1981 Oldsmobile Delta 88

Delta 88

  • Üdv!

    Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham.
    Az egész úgy kezdődött, hogy 2012 augusztusban elkezdtem külföldön dolgozni. Aztán mikor márcsak másfél hónap volt vissza, elkezdtem gondolkodni mire kéne kidobni a pénzt.Annyit tudtam, hogy ha hazamegyek veszek valami nagyköbcentis régi autót. Sokáig azt hittem régi Mercedes-em lesz. Azt hittem ezek az öreg amerikai nagyvasak a milliomosok játékszerei.
    Oktoberben találtam egy hirdetést, egy 90-es évekbeli Chrysler New Yorker volt az. 3000 cm3 benzin-gáz. Már akkor is kacsintgattam az amerikai autók felé, úgyhogy felhívtam a tulajt. Mondtam, hogy tetszik az autója, bár nem pont ilyenre vágyok. Ő mondta, hogy nézzek körül a v8cars.hu-n.
    Így is tettem, s megtaláltam a hirdetések között az Olds-ot. Másnap reggel fel is hivtam a tulajt, hogy el ne merje adni az autót addig, amíg újra Magyarországra nem megyek.
    Novemberben értem haza. Második napomon már rohantam is Budapestre, hogy találkozzak a tulajjal. ( Al Bundy néven ismert az oldalon)
    Mentünk is az Olds-hoz a 17. kerületbe. Varga László( Oldslaci néven ismert az oldalon. Korrekt jópofa fickó, ért hozzá) bütykölte épp a leendő autómat, akinek szintén Delta 88 van.
    Elvileg minden rendbe volt a kocsival, hiszen amit kellett már megcsinálták a pénzből amit előre elutaltam.
    Minden esetre az autó nem indult el. A vezérmű lánc túl laza volt. Bár elvileg ezzel is mennie kelett volna, igaz én erősködtem, hogy hagyjuk rajt ezt, hiszen ráérek kicserélni majd ha veszem hozzá a többi akatrészt.
    Ennek ellenére este aláirtuk a szerződést, s megvettem az Olds-ot indithatatlan állapotban :D
    Meg egyeztünk, hogy jövö héten átvehetem az autót, új vezérmű lánccal, uj gyertyákkal menetkészen.
    Így is történt a következő héten. Elintéztük a biztosítást, a gázrendszerről megszereztem a papírt ami kell a műszaki vizsgához.
    Műszaki vizsga. Az az ami az autónak nem volt érvényes. :D
    Este volt már a nagymester aki le tudta vizsgáztatni pedig már nem tudta elvállalni aznapra.
    Én úgy döntöttem, hogy inkább hazaviszem műszaki nélkül, minthogy még egy napot Pesten töltsek.
    Neki is vágtunk a 220 kilóméteres útnak.
    Este érkezés után gyorsan pár kör a városban, haveroknak autó megmutogatása aztán mentem is haza.

  • Másnap otthon láttam először az autómat világos nappal. (addig mindig csak sötétben :D)
    Tetszett amit láttam.
    Az autó külseje rendben volt. Két pici ujjhegynyi helyen van csak felpattanva a festék. A króm is rendben van, bár egy alapos polírozás ráfér. Az autó mindenütt mocskos volt.
    De ez nem volt baj, hiszen az autó több mint egy évig csak állt. ( padlás szag van az utastérbe de szerintem kellemes :D )
    Egy alapos mosás és takarítás után máris szebben nézett ki.

    Egyéb hibák amiket felfedeztem:
    -Reflektor kapcsolója szétesett
    -ablaktörlő karok kuka!
    -jobb oldali ablakemelő nem mindig működik.
    -szerelő hivta fel rá a figyelmemet, hogy kanyarstabilizátor pálcák hiányoznak. Amiröl nem tudom pontosan, hogy mi, és miért nincs ott, de nem is törődöm vele. Talán nem nagy művelet pótolni.

    Nagyjából ennyi. Még pár szépséghiba, de csak apróságok.
    Semmi olyan ami az üzembiztosságot befolyásolná.
    Szerintem ezek a kis hibák egyenlőek a semmivel, ha azt vesszük figyelembe mennyi idős az autó.

  • Édesapámnak hála egyik szerelő ismerőse elintézte az autó műszaki vizsgáját nagyon is kedvező áron. ( még, hogy lehetetlen levizsgáztatni ezeket a nagy amerikai monstrumokat... :D)


    3 hetem maradt december 5-ig. Azt az ötletet elvetettem,hogy az Olds-al jövök vissza Ausztriába melózni, úgy döntöttem addig is élvezem az autót.
    Így is tettem. Nagyon jó volt! (bár néha jó lett volna felkapcsolni a refit, felkapcsolni az ablaktörlőt, de sebaj :D )
    Kb. 1200 kilométert sikerült megtenni a pár hét alatt, minden rendben volt, s az élmény leirhatatlan! :D

    Aztán az öninditó egyszer csak meg adta magát, nem reagállt ha eltekertem a kulcsot.
    Mint késöbb kiderült csak egy bosszantó kis kontakthiba volt, azóta pöcc-röff :)

    Gázzal elég érdekesen megy az autó, bár ez lehet betudható volt a novemberi hidegnek. Eléggé elmegy az ereje, és padlógázra sivító zaj jön a motortérből. Valami nem okés az biztos.
    Ez lesz az első amit ha újra otthon leszek szakemberrel beállíttatok.
    Mert bizony én akarok gázzal közlekedni. Nem hétvégi Balatonra járós autónak vettem az Olds-ot.
    Sokat akarok vele menni! Le csóróztok vagy sem, ha sokat megy az ember nem mindegy mennyit költ üzemanyagra.(bár a benzinfogyasztása is nagyon korrekt, de azért na!ráadásul közel a horvát határ ahol még mindig egész korrekt ára van a gáznak)

  • Édesapámnak hála egyik szerelő ismerőse elintézte az autó műszaki vizsgáját nagyon is kedvező áron. ( még, hogy lehetetlen levizsgáztatni ezeket a nagy amerikai monstrumokat... :D)


    3 hetem maradt december 5-ig. Azt az ötletet elvetettem,hogy az Olds-al jövök vissza Ausztriába melózni, úgy döntöttem addig is élvezem az autót.
    Így is tettem. Nagyon jó volt! (bár néha jó lett volna felkapcsolni a refit, felkapcsolni az ablaktörlőt, de sebaj :D )
    Kb. 1200 kilométert sikerült megtenni a pár hét alatt, minden rendben volt, s az élmény leirhatatlan! :D

    Aztán az öninditó egyszer csak meg adta magát, nem reagállt ha eltekertem a kulcsot.
    Mint késöbb kiderült csak egy bosszantó kis kontakthiba volt, azóta pöcc-röff :)

    Gázzal elég érdekesen megy az autó, bár ez lehet betudható volt a novemberi hidegnek. Eléggé elmegy az ereje, és padlógázra sivító zaj jön a motortérből. Valami nem okés az biztos.
    Ez lesz az első amit ha újra otthon leszek szakemberrel beállíttatok.
    Mert bizony én akarok gázzal közlekedni. Nem hétvégi Balatonra járós autónak vettem az Olds-ot.
    Sokat akarok vele menni! Le csóróztok vagy sem, ha sokat megy az ember nem mindegy mennyit költ üzemanyagra.(bár a benzinfogyasztása is nagyon korrekt, de azért na!ráadásul közel a horvát határ ahol még mindig egész korrekt ára van a gáznak)

  • A hegyre járós Opel, és A Romboló : )

  • A legobb: van az orrán angyalka. :D :D ( Olds embléma)

  • A legobb: van az orrán angyalka. :D :D ( Olds embléma)

  • Ennyi jelenleg amit meg tudok osztani az autóról.
    Remélem vállalható az irományom a garázsban. Ha nem, vagy nem ilyen jellegű infók megosztását várjátok tőlem, kérem jelezzétek!

    Jelenleg megint külföldön vagyok.
    A szabadidős tevékenységem szinte minden nap autóhirdetés böngészésbe fullad.
    Egyre jobban kacsingatok 70-es évek beli Fordokra. Caprik, Granadák, Taunusok. Mondjuk az tény, hogy ésszerűbb, gazdaságosabb választás lenne egy ilyen.

    De szerintem ez csak azért van, mert már lassan elfelejtem, hogy 1000 kilométerrel odébb van egy nagyszerű Delta 88-asom

    Áprilisban újra Magyarországon!
    Akkor majd részletesen nyomon követhetitek az Olds alakulását!

    Addig is kérlek érjétek be ezzel a pár sor maszlaggal és a szar telefonos képekkel!

Hozzászólások

  1. Carlo  - 2013. február 14. 13:47

    Tetszik a kocsi

  2. gömbhal  - 2013. február 14. 17:11

    Gratula!!
    Én is nézegettem,albundy-val is beszéltem..nem is volt drága, szerintem jó lesz ez ...sok sikert hozzá :)

  3. z-space  - 2013. február 21. 22:04

    Jó a verdád! Remélem gyorsan megszokod.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • keke0323:

    Bakker .Végre előkerült! Sokat gondoltam rá mi lehetett a sorsa! De jó,hogy

  • Zola:

    Úgy tűnik, nincs jó válasz, mindenkinek adok pontot a rádióra.

A lap tetejére