2008 Ford Crown Victoria P71 CAP

Crown Victoria

  • Ilyet kerestem eredetileg, mikor két éve a 2003-as Crown Vicet vettem.
    Aztán mikor már nem is érdekelt az egész, felbukkannt egy a környéken, lecsaptam rá.
    P71 CAP = Civil Appearance Package
    Rendőrségi verzió, de civilnek néz ki.
    Minden jó műszaki holmi benne van ami a járőrautókban is.
    4 magasabb-keményebb tekercsrugó, 250 hp 4.6, high flow kipufogórendszer és légszűrő, keményebb váltóhangolás, magasabb alapjárat, direktebb kormánymű, 135 mph limiter, 17-es acél felnik, stb.
    A kinézete, és a belseje meg olyan mint a civilé. Van benne tempomat, plüss padülések, satöbbi.

  • Texas államé volt, ennek köszönhetően teljesen rozsdamentes az alja.
    A felnik valamiért le lettek csiszolva, aztán úgyhagyva, majd lefestem őket.

  • Érzésre teljesen más, mint a P74 LX volt. Elvileg csak 11 lóerő különbség van, de többnek érezni.
    Ez harapósabb, érzékenyebb a gázreakciója, kis fordulaton sokkal élénkebb. Az elektromos gázpedál sem idegesít.
    A 4R75E gyorsabban vált és nem teszi be magát mindenáron a legmagasabb fokozatba.
    Az LX az úszott az úton meg kóválygott kanyarban, ez meg egész sportosan viselkedik. Persze mihez képest.
    Az első lámpákat kicserélem majd, az a 2003-asban is bemattult vacak volt.

  • Túl sötét volt a fólia, a műszakihoz le kellett szedni. Kár érte, majd kap újat.
    Pár ezer km-t tettem bele, fasza minden, de folyton világít valamelyik hibalámpa. Hol check engine, hol abs/fékhiba, hol tanksapka, ilyenek.
    Kezdek arra gyanakodni, hogy 'szemetel' a generátor és attól zavarodik össze minden.

  • Nos a fentebbi hibakód dobálásból közel két hónapos szívás kerekedett. Nagyjából az összes szenzort kicseréltem, a főtengely és vezérműtengely jeladót kétszer, másodjára gyári Motorcraftra. Aztán generátort is cseréltem. A hiba csak visszajött folyton. Mindenféle összefüggéstelen hibakódot dobált már a végére, amivel jól elvitt az erdőbe, de a P1336 fixen visszajött.

  • Nekiálltam hát donort keresni, a terv az volt hogy átpakolok mindent együtt( kábelköteg, ECU, szenzorok) aztán hátha jó lesz. Ugyanis a motorom hibátlan, ha nincs hibakód húz mint a barom, nem zörög, nem füstöl, stb.
    Bontóban volt vagy száz darab Crown Vic, ebből 3 darab rendőrautó, de egyikben sem volt tempomat...az nekem bizony kell.
    Nekiálltam benézni mindegyikbe, és lőn, kb. 30 darab után találtam egy ugyanolyan, 2008-as CV P71-est, ugyanilyen Civil Appearance Package-al, tempomattal.

  • Mielőtt mindent nekiálltam volna szétcincálni, kíváncsiságból átcseréltem a donor ECU-ját.
    Minden probléma megszűnt, azóta hibátlan az autó. Kb. az utolsó utáni dolog amire gondoltam volna.
    Aztán volt egy kis hátsó fék projekt is.
    A képen a civil betétje vs P71. Van egy kis különbség.

  • Téliesítés. Nem szeretném, ha ez is a Trailblazer sorsára jutna.
    Ahol csak hozzáfértem, minden zegzugát kifújkodtam fluid filmmel.
    Tavaszra kiderül, bevált-e.

  • Azt mondták 2-3 flakon elég.
    Tehát 6 flakonnal megküldtem.

  • Ilyen a bevonat amit a gyapjúviasz képez. Elég folyékony ahhoz, hogy minden zegzugba befolyjon, de elméletileg nehezen lemosható.
    Ideális esetben kompresszorral kéne befújni, de az nincs a gettóműhelyemben.

  • Jóideje világít az ABS hibalámpa. Forscan szerint ABS modul belső hiba.
    Kicseréltem hát a modult egy bontottra. Nem jött be, hibalámpa maradt.
    Ford szerviz a következő állomás, nem értek én az ilyen nagyonokos technikához.

  • Alumínium kardántengely is a P71-esek kiváltsága.

  • Vonóhorog projekt. Sajnos meg kellett hozzá fúrni az alvázat, mert gyárilag nincs lyuk ahol kéne legyen.

  • A zárt alvázba a szellőzőlyukakon keresztül kell bejátszani a csavarokat, ezzel a fishwire nevű cuccal sikerült bepecázni.

  • Curt 13707 Class III. a típusa, 2 inches a befogó része ahová jön maga a horog.

  • Nekünk viszont a biciklik szállítása volt a cél, mivel a Crown Vic-re nem lehet tetőcsomagtartót tenni.

Hozzászólások

  1. Feca  - 2019. május 4. 12:11

    Úúúúúú de nagyon irigyellek!!!Nagyon dög!!!Lehet tudni hogy mennyi dodó egy ilyen?

  2. Feca  - 2019. május 4. 21:32

    Már látom.....beszarás......

  3. ben88  - 2019. július 19. 15:19

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van.
    Találtam egy néni-bácsi vállalkozást, ahol felteszik csáposra, és minden zegzugát kifújják olajjal.
    Azt mondják az öregek hogy az konzervál a legjobban...meglátjuk.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére