Régebb óta foglalkoztatott a gondolat, hogy napi vagy még inkább családi autónak (nagyobb részt) amerikai autót szeretnék használni. Első nekifutásra GM -ben gondolkoztam és egy diesel Chevy Blazer K5 lett a kiválasztott, de ez annyira projekt állapotú volt és az életemnek abban a szakaszában került hozzám, amikor a legkevésbé volt időm vele foglalkozni sajnos. Nagyon mély sebet ütött a lelkemben, amikor el kellett búcsúzni, mert hatalmas érzés volt minden egyes mérföld vele, nem is tettem még le róla, hogy egyszer lesz egy autóm ebből az érából... :-) Viszont egy nagy előnye volt annak a pár hónapnak, amit együtt töltöttünk, mégpedig az, hogy kitaposta az utat az utódnak, amiről ez a garázs majd a továbbiakban szólni fog. Chrysler -ben nem gondolkoztam, de a Daimler - Chrysler házasság során született 3.0 CRD Grand Cherokke mind engem, mind a felségemet azonnal levett a lábunkról. Eredetileg pickup volt az elképzelés, de nem bántam meg, hogy inkább olyan autó lett, ami befér a garázsunkba, lehet vele parkolni még a zsúfoltabb városokban is, EU motor és váltó van benne, ami egyszer, ha jobban meg kell bontani, talán előny lesz... De az első bekezdés képe legyen az elődé megemlékezés gyanánt, a többi már ígérem a GC -ről fog szólni.

2008 Jeep Grand Cherokee Overland
Grand Cherokee
-
-
Szóval visszakanyarodva a JEEP -hez, 2020 január eleje nem kezdődött jól nekünk, a feleségem autóját, amivel hosszú távra terveztünk, sajnos egy figyelmetlen autós áldozata lett, első nekifutásra gazdasági totálkárra tette házunk előtt békésen parkoló 206 SW -nket. Mivel közel állunk nagyon a családunk bővüléséhez, az első gyerekünket várjuk, így a későbbre tervezett masszív családi autó vásárlást előrébb kellett hozni, tekintve, hogy majdnem műszakis autó nélkül maradtunk. A HaHu, mint egy rossz mentális betegség a K5 eladása óta a mindennapok jól megszokott részévé vált, amikor épp nem pickup után sóvárogtam, akkor néha néha a Suburban -ek, a Yukon -ok, az Expedition -ök és ritkán a JEEP -ek világába kalandoztam. Azon belül is a Grand Cherokee diesel változatai jöttek be leginkább a napi használhatóságot szem előtt tartva és ezen az adott példányon többször is megakadt a szemem, illetve egy bordó WK2 -esen is, de az jóval 5M HUF felett volt, igaz 4 évvel fiatalabb évjáratként, még inkább fullos felszereltséggel. De vissza kanyarodva a tárgyi példányhoz, amit Szekszárdon hirdettek, már kora ősz óta kellette magát az autókereskedés kirakatában, de a jelek szerint leginkább mi gondoltuk komolyan, hogy összekötnénk az életünket jó időre ezzel a WK-val. Az ára is egész vállalhatónak tűnt, még belekalkulálva későbbi esetleges javítások árát is, mert azért az OM642 esetén is számolni kell ezzel, MB minőség ide vagy oda. Tehát január közepén felkerekedtünk az Abony - Szekszárd távra, elmentünk megnézni, elvarázsolt bennünket, lefoglalóztuk, megegyeztünk a vételárban és a forgalomba helyezés kérdéseiben (olasz autó volt, magyar papírok nélkül). Majd január végén már mehettünk is a forgalomba helyezett autóért, a kereskedés tisztességesen járt el, minden a megbeszéltek szerint történt, merem őket mindenkinek ajánlani (Velorex 2000 Kft - Szekszárd). Ez a kép az első, amit az autóról készítettem, még a kereskedésben az első megtekintés alkalmával, fogadjátok szeretettel.
-
Mindez idáig nem sok szó esett arról, hogy pontosan milyen típusú és felszereltségű autó ennek a garázsnak a lakója. Így orvosolva a helyzetet essen pár szó magáról a gépről. Ez egy 2008-as JEEP Grand Cherokee WK, Overland felszereltséggel (habár a Wikipédia szerint az Overland felszereltséghez napfénytető is dukálna, de sajnos a mi autónk ezzel az extrával nem büszkélkedhet). Van viszont Quadra-Drive II hajtás. Mióta megvan az autó egyszer már bizonyított, miért is értékelik olyan sokra (felázott földút és a végén vizesárkon történő átvágás). A motor és váltó a Daimler-Chrysler házasság szerelem gyereke, MB OM642 -> azaz 3.0 CRD, míg a váltó 5GTronic, -> azaz MB 722.6. Így közel másfél hónapnyi használat után bizonyította, hogy nagyon jó választás ehhez az autóhoz. Illetve kicsit reménykedek is, ha bármi tönkre megy bennük, majdcsak egyszerűbben szervizelhetőek (és jobb az itthoni alkatrész ellátásuk), mint az amerikai motoros/váltós nagy testvéreinek. Nyilván az OM642 -nek is vannak típushibái (olajhőcserélő gumitömítése, swirl lapok esetleges leszakadása), de ezeket megelőzendő, amint ki tudjuk az autót napi használatból venni, orvosolni fogjuk. A váltó részben manuálisan is vezérelhető +/- irányban, ez szerintem nagy előny, illetve van teljes értékű felező is, ha nagyon eldurvulna a helyzet. Addig is egy kép a motortérről, szerintem egészen kulturált és vállalható.
-
Lehet már a sorrendiség nem lesz a legpontosabb így bő két év távlatából, de igyekszem figyelni rá, hogy az év az legalább stimmeljen. Tehát az életünk egyik legszebb pillanatában is a JEEP volt a társunk: 2020 nyara / terhesfotózás az első gyermekünkkel a feleségem pocakjában (Lénárd itt még pocaklakó volt). A fotózás esőzés után történt egy Tisza melletti település külterületén, részben egy gát parton, ahova az összkerékhajtás birtokában nagyon nyugodtan be is mertem tolatni. A hajtáslánc annyira professzionális, hogy még csak felező sem kellett, pedig sima utcai (aszfalt) gumik vannak / voltak az autón, de normál üzemben is hibátlanul - megakadás mentesen teljesített. Pont az ilyen helyzetek miatt fordultam az awd SUV -k irányába, amikor családi autót választottunk.
-
Amerikai Autós Találkozó / 2020 nyara / Törökszentmiklós (Lacka, köszönöm a jól eltalált képet az autóról). Azért is volt szempont az autó vásárlásakor, hogy legalább részben USA gyártmány legyen, hogy amerikai autós találkozóra azért "insider" -ként érkezhessünk. :-)
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!