1993 Cadillac STS Szipi

Hűbasszus, de trehány voltam...

  • Restellem magam, két éve nem írtam a garázsba. Most aztán kezdhetek gondolkodni, hogy mikor mi történt. Úgysem fog sikerülni, idén év elején új telefonom lett, még a képeket sem tudom teljesen visszakövetni.
    Ez van, de tanultam a leckéből, viszont a körülmények miatt élménymorzsák jönnek Szipi életéből, mindenféle elv és rendszerezés nélkül. Talán az egyik legemlékezetesebb esemény a Cadillac Big Meet volt tavaly nyáron Kremsmünsterben. Nagyon szeretem a Cadillac Ranch-et, szeretem, hogy szépen nyírt füvön állunk, hogy BBandi nem érti a poént, mi eszerint én középen állok, kis tábla van az autóm előtt az adatokkal, ő meg a préri szélén a csónakkal, szeretem, hogy nyugalom van, rend és tisztaság. Na, ennek a nagy testvérét látogattuk meg, összekötve egy kis kirándulással a környéken.
    Szégyen vagy sem, tavalyig nem hallottam erről a rendezvényről, de aztán tavaly belefutottam az események között és megállíthatatlan lettem, menni kellett. Na nem is bántuk annyira. :) Rács kiglancolta Szipit, mert ugye egy ilyen eseményre nem megyünk koszos autóval. Ehhez képest mire odaértünk, megnyerhettük volna a legredvásabb autó címét, ha lett volna ilyen… Pár nappal a találkozó előtt útnak indultunk, odafele beugrottunk anyukámhoz és úgy gondoltam, hogy végig vezetni fogok. Szipivel közösen utáljuk a tolatást, a motorosokat, a szerpentint és a dugót. Ebből a felsorolásból a dugó kimaradt, minden egyéb volt, több is, mint kellett volna. Kigúvadtak a szemeim, tizenötször leizzadtam, mire odaértünk Hochhubergutba (jelentős késéssel persze), de megcsináltuk. Én izzadtam, Szipi pedig morgott, nem úgy szokásosan, hanem kifejezve, hogy álláspontja szerint a szerpentin szar, nem tud magasabb fokozatba kapcsolni, kanyar kanyar hátán, le meg fel, ráadásul számomra kifejezetten szűk utakon kanyarogtunk az utazás végén, a semmi közepén. Szerintem is szar, megértem, én is morogtam.
    Aztán odaértünk és húbazz.

  • Szipi a felhők fölött ébredt, szépen gyöngyözött rajta a pára és reggelre teljesen kipihente az előző napi fáradalmakat. Nem mellesleg én is. Tényleg nem vagyok odáig meg vissza azért, amikor hallom, hogy kínlódik (nem, nem úgy, megvan az ereje, baja sincs, csak éppen nem az autópályás hangját hallom), mert szépen lassan csordogálunk a szerpentineken, nem erre lett kitalálva. Most pedig tényleg a világ végére mentünk. Olyan csönd volt, hogy a cigi parázsának izzása zavaróan hangos volt. Ha jött egy traktor, annak már kifejezetten örültünk egy nap után és csak suttogtunk. Szabályosan rossz érzés volt, hogy Szipi nem hangtalan (egy teslás párocska lakott ott, amikor mi itt voltunk, erőteljes volt a kontraszt induláskor…). Kirándultunk egyet Hallstattba, Dachstein kimaradt, jövőre bepótoljuk, este pedig maximális csöndben elosontunk a panzió háta mögé és a lehető leggiccsesebb módon, naplementében csináltam pár képet Szipiről. Nem tudom, mondtam-e már, de szerintem gyönyörű. :)

  • Utolsó napon pedig irány Kremsmüster. Azt kell mondjam, hogy kár kihagyni. Sokkal olyanabb és sokkal kevésbé olyanabb, mint gondoltam. Kevesebb a sramlizene, amit egy percig nem bántam, nincs akkora pedáns rend, mint gondoltam (eldobott csikket viszont egyet sem láttunk), viszont több és sokfélébb az autópark, mint hittem. Igaz, nem volt egyetlen Allante sem és 6gen Eldorado sem, de volt helyette más. A Cadillac topikban hosszan írtam, jó sok képpel, akit érdekel, megtalálja ott.
    Kicsit szomorú voltam, mert nincs messze tőlünk és csak mi voltunk magyarok, pedig anyni szép Cadillac van itthon is. Szóval tessék menni, minden Cadillac-nek fenntartások nélkül, őszintén örülnek! Jövőre újra Cadillac Big Meet!

  • Ohh, szerpentin, kanyar, jut eszembe. Pár éve már kínlódtunk egy fura jelenséggel. Kanyarodásnál, főleg lassabb tempóban kattant valami, de csúnyán. Rács szerintem olyan 10-15-ször szedte le a kerekeket, bontotta szét Szipi elejét, semmi. Aztán néha megszűnt a hang, majd előjött újra. Rohadtul idegesített. Gumicserén megnézettük a gumikat, felniket, semmi. Műszakin Rács megkérte, hogy rázzák meg egy kicsit, semmit nem hallottak. Aztán megint kattanás, megint semmi, megint a hang, mintha két nagy fém tárgyat erősen egymáshoz nyomnának és csattanással elcsúsznának egymáson.
    Aztán egy hasonló alkalommal, amikor volt egy kerék le, kerék fel, valami ott maradt Szipi alatt. Na nem a krovafej, amit beejtettem a motortérbe, hanem egy fél öklömnyi kő. Azóta megszűnt a kattogás, csattanás. :D

  • Maradjunk még egy kicsit a kirándulásoknál, na meg a szerpentineknél. Már-már hagyomány, hogy Ráccsal valami utazást adunk egymásnak ajándékba, semmi extra, lowcost hosszú hétvége valahol. Így lett egy téli zadari kiruccanás is a program része valamikor advent első hétvégéjén. Szipi szokás szerint szépen teljesítette az utat, nagy nehezen találtam fedett garázsos szállást is és sikerült decemberben pálmafák alatt, egy tengerbe nyúló kis félszigeten tankolni a hajók között, szerintem nagyon menő. :)

Hozzászólások

  1. PeetPeti  - 2014. február 25. 12:44

    Ezt jó volt elolvasni! :)

  2. bumbi  - 2014. február 25. 12:56

    Örülök, hogy tetszett! :)

  3. mikusz  - 2014. február 25. 17:04

    Nagyon jó,hogy sikerült megjavitani a nem kis munkát!Sok boldog kilométert hozzá!)A szine meg király!

  4. euromaci  - 2014. február 25. 18:12

    Jó írás, kafa autó és vagány csajszi!

  5. boldo  - 2014. február 25. 20:53

    Jó kis írás, summa summárum, szép nőhöz szép ótó dukál ;)

  6. bumbi  - 2014. február 25. 21:23

    mikusz: Nagy nehezen sikerült, ma már itthon is van. :) A színe pedig marad, ha egyszer kap új fényezést, az is ilyesmi lesz. Jól sikerült a megszokás...
    euromaci: Köszi szépen!
    boldo: Még a végén elpirulunk, köszönöm a bókokat!

  7. Seville1980  - 2014. február 25. 22:31

    Félelmetes írás, végig nevettem és igen vannak ilyen lányok ez nagyon jó. És, hát bumbi, a gyöngyház fehér a legjobb színe ennek a Seville-nek.

  8. bumbi  - 2014. február 25. 22:45

    Valami ilyesmi volt a garázs célja, nem tudok nagy műszaki dolgokat írni, nekem ez jutott. Vannak igen, akiknek egy nagy fehér vasdarab picit elrabolja a szívét. :) És marad a színe, ez már a védjegye lett azt hiszem...

  9. bumbi  - 2014. február 26. 08:05

    Omar nem szól be. :P Komoly tervek vannak a valahol, nagyon mélyen rejlő parkolási képességeim előcsalogatása tárgyában.

  10. bumbi  - 2014. február 26. 14:47

    Megoldom (pitty :)), csak ne keverednének meg az irányok hátrafelé. :D

  11. z-space  - 2014. február 26. 15:49

    Klassz garázs, nagyon! A mostani utolsó kép olyan, mintha szeretne menekülni előled a kocsi, Te pedig lazán mondanád: Hmm, Szipikém! Mit is kezdenél nélkülem?

  12. grizzly76  - 2014. február 26. 15:52

    Óriási élmény volt olvasni, nagyon jókat írtál!! Sziporka nagyon aranyos :-D !! Sok gondtalan mérföldet, és vigyázzatok egymásra!

  13. bumbi  - 2014. február 26. 16:36

    z-space: Ez egy egészen új megközelítés. :) Inkább az látható, hogy jé, ekkora a tetőablak...basszus, az egész autó mekkora felülről...tök jó! :)
    grizzly: Örülök, hogy tetszett a sztori! Vigyázunk, még jó sokáig. :)

  14. Cesar Garcia  - 2014. február 27. 08:25

    Nagyszerű autó és nagyszerű történet! Élvezet volt olvasni! :)

  15. bumbi  - 2014. február 27. 14:06

    Köszi Garcia! Várom a te történetedet is írásos formában. ;)

  16. Seville1980  - 2014. február 27. 21:44

    Mondjuk majdnem nem olvastam tovább amikor említés volt egy Renault Megane seggéről...szerencsére kiderült, hogy lány írta...:P

  17. Seville1980  - 2014. február 27. 21:46

    Mondjuk majdnem nem olvastam tovább amikor említés volt egy Renault Megane seggéről...szerencsére kiderült, hogy lány írta...:P

  18. bumbi  - 2014. február 28. 11:42

    Vagy bone. :D

  19. párduc007  - 2014. február 28. 18:26

    Zsírpatika istenkirály! Málytengeri Holiday!:))

  20. bumbi  - 2014. március 2. 19:55

    Köszi, Párdi! Mélytengeribálnazsírpatika, hogy lenézek az erkélyről és itt áll a kis habteste. :)

  21. Allante  - 2014. március 5. 19:45

    Király történet, nagyon tetszett! :) Én is a szövegből tudtam csak meg, hogy lány a lelkes író és még inkább végigolvastam :)
    Jó ízlésű csaj vagy, nagyszerű a kocsi gratulálok! :) Meg is értem, hogy a kis kocsikban félsz, én is így vagyok vele de az tuti, hogy ezzel a géppel a közlekedő kocsik min.95%-ával szemben biztonságban vagy! Tolatás miatt ne aggódj, még pár kilométer és annyira megérzed, hogy tükörből nyomod. :)

  22. bumbi  - 2014. március 5. 22:43

    Hát igen, Sziporkánál azért gyanús lehet, hogy nem hímnemű egyed írta a garázst. :) Amúgy meg fogom oldani, majd kérek önkéntes jelentkezőket a gyakorláshoz. :D És tényleg jó kis kocsi, olyan nyugodtan, megnyugtatóan tud ringatózni az úton. Üdv: egy másik digitális kijelző-mániás :)

  23. z-space  - 2014. május 20. 22:31

    Végre valaki bevállalja a híres Gibraltárt! :)

  24. cadillacv8  - 2015. június 21. 13:47

    Szép napot Kívánok!

    Nagyon jó volt olvasni a ezt a kis blogot ! Gratulálok az autódhoz,a merészségedhez,és a rendhagyó leíráshoz, élvezet volt olvasni..
    Nagyon jók a fotók,elég hangsúlyosak a felülnézetes képek, főleg a kis piros valami ami mellette áll:-)
    Sok kalandot,mérföldet kívánok !
    Üdv : El coyote gazdija :-)



  25. bumbi  - 2015. július 3. 18:40

    Örülök, hogy tetszett a garázs, cadillacv8! Még nyáron frissíteni fogom, voltak történések. :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére