1981 Buick Skylark Limited

Skylark

  • 2019 Novemberében került hozzám.
    Alig állt fel a trailerre, olyan szarul járt a motorja.

  • Nem volt komolyabb tervem vele, csak egy városban szaladgálós.
    Ismertem az autó előéletét, ki lett lakatolva, fényezve, majd 1 év állás után véletlenül eladó sorban megtaláltam. Kár lett volna ott hagyni.

  • Miután cseréltem 6db gyertyát és kábelt, máris járt a V6, nem volt tökéletes, de járt.
    Futómű rendberakása volt az első.
    Kerékcsapágy, összes lengéscsillapító, egy-két szirszar, és máris műszakiképes.
    Lett volna ha nem idegesített volna, hogy balfaszul jár a motor, és minden nap szarabb.

  • Aztán egy szombat-vasárnap kikerült a motor.
    Cseréltünk egy vezérműláncot, főtengely szimeringeket, szelepfedél, és olajteknőtömítéseket, stb.
    Motor vissza, vákumcsövek rendbe rakva, és szépen jár a kocsi.

  • Az első tankolás 2 év állás után...

  • 2020 áprilisban műszakizhattunk.

  • Tulajdonképpen sosincs vége. Valami mindig szar. Valami mindig igenyli a törődést. Napi használatra alkalmas, ha együtt tudunk élni azzal, hogy nincs zenegép, nem mutat a műszerfal csak egy középső ujjat, és hogy a péntek estéket rá kell szánni. Ha szeretnék előre haladni akkor a szombatot is. Csakhogy rég láttam, hogy az életem egy évre úgy alakul 2020 nyarától, hogy az autó pihenőpályára áll, egy új vállalkozás miatt. Én nem szeretem tárolgatni ami van, ne az enyészeté legyen, így meghirdettem.
    Jöttek is az emberkék sorra. Volt Elvisz Preszli és könyvelője is akik úgy átnézték a kocsit, mint én amikor az első prémium kocsimat vettem. Pedig ez csak 500 párezer. Majd kikocsikázták magukat a városban, lealkudták a sárgaföldig és elmentek haza kocsi nélkül. Én meg ott álltam értetlenül, hogy ez most mi a fasz, mikor foglalkozósként hirdetve árultam, hobbira. Ismétlem hobbira. Komolytalan vevők tömkelege özönlöttek, akik meleg hógolyóra számítottak 500 rongyért. Belefáradtam, egy barátom adta el, annyira nem értem már rá.

    Utólag összegezve:
    Hobbi autót venni meggondolandó, és rövid távú gondolatok még véletlenül sem merülhetnek fel. Az anyagi vonzatát tekinteni felesleges, mert az anyagi része csak akkor bukás, ha a kidobott pénzt nem élménynek tekinted. Feltéve ha van élmény. Ha nem jól választasz kocsit, akkor nincs örömöd benne, meg sose lesz. Ezért lehet az enyészeté ennyi 40+ éves kocsi.
    Kis köbcenti hátránya, hogy nem nagy köbcenti, így általában a kisköbcebti nem V8, az meg sokaknak nem amerikai. Én azért szerettem, mert nem egy full size, csak egy mid. Nem is vágytam fullra, amíg nem láttam olyat közvetlen közelről.
    2020 őszén elválltak útjaink. Nem voltam szomorú, mert közben szó volt egy nagyon projekt állapotú nagy GM-ről a távoli jövőben, ami mára össze is jött. Ez is közrejátszhatott a döntésemben.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére