v8cars.hu | Chevrolet Malibu, 1979

Chevrolet Malibu, 1979

Első ránézésre nem tűnik ritkaságnak ez az autó, de az ajtajait megszámolva rögtön kiderül, hogy mégsem gyakori darab. Egyszer egy másik Malibu kapcsán már írtam, a kétajtós változat ritka madár hazánkban.

Ez az autó az európai piacra készült, Svájcban építették 1979-ben. Első 16 évét kinn húzta le, végig egy tulajdonos szerető irányítása alatt. Ez ad magyarázatot arra, hogy a kocsi több mint 20 év után mindenféle komoly restaurálás nélkül is jó bőrben van.

Öt éve, 1995-ben került az országba, sokáig hánykódott, mire végül „Malibu Tomi” tulajdonába került. A hányattatások alatt sok-sok átalakításon ment át, az állapota romlott, romlott. De végre ismét egy megszállott ül a volán mögött, aki szerelmes a Chevybe.

The Heartbeat of America - Amerika szívdobbanása. Mi más lehetne ez, mint a V8-as motorok hangja?! Amerika szíve 8 hengeres és négy ütemre jár.

A Malibu esetében ez egy 5 literes, 160 lóerős koromfekete V8-as motorban testesül meg. Tomi nem tudta, hogy az autója eszi az olajat, erre sajnos már csak a fura, kopogó hangok ébresztették rá. Ekkor már csak egy 70%-os motorgenerál segített: dugó, gyűrű, vezérműtengely és csapágycsere.

A piros belső tér amerikai autósan szép, nehéz egy ilyen belsőről bármi újat mondani. Természetesen bőr, természetesen króm, bár itt-ott már a műanyag is szerephez jutott. Érdemes elcsemegézgetni a részleteken is. A visszapillantó tükörben például egy pörögve érkezésünktől halálra rémült tanulóvezető látható. :)

A szélvédőn kipillantva pedig egy régebbi hónap autója, no meg a mi kis csapatunk látszik. De az autó belsejénél maradva! Az ülések első ránézésre nagyon vékonyak, tapasztalatból mondhatom, hogy mégis meglepően kényelmesek. A hátul ülőknek is méretes hely jut.

A Malibu Classic Tomi első autója. Ismét egy jó kezdés! A vásárlás története a már jól ismert meglátni és megszeretni. Tomi a hatalmas hátsó lámpákba esett bele azonnal, és rövidesen a motorja és az összes pénze bánta ezt a találkozást. Olyannyira az összes, hogy az átírásra is még két hónapot kellett spórolnia.

Sőt, egyszer úgy nézett ki a dolog, hogy el kell válniuk. Tomi meghirdette a Chevyt, de az összes érdeklődőt elküldte, hogy már elkelt az autó. Valahol még olvasható a V8 vendégkönyvben a bejegyzése: „Inkább nem eszek!” :)

A helyzet azóta sokat javult. A mindennapos használat mellett is jutott pénz az új kerekekre, rövidesen sor kerül a futómű felújítására és az új fényezésre is. És őszintén, a képeket nézve ki az, aki eladna egy ilyen autót?!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Flex:

    Ez nagyon szépen összefoglalja a lényeget: "Egy szép gyári állapotú

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

A lap tetejére