Szerettünk volna kivételesen valamilyen fiatalabb gépet, ez lett belőle.
2015 Grand Cherokee Laredo, 3.6 V6 Pentastar, 845RE váltó.
Ez az alapmotor kb. az összes Dodge-Chrysler-Jeep-RAM-ban az elmúlt 10 évben.
Nem egy erőgép, de ha forgatja az ember azért elfogadhatóan megy.
Nagyrészt az asszony vezeti majd, neki ez is épp elég erős - ha nekem vettük volna, 5.7-est veszünk.
A Laredo a belépőmodell. Van benne kétzónás klíma, tempomat, Uconnect 8.4 Sirius XM-mel, 18-as kerekek, Quadratrac 1 (sima AWD felező nélkül), kormányon váltófülek, elektromos ülés, ködlámpa.
Viszont nincs benne tolatókamera, ennek a beépítése lesz az első projekt, a második meg a gyári navi bekapcsolása.
A Limitedben ugyanez az Uconnect 8.4 rendszer van, ezen is rajta van a navigáció, csak ha nem kérte az első tulaj mint extrát, elrejti a rendszer. 21. századi problémák.

2015 Jeep Grand Cherokee Laredo
Grand Cherokee
-
-
Kicsit rázta a kormányt 100-120 környékén. A kardánok lógtak, meg az egyik motortartó bak.
Elkezdett ereszteni az olajhűtő is, a 3.6 V6-ban a szívóteknő alatt van, egy víz olaj hőcserélő. Pont a V-ben áll meg az olaj. Szerencsére még mindent garanciában kicseréltek a márkaszervizben. Remélem más gond nem jön elő egy ideig. -
Feltettem rá a vonóhorgot. Nem kellett fúrni, csak 4 jó nagy csavar fogja az alváznyúlványhoz. 6200 fontot húzhat (2812 kg)
Kerestem hozzá utánfutó csatlakozó modult, aztán benéztem a lökhárító alá - gyárilag ott van már a csatlakozó, csak elrejtették. -
Kipróbáltam könnyebb terepen, murvás földutakon. Nagyon szépen kisimítja a futóműve a talajt pedig ez csak tekercsrugós, nem levegős. Független felfüggesztésű a hátulja is, nincs már merev híd.
-
Autópályán is csendes, csak ringatózik szépen, alig van szélzaj meg a hajtáslánc is csendes. Lányom hamar elalszik benne szerencsére.
-
Kb. 10 ezer mérföldet (16 ezer km) mentünk vele az utolsó frissítés óta. Persze nem kommentben akartam, csak elnéztem.
99 ezernél cseréltem a gyári gyertyákat. Nem volt nagy sikersztori, 5 kijött simán, a 6. beletört.
Vezérlés szét, hengerfej le, nem volt olcsó...a gépműhely szerint aránylag gyakori a gyárilag félrekapatott gyertyás Pentastar motor.
Ha már szét lett borítva kapott új vízpumpát meg termosztátot is.
-
Volt váltóolaj meg szűrő csere is. A szűrő egyben van a műanyag olajteknővel, nem cserélhető csak egyben az egész teknő. Szerencsére nem vészesen drága, 6 qt olaj a teknővel olyan 200 dollár körül volt. Mopar 8&9 ment bele. Kibírható, nem kell sűrűn cserélni.
Jó koszos volt ami lejött, talán még gyári lehetett benne.
A teknőt elég nehéz leszedni, egyrész torx csavarok fogják másrészt elöl a bölcső hátul a váltótartó bak útban van.
De rövid torx kulcsokkal sikerült leimádkozni a váltótartó leszedése nélkül is.
A szintezés nem könnyű mert nincs nívópálca. Előírt hőmérsékletre kell járatni aztán az oldalsó szintcsavarral beállítani a szintet. A youtube-on van néhány videó amiben jól elmagyarázzák. -
A gyertya beszakadás mizérián kívül azért van pár probléma fixen.
Csak hidegen 1-2 közt felpörög, de csak az első elindulásnál aztán sohatöbbet.
Időnként főként visszaváltásoknál jó durván váltja a 3.-at.
Az olajcsere után sokat enyhült de nem szűnt meg a probléma. Már megszoktuk, ez ilyen.
Ja mikor át kellett húznom a szervizbe és szét volt szedve a motor nem tudtam kivenni hirtelen üresbe az elektromos előválasztó kar miatt.
A középkonzol alatt van egy fedél alatt egy piros zsinór rákötve a kioldó karra, azt kell felhúzni és kiveszi P-ből.
Hozzászólások
Kb. 10 ezer mérföldet (16 ezer km) mentünk vele az utolsó frissítés óta.
99 ezernél cseréltem a gyári gyertyákat. Nem volt nagy sikersztori, 5 kijött simán, a 6. beletört.
Vezérlés szét, hengerfej le, nem volt olcsó...a gépműhely szerint aránylag gyakori a gyárilag félrekapatott gyertyás Pentastar motor.
Ha már szét lett borítva kapott új vízpumpát meg termosztátot is.