  • 2012.02
    Világítás projekt képekben:
    Az eredeti fények elgondolása jó volt, viszont a megoldása nagyon XX. századi. Nem adott szép fényt, viszont a közel 50 db izzó elég hamar leszívta az akksit. Ez volt az, ami jobban zavart, mivel többször is bikázni kellett az autót.

  • Első lépésként vettem ledes fényforrásokat. Ez egyszerű és olcsó megoldás volt, viszont a már majdnem kék fényétől (hideg fehérnek vettem) hánynom kellett.


    Bocs a képek minőségéért!

  • Lássuk csak mivel állunk szembe: Egy lemezre rögzített T10-es foglalatok hada. Ebből már többet nem tudok kihozni.

  • Mi a megoldás? LED szalag

  • Ez már XXI. század, meleg fehér, és ami a legfontosabb, 4W teljesítmény 5 méteren. Összesen 6,5m LED szalag kerül beépítésre, ami azt jelenti, hogy az egész belső világításnak naggyából akkora teljesítmény felvétele lesz, mint 1 db hagyományos helyzetjelző izzónak. Ez már nehezebben szívja le az akksit.

  • Ez könnyű volt, nehezítsünk kicsit.
    KELL MÉG FÉNY felkiáltással körbenéztem az autóban, és rögtön szemet szúrt a fénycsík a plafonon lévő fabetétbe építve.
    -Hát ilyet én is tudok csinálni!
    Le is kaptam a küszöbnél lévő, illetve az ágy alatti fabetétet és nekiestem.
    Kezdetnek marás...

  • Aztán vágtam bele plexit. Füst színűt szerettem volna, de csak bronzot kaptam. No nem baj, ezzel is jól fog mutatni.

  • Mivel ez csak hangulatvilágítás lesz, nem akartam, hogy a LED közvetlen az utastérbe világítson, ezért a plexinek az éle lesz megvilágítva.
    Ehhez viszont felületkezelés kellett, mert a vágás elég durva felületett hagyott maga után. A megoldás csiszolás, és polírozás volt.

  • Ezután jöhetett az összeszerelés. Plexi befektet a marásba, LED szalag beállít a plexi megmunkált éléhez, az egész rögzítve meleg ragasztóval.

  • Ééés működik! Nekem nagyon tetszik. Már eggyáltalán nem bánom, hogy csak bronz színű plexit kaptam.

  • A másik is műköik :)

  • Ennyire átlátszó

  • Természetesen kicseréltem az ötletet adó fénycsíkot is.
    Ha már lúd, legyen kövér elgondolás alapján nem csak simán kicseréltem a fényeket, hanem meg is hosszabbítottam a csíkot majdnem egy méterrel.

  • Így néz ki most. A két kisebb fát még be kell vezetékelni, de azzal megvárom a jobb időt, nehogy eltörjenek a műanyag elemek. Kell bontanom kárpitot bőven.

  • 2012.03.04
    Itt a jó idő, fák a helyükre! A kábelezés könnyebben ment, mint gondoltam.

  • Esti fények...
    Egyenlőre ennyi volt a belső világítás projekt, most jöhetnek a külső fények. Megvannak a tetőlámpák elől-hátul, illetve a küszöblámpák is be vannak már készítve. Ahogy időm engedi, csinálgatom azt is.

  • 2012.09.25
    Hosszas kihagyás után kicsit pótlom a nyár eseményeit.
    Első lépésként felraktam a pótkereket.

  • Elmentünk Esztergomba kirándulni kicsit. Útközbe elkezdett kínosan felfelé kúszni a vízhőfok mutatú. Egy gyors pillantás az autó alá, és máris megláttam a hiba okát. Irány a felfutó!

  • Azt hiszem nem kell sokat magyarázkodnom. Természetesen a helyén még nem így nézett ki a fagydugó, de azért folyt rajta rendesen a víz.

  • Hogy az örömöm fokozódjon, a váltó alatti fagydugó fáradt el.

  • Nem fogadott szép látvány, amikor belenéztem a motorba.

  • Mutató ujjal ennyit sikerült kikaparnom, ezután jöhetett a motor mosás.

  • Adnál egy rongyot? =)

  • Szóval a fagydugó elkészült, váltó felkerült a helyére.
    És itt jött egy nagy-nagy fordulat, aminek igencsak örültem. Miután a váltó levételkor kifolyt az olaj fele, úgy döntöttem eljött az ideje az olajcserének. Új szűrő, új olaj, és láss csodát, megszűnt a váltási hibám, szépen veszi az összes fokozatot, még magasan is váltott el kicsit. Kick-down beállítása után el is ndulhattunk Bütyök barátommal Balatonkenesére.

  • Balaton parti lazulás a haverokkal...

  • Poker party!

  • 2012.09.08
    Budapest V8-ra is kugurultunk.
    Sikerült lőnöm egy elég jó képet.

  • Tiszteletünket adtuk a Faházas áltla megrendezett Budakalászi bulin is.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére