Lassan két het van meg, eddig szeretem. :D
Van jó sok dolog amit összeírtam és meg kell majd csinálni rajta, az eddigi lista:
- Első nagytakarítás
(- Szűrők csere)
(- Motorolaj csere)
(- Guminyomás-érzékelők)
(- Vezetőülés oldalsó műanyag panel csere)
(- Olajhűtő tömítés csere)
(- Szervo szivárgás?)
(- Izzítórendszer diagnosztika, javítás)
(- Műszerfali törött légbeömlők csere)
- Első futómű hibafeltárás, javítás
- Kézifék javítás
(- A/T gumik-kerekek)
- Bal hátsó köszöb sarok javítás
(- Tolatóradar hibafeltárás, javítás)
(- Műszerfal világítás javítás)
Szépen lassan, ahogy haladok, majd készülnek itt is a bejegyzések.

2007 Jeep Commander
Commander
-
-
Bemelegítésként kicseréltem az összes izzítógyertyát (mind a 6 kuka volt), kicseréltem a műszerfal törött szellőzőit és a klíma vezérlő háttérvilágításában az izzókat.
A tolatóradar rendszer magától megjavult időközben, vagy az is lehet, hogy elég volt neki egy külső öblítés. :) -
Lekerültek az oldalsó küszöb-csövek (csak útban voltak nekem ki-beszálláskor, emeléskor, stb). Aztán úgy döntöttem, van elég bajom enélkül is, így elvittem az autót egy Merci-értő ismerőshöz, az olajhűtő tömítés cserére. Mint kiderüt, nem annak volt baja (valószínűleg ezt már orvosolták rajta korábban), cserébe az olajgomba belseje volt kirohadva és ott dőlt az olaj kifelé. Az olajszűrő tomítés is kopogósra volt keményedve, így ott is szivárgott, az is csere. Meg persze az olaj megette a komplett hosszbordás szíjat, valamit az összes görgő és feszítő is kuka volt - minden csere. Egy jobbos felső lengőkar gömbfej csere után még a motorolajcsere zárta ezt a kis szeánszt.
-
Megjött a nyár, meg ezzel az igény a működő klímára is. Egyrészt, a hátsó klímához vezető csövek megrohadtak egy ponton (gyári hiba) és mivel nem akartam "alvázra" szedni az autót, ledugóztam ezt a részt. Másrészt, ez után a második nyomáspróba is sikertelen volt, ezúttal a hűtő mutatott tömítetlenséget. Szóval hűtő csere.
-
Másik gyári bénaság, az első diffi szilentjei...ezek közül az egyik rendszeresen tönkremegy, ha későn veszed észre, akkor a többi is. Kicseréltem mindhármat, biztos, ami biztos.
-
Ahhoz, hogy az első diffi szilentjeit ki tudjam cserélni, le kell venni az első kardánt - ekkor vettem észre, hogy ennek az osztómű felöli végén szétment a csukló...csere ez is.
-
Ha már a levegőben volt az autó, kicseréltem az első stabilizátor pálcákat is. Meg megvolt a szűrők, a vezetőülés oldalsó műanyag panelje, műszerfal légbeömlők cseréje is.
-
Kerekek. A közvéleménykutatás eredményeképpen a gyári 18" felnik felújítása mellett döntöttem. Kaptak homokot, aztán fekete szintert, majd új nyomásszenzorokat és Pirelli Scorpion A/T gumikat. Kivasalták Budapest útjait.
A 20"-os garnitúra megy a pincébe, aztán eladásra.
Hozzászólások
Milyen unalmas lett volna valami készbe ülni amivel nincs dolog. :D
Igaz!
De egyébként arra jöttem rá, hogy én vagyok az abnormális - ugyanis az előző tulaj a felsoroltakról nem is tudott egyről sem, észre se vette őket...na jó, egy dolog kivételével. De egyre többször találkozom ezzel a jelenséggel, hogy nekem minden nyűgöm van, ha az autó nem tökéletes, a többi ember meg csak néz rám és nem értik, hogy mi a bajom.
Szia Alf!
Olvasta a Tahoe-s sztoridat, már csak jobb jöhet :-)
Tiszteletre méltó a kitartásod, hajrá Neked !
Gábor
Gratulálok! Sok örömet hozzá/vele.
Szia Gábor,
Köszönöm, igyekszem! :)
Köszi euromaci!