1995 Pontiac Firebird Formula Convertible

2013

  • 2013. márciusában azt hittem végre elfeledjük a téli álmot. Az autó ismét Oszinál járt, náluk a jobb oldali ablakemelő motor cseréje, egy kellemes olajcsere, és a motortartó bakok cseréje volt műsoron. Az eredeti motortartó bakok már szinte semmivé váltak, így a rezonancia java részéért felelt. Fura, hogy az új, kőkemény Energy Suspension bakokkal olyan finomnak tűnt a motor járása, mint korábban, még soha.

    Viszont fény derült rá, hogy oldalt elrepedt a vízhűtő - hello kilencvenes évek, hello műanyag világ.
    Most vesztegzár alatt várja a Bird az új alkatrész megérkezését... :(

  • 2013. március vége:
    Helyreállt a rend, újra csatasorban a tűzmadár. Helyén az új vízhűtő, illetve volt egy akksicsere is - a korábbit nem lehetett megfelelően rögzíteni, mert túlméretes volt.
    Íme a motortér jelenleg. Mostmár csak a tavasz hiányzik az örömautózáshoz!



  • Elérkezett végre a tavasz, a találkozók és az örömautózás. Tessék az első video-összeállítás.
  • 2013. május 4: Illusztris társaságban az AmCars vol.5-ön

  • Buickbandi így látott a májusi Lurdy V8-on.

  • A klassz nap után belevágtam egy nagy küldetésbe: megkeresni merre kóborol a ménes egy része, mert hogy nem a motortérben, az tuti. Elégedetlenkedésem kiváltója az volt, hogy megbizonyosodtam róla: az autó 3.23-as hátsó híddal rendelkezik.

    Azóta kapott az autó egy ultrahangos injektortiszítást, ezen kívül alaposan le lettek ellenőrizve a katalizátorai (mintha új lenne mindkettő) - a következő célpont a gyújtás.

    Mintegy mellékesen a felnik is kaptak egy kis peremjavítást és ápolást.

  • 2013.június 29 - Felsorakozva a Lowrider pikniken, remélem lesz folytatása a talinak.

  • Muhahaaa, na, mit küldött Uncle Sam?

  • 2013, július 19. Indulunk Kenesére, aztán a lefelé úton szórakozni kezdett az autó. Sokféle hibajelensége alapján a hibás a generátor lett - forgott, de nem töltött.
    Visszaevickéltünk haza, majd Kenesére off autóval jutottunk le.

    Utána OSzinál kötött ki az autó, a generátor diódasoros lett (javítva), plusz bekerültek a fenti alkatrészek, nem kis huzavona után. A külön vett gyújtáselektronika beszerelése (+ elosztófedél, gyújtásrotor, O-gyűrű szett, szimmeringek, gyertyakábelek) után hibajelzést dobott a kocsi.

    Diagnosztikán sokadik nekifutásra kiderült, hogy a Made in Taiwan gyújtáselektronikát nem hajlandó befogadni az autó :D Hiába no, az én autóm... :D :D :D
    Miután visszakerült bele a gyári 17 éves gyújtáselektronika, hibalámpa kialudt és minden szép és jó lett.

    Oh, amúgy mellékesen: sikerült összeterelni a ménest, az autó BITANG jól megy! :D



  • Végre megint lehet krúzolni! (erre a számra most rá vagyok kattanva :))
  • 2013. július végén esküvői autó szerepben is kipróbálhattam a vasat, jó barátom esküvőjén voltam sofőr vele.
    NAGYON hatásos volt, amikor begördültem vele az ámuló vendégek elé.

  • 2013. augusztusában ismét baljós árnyakat fedeztem fel, az autó nem indul olyan szépen, mint mondjuk két éve. Ennek folyamatban a megoldása. Mindig akad valami rendbetennivaló az autón, pedig úgy saccoltam, hogy még pont akkor szereztem meg (2,5 éve), mielőtt elkezdődött volna a műszaki állapot hanyatlása. Félreértés ne essék, ez a verda nagyon egyben van, és vigyázok is rá, de úgy örülnék egy hosszabb problémamentes időszaknak - idén kevesebb volt belőle az eddig megszokottnál sajnos.

  • 2013. szeptember - Lurdy V8
    Végre ismét találkozós kép és élmény!

  • Ilyen volt - elöl, hátul 235/40 R18

  • Ilyen lett - elöl 255/40 R18, hátul 265/40 R18
    Váltóméretben ezek csak +/- 4 mm-vel térnek el, az előzők voltak kicsik.

  • 2013. október F-Body találkozón - ezek a széles gumik jobbak, na!

  • Aztán pedig egy kis krúzolás - köszönet a képekért Jon-nak, látszik is a spoilere!

  • Érkezett pár cucc Amerikából, vicces, hogy pont a részleges kormányzati leállás idején rendeltem. Ennek ellenére soha ilyen gyorsan még nem érkezett meg a csomag
    Felhívnám a figyelmet a 4 zacskó, gondosan csomagolt amerikai levegőre

  • TrickFlow alu Air Inlet Elbow (a repedt, elöregedett gyári helyett) és egy SLP Cold Air Intake Kit, hogy könnyebben kapjon levegőt a vas.

    Korábban járt diagnosztikán is az autó, jelentem indítási nehézségnek híre-hamva nincsen! Öröm van :D

  • 2013. október: Beszerelve - motortér jelenleg.

  • 2013. november: sikeres műszaki vizsga :)

  • És akkor még pár kép, amolyan évzárónak.

  • Megnéztük, hogy honnan is jön a benzin a benzinkútra.

  • A képeket készítette: flickr.com/fusionfan
    Ezúton is köszönöm szépen!

Hozzászólások

  1. custom cruiser  - 2011. április 28. 12:33

    Nagyon szép ez a Bird, jó volt látni Dunaharasztiban.

  2. kölyök  - 2011. november 29. 15:06

    jó garázs, folytasd!

  3. Agrobikers  - 2011. december 27. 18:56

    Van 1-2 igazan jol sikerult kep....

  4. euromaci  - 2014. augusztus 6. 06:04

    Szerény külső, komoly technika!
    Gratulálok, nagyon

  5. Thor  - 2014. augusztus 6. 21:16

    Köszönöm szépen, öröm van! :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

  • Flex:

    Nagyon ritkák már ezek a kupék. Szuper garázs, szuper autó. Irígység :-)

A lap tetejére