2002 Ford Expedition Eddie Bauer

Kerekek

  • Kerekekkel kapcsolatos dolgok.

  • Kerekek
    Gyárilag az autó 265/70R17 gumikkal, kerekekkel van szerelve.
    Gyári gumi/felni:
    265/70R17: BFGoodrich Radial Long Trail T/A 265/70R17 113T M+S (ezt a pótkerékről tudom)
    2002es EddieBauer felni: 17x7.5J ET14; hub/center bore:87mm

    Amikor anno azon az ominózus fotókon láttam a kocsit a neten, az viszont nem gyári kerék volt, így tudtam, hogy ezt cserélnem kell majd, hogy jó legyen.
    A gyári kerekek nekem nagyon bent vannak. Az első még elmegy, de a hátsó...
    Kerék külméretet tekintve 33-35 collban gondolkodtam. Viszont, ha a gyári 17es felnire vettem volna ezeket a nagyobb gumikat, az jóval drágább, mint ha egy 16osra vettem volna. Mivel egyébként is jobban tetszett ez a kisebb felni stílus, így 16os felniszett beszerzése mellett döntöttem.
    Innentől kezdve árban már nem volt különbség a 33-as és 35ös gumi között. A 35ös gumival, viszont picit, mint ha már túl mackós lenne a kocsi.
    Valamint azt számolgattam, hogy százalékos arányban a 35ös gumi, azért nagyobb jóval átmérőben, mint a 33-as.
    Gyári 265/70R17 külső átmérő: 804mm
    305/70R16 külső átmérő: 834mm (+3,7%)
    315/75R16 külső átmérő: 878mm (+9,2%)
    Ez egy hasznos oldal volt a számolgatás tekintetében: http://www.rimsntires.com/specs.jsp

    A kintiek azt mondják, hogy 35ös gumiméretig nem kell a végáttételbe nyúlni a 3,55ös esetén (ez van nekem is). Mivel nem akarom én sem a végáttételem piszkálni, ezért maradtam a 33as gumiméretnél.


    Gumi:
    A 33-as méret itthon 305/70R16os méretben öltött testet. Sokáig a BFGoodrich All-Terrain T/A gumival szemezgettem, mert sok itthoni terepjárós is ezt használja. Pár autóval kipróbáltam, páran mondták is, hogy hangos. De hát melyik AT-s nem az...
    Viszont a bogarat a fülembe ültették, hogy nézegessek mást. A külföldi fórumokat sokáig olvasgattam, olyan típust keresgéltem, ami részben jó aszfaltra, részben jó könnyű terepre, s részben jó hóra is. Ja és néz is ki vhogy. ;)
    Végül a General Grabber AT2-es gumi lett.

    Felni:
    Elég sok olyan Expeditionos képet láttam, amin a klasszikus 8db lukkal lyuggatott felnivel volt a kocsi, s annyit néztem ezeket, hogy végül már tetszettek is. Ezért is keresgéltem az elején ezt

    American Racing BAJA
    AR172
    16" x 10"
    ET -25
    16" x 8"
    ET +0 (34mm-t kilóg, 6mm befelé)
    MIndkettőnél BackSpace: 115mm

    Aztán a nagyobb lyukkal rendelkezőek jobban tetszettek, így ezzel szemeztem

    AMERICAN EAGLE WHEELS, SERIES/STYLE 186 (superfinished)
    SIZE: 16" X 8"
    BOLT PATTERN: 5 X 135mm, 5 LUG
    OFFSET: -11MM (45mm-t kilóg a gyárihoz, 0mm befelé)

    Mindezeket annak ellenére, hogy világ életemben a küllős felnik tetszettek, s abból is a páratlan számúak: 5, 7, stb, vagy 5x2, 7x2, stb.
    Már leütöttük ebayen a 186-ost, amikor is az eladó közölte, hogy ja ez csak 17es méretben van már inkább...

    Ekkor kutakodtam tovább, s nagy szerencsémre találtam egy olyat, ami végül nagyon megtetszett:

    Ultra Wheel 050-051
    16x8, 5x135, ET:-6, bore:87mm
    minden mérete klappolt. Megrendeltem. Megjött, felszereltük, remek lett.

    Csavarszett:
    szép krómosat rendeltünk. 14mm x 2.00. Az autóhoz kértük a készletet, de 6x4db-ot kaptam a végén.

    S akkor jöjjön pár fotó az új gumi-felni szettről. Már így is szebb az autó, de az emelés még nincs alatta!
    (ehhez annyi infó, hogy a kintiek szerint a 33as kerék röhögve elmegy a gyári futóműben, nem ér bele sehová, stb. Hát nem. Előre irányban kb egy fordulat balra-jobbra, hátrafelé ez kb 3/4 balra jobbra. Beleér az ívkülső gumi a lökhárító műa kötényébe. Előre nem gáz, hátra már a hegyesszög miatt igen. Minél előbb alá kell tolnom az emelést most. )

  • Gyári állapot (gyári 265/70R17 gumik)

  • ____________________ S akkor jöjjenek az új kerekekkel készült fotók. ____________________

  • Gyári állapot +
    - felni: UltraWheel 050-051 (16x8, 5x135, ET:-6, bore:87mm)
    - gumi: 305/70R16 General Grabber AT2

  • felni: UltraWheel 050-051 (16x8, 5x135, ET:-6, bore:87mm)

  • többen mondták, hogy elmegy a 33as kerék a gyári futóművel... Hát nem. Beleér. Sebaj, a lift majd megoldja.

  • hátsó részen elmegy

  • ívbelső is elmegy

  • éppen

  • felülről kitekert állásban

  • futófelület ;)

  • tetszik a kiállása már így is

Hozzászólások

  1. Long74  - 2013. szeptember 5. 09:52

    Grat! Szép nagy vas!!!

  2. ARAB  - 2013. szeptember 14. 09:28

    GRATULA!!!!

    csak sikerült.

  3. xtom  - 2013. szeptember 14. 09:46

    Durva jó !!!

  4. uzsz  - 2013. szeptember 20. 17:50

    Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)

  5. szjani  - 2013. október 7. 01:26

    köszi mindenkinek az eddigieket :)

  6. JoeCutter  - 2013. október 24. 18:14

    Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.

  7. szjani  - 2013. október 24. 22:33

    köszi Joe!

  8. Rizzo  - 2017. október 12. 13:10

    Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
    Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.

  9. gab77  - 2017. december 17. 07:29

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Hoacin:

    szerintem csík nélkül :)

  • kopaszkukac:

    Szia! Ez Jeep Wrangler TJ-re egy az egyben jó?

A lap tetejére