1984 Pontiac Trans Am

Trans Am

  • Kis srác korom óta rajongok az autókért!

    Mikor meglett a jogsim, meg is vettem életem első 7 éves sedán suzukiját. Került bele pár extra, de nem volt az igazi.
    Egy év után váltotta egy eredeti japán három ajtós 1.3 gti, ami teljes spoilerezést, ültetést, hifit és egy komoly motortuningot kapott.

    Eredmény:148 lóerő, 6.2 sec 0-100 km/h, 211 km/h végsebesség. 2 év után mennie kellett....

  • Közben megalakult a Kondor-Tuning Club!

    5 évet élt, ezalatt összejött 37 tag, három Kondor-Tuning Show és rengeteg találkozón részt vettünk autóinkkal.

  • A gti után egy 10 éves fiat bravo jött! Jó ez így,nem nyúlok hozzá!!! Sikerült is betartani kb 3 hétig. Egy év után már csak az ülések voltak eredetiek. Végtére is egy tuning egyesület elnöke nem járhat gyári kocsival :-)

    3 évig szolgált engem és az azóta megszűnt klubbot.

  • Mint rengeteg sorstársam, én is külföldre kerültem a nejemmel együtt. Sajnos a Bravo nem bírta a hosszú utakat, ezért fájó szívvel eladtam és egy Alfa Romeo 166 2.4 jtd foglalta el a helyét, 185 lóerős dízel motorral.

    Ő lett az a kocsi amihez a mai napig nem nyúltunk...

    ...Egy okból: Pontiac Firebird Trans Am

  • Már komoly, felnőtt ember vagyok címszóval kezdtem hanyagolni az autós őrültségeimet. Egész jól bírtam amíg el nem jutottam Antwerpenbe, életem első amerikai autós találkozójára...

    Olyan voltam utána mint akinek elvonási tünetei vannak! Elkezdtem nagy boci szemekkel nézni a nejemre és végül megvettük a madarat.

    Szerencsém van az asszonnyal, mert ő is szereti a kocsikat. Sok párnál ez lehet akár válóok is, de nem nálunk!

    Ilyen volt mikor megérkezett!

  • Még csak képzeletben, de már vezettem a járgányt!

  • Felújítás alatt...

    Mázlink volt, sehol egy rozsdapötty, sérülés.

    Mehetett a fényező cimborához

  • Egy dolog okozott bosszúságot!

    Levakolták a kilincseket, de a lemez alatt ott volt a gyári kilincsfészek.

    Mehet tovább...

  • Festés után

  • Sajnos nem lehettem mindennek tanúja, mert nem túl gyakran járok magyarországon.

    De a mester mindent gondosan dokumentált...

  • Mostani, "kész" állapota

  • Megújult a belső tér is.
    Kapott új felniket, kipufogót, és ami a legfontosabb, új motort...

  • A gyári erőforrás teljes felújítást igényelt volna,ehelyett EK Balázs felajánlott egy GM Goodwrench 350 motort, ami kb 300 lóerős és egy corvette-ben teljesített szolgálatot!

  • Már jó pár hónapja hazakerült a Trans Am Budapestről. Nagy örömmel el is kezdtem ide-oda mászkálni vele, de mint minden frissen elkészült veterán, ez is tartogatott meglepetéseket...

  • Sajnos sorra kezdte feladni a szolgálatot az elektromos alkatrészek legjava, de a legfájóbb pont a motor volt. Köhögött, puffogott, állandóan lefulladt. De nagy szerencsére az új gyári alkatrészek és a finomhangolás csodát tettek.
    Mivel Budapest eléggé messze van, keresnem kellett közelebb valakit aki ért a szereléséhez. Találtam is, Zuhi személyében. Keményen dolgozott rajta hetekig, hogy minden úgy működjön ahogy a gyár elindította annak idején.
    Kapott egy kis csinosítást is a motortér.

  • Már fürödtünk a boldogságban hogy minden rendben van, haza is hoztam a madarat.
    Kis idő után valami megint nem stimmelt. Megint csak nyögve akart indulni. Elvittem pár műhelybe a környéken de azz összes helyi szerelő kudarcot vallott.
    Ekkor kerestem meg Gábort és édesapját Békésen. Kiderült hogy az önindító a ludas. Ezt hamar orvosolták, utána egy kis állítás a karburátoron és a gyújtáson és már problémamentesen hoztam haza. Azóta ,lekopogom, pöccre indul és remekül működik

  • Ha a körülmények engedik, hamarosan kezelésbe vesszük a futóművet, ugyanis poliuretán szilentek vannak, amitől stabil az autó, de a menetkomfort borzalmas vele. Ezeket lecseréljük gyári gumidarabokra.

  • A beltér sem maradt a régi. Az összes gyári szigetelést cseréltük, kapott központi zárat valamint a műszerfal órái is újra működnek

Hozzászólások

  1. Dzsúliusz  - 2014. december 21. 17:37

    Szia!Gratulálok, szép munka!Örülök, hogy feltámasztottad!

  2. Skyhawk  - 2016. január 12. 18:55

    Nagyon szép lett a vas,sok gondmentes mérföldet Vele!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére