1976 Cadillac Eldorado

Eldorado

  • Régóta szerettem volna egy Cadillac Eldorado kabriót, kabrió kasznis autóból csak ez tetszik.
    Szűkítve a kört a 75-ös és 76-os évjárat a kedvencem, szerintem a nagyjából szögletes kasznihoz a
    két pár kockalámpa telitalálat... :).

    2013 őszén láttam a hirdetések között, hogy 2 Eldorado egyben eladó, motor-váltó mindkettőben jó,
    de az ár tükrözte, hogy nem "csak be kell tolni vizsgára" állapotúak. Szeretem a kihívásokat, ezért
    szóltam havernak és elmentünk megnézni az autókat (legalább egyúttal leteszteltük az Alfáját is, hogy
    az injektorcserék után minden jó-e, kellemest a hasznossal)...

    A helyszínen láttam, hogy bőven lesz velük munka, de alapvetően mindkét autó "komplett", továbbá
    ami az egyiken rossz, elhasznált, az a másikon ép. Röviden: LEGO felnőtteknek. :). Végképp meggyőzött,
    hogy mindkét autónak tiszták a papírjai, szóval semmi akadálya a forgalomba helyezésnek sem. Az üzlet
    megköttetett, a hazaszállításig előkerült még egy parade boot, meg egy Owners Manual, amit az eladó
    a traileressel elküldött (Józsi, köszönöm még egyszer!).

    A lepakolásnál voltak érdekességek és "nehezítő körülmények", a legjobb az volt, amikor a kormányzár
    az út közepén bekattant (nem volt meg a slusszkulcs, később megkerült), jól megfogtuk a forgalmat. :).

    Úgy döntöttem, hogy a kék autót "állítom talpra", ugyanis annak a kasznija van jobb bőrben, viszont
    a műszaki tartalom (fék, elektromos rendszer, stb) a fehérben jobb, mint később kiderült...

  • Eddig ezek történtek az autóval:

    A kárpitozás eléggé odavolt, mivel nem OT vizsga a célom, ezért én vettem kezelésbe a dolgokat.
    Az eltört fejtámlát megjavítottam, a hiányzó szivacsot pótoltam, az üléstámlában lévő egérfészkeket
    kidobtam. :D.

    Most varrtam életemben először, az általam választott farmeranyaghoz "hozzá illő" tűt vásároltam
    (van vagy 15 centis), cérnának pedig fonott zsinórt használtam (a "mezei" cérna nem bírta a kiképzést).
    Párszor újra kellett kezdenem, de - szerintem - nem lett rossz a végeredmény. :). Középre a "foltos szürke"
    csíkot és kartámaszt azért tettem be, hogy ne legyen túl sötét a beltér.

  • A motorteret brigéciollal és motorblokktisztítóval kitakarítottam, a futóművet ledrótkeféztem és lefestettem,
    a motort és tartozékait is kikozmetikáztam. A szervopumpával elég sokat szívtam, dacára a bele való olajnak
    állandóan felhabosította az olajat és nyüszített is, végül kiderült, hogy az egyik cső bilincsénél levegőt tud
    szívni. Érdekesség, hogy a klíma még mindig működik, a nyomást is szépen megtartotta.

    A motorra nagyon ráfért az olajcsere, olajcsere előtt muszáj volt egy mosóadalékot is bevetnem. Dacára a mosóadaléknak
    és a felmelegedett motornak még fél óra múlva is "folyt" a régi motorolaj (mintha egy fekete giliszta mászott volna ki
    a leeresztő csavarnál). :). Természetesen az EGR szelep és tartozékai sem voltak jobban megkímélve, mindenre ráfért egy
    alapos tisztítás. Az olajcsere után csendesen, mindenféle mellékzörej-mentesen jár a motor. A váltó szerencsére tökéletes,
    szépen vált, az olaj is szép piros benne, nincs megégve.

    Fék abszolút nem volt, hátul már fékpofa sem... A fehér autóban viszont - nem kis meglepetésemre - elöl-hátul
    szinte új féktárcsák és fékpofák voltak, a tárcsákon még a megmunkálási nyomok is látszottak. Átkerült minden
    féknyergestől-mindenestől, légtelenítés után most már működik a "brutál-fék" (durva ez a hydro-boost rendszer). :).

  • A kipufogót valószínűleg a kinti rakodásnál összegyűrték és eltörték, ennek nyomai a tank alján is látszottak.
    Meghegeszteni nem volt érdemes, ugyanis egészen a katalizátorig cserésnek ítéltem a rendszert, mert több helyen
    el volt repedve a cső és el is rohadt az anyaga. A rezonátor csörgőnek még jó lehetne, megrázás után egy vödörnyi
    rozsdát söpörtem össze. Lehetséges, hogy a rakodás közbeni ütés miatt a vezető oldali kipufogó leömlő is eltört.
    A fehéren egy nagyon jó állaputú rendszert találtam, amit kis kozmetika után (drótkorong+festés)
    fel is szereltem (a katalizátort is áttettem, a leömlőt is). Egyébként elég szolid hangja lett, szinte hangosabb
    a hűtőventillátor, mint az autó...

    A műszerfalat sajnos "megette" a Nap, a felső rész kivételével több helyen elrepedt és mállott. A másik autóban
    csak a felső rész ment szét, így nem volt nehéz "összelegózni" a két műszerfalból egyet. Ugyanez fennállt a
    kárpit elemein is, a famintás rész felhólyagosodott és beszürkült némelyik elemen, de szerencsére ami az egyiken
    rossz volt, az a másikon ép volt.

    A "hangtechnika" is szerencsésen összejött, a fehér autóban volt rádió, a kékben pedig elég jó állapotú
    hangszórók vannak. Egyedül az elektromos antennát nem tudtam még működésre bírni.

  • A fényezést egy alapos polír elég jól helyrehozta, a megvételkor még zöldnek tűnő autó már kék színű
    (Commodore Blue). A lakkréteget első körben kézzel 1200-es, majd 2000-es vízpapírral átcsiszoltam, utána 3000-es
    Trizact koronggal felfényesítettem, végül polírpasztával több lépcsőben felpolíroztam. Apróbb hibák vannak rajta
    (húzásnyomok, lepattant festék, stb), de az kevertetett színnel és gépi egybedolgozással helyrehozható.

    Az elektromos dolgok közül szinte semmi nem működött, ugyanis ami az autó kinti tulajának "nem kellett", az a
    stekker elvágásával kikötésre került (például az elektromos ülésállítás kábele az ülésnél is el volt csípve, meg a
    biztosítéktáblánál is, ugyanígy járt a biztonsági öv visszajelzője is). A jobb hátsó ablakemelő motor leégett, ezért
    az ablakot kiugrasztották a sínből, hogy leengedett ablakkal lehessen közlekedni, a motor stekkerét pedig elvágták. :).
    A beltérvilágítás buráit "lekárpitozták" valami piros függönyanyaggal, a stekkert elvágták. A világítás felkapcsolásakor
    csak füst jött a műszerfal mögül, de ugyanez történt akkor is, ha a fűtést akartam bekapcsolni. Ezek miatt úgy döntöttem,
    hogy a fehér autó kábelkorbácsát átteszem egy-az-egyben, amelynek mintájára kijavítom a másik kábelkorbácsot is.
    Most már az elektromos tetőnyitáson kívül minden működik az autóban.

    Tulajdonképpen már "csak" a tipikusan öregautós bajokat kell elhárítanom, azaz szakadt féltengely gumiharangok, szilentek,
    az alváz és a hozzá tartozó dolgok alapos letakarítása és festése, a gömbfejek cseréje, stb.

Hozzászólások

  1. 1976Cadillac  - 2016. július 15. 21:47

    Szia! Sikerült össze rakni?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • boldo:

    !kép=comments/2021-05/6097e0a36e942.jpg

  • Krityoo:

    !kép=comments/2021-05/60941f2610f83.jpg

A lap tetejére