
Látogatás Gariánál
Derűs napnak indult. Bizakodva, elszántsággal teli indultunk barátaimmal Monte Carlo alkatrészek után kutatni Békési Robi udvarába. Elszántságunkat még a fűtés teljes hiánya sem tudta befolyásolni, bár szépen sütött a nap, mégis nagyon hideg volt. Kisgyermeki kíváncsisággal hárman haladtunk célunk felé. Robihoz.
Közeledvén uticélunkhoz felvettük Robi-t és pár hosszú utca után már a kánaánban éreztük magunkat.
Hatalmas irodaépület hátsó udvarába jutottunk, ahol a két Monte Carlo várta megmentőit. De ha még csak Montik lettek volna! Találkoztunk Plymuth-tal, Dodge Dart-tal, Olds-szal egy porrá zúzott Caprice-szel, - aminek mellesleg még mind a négy ajtaja nyitható volt - és azt hittük, hogy láttuk a már "hírből" ismert Buick Riviera Boattail-t is.
De nem. Ez "csak" egy szegény, az idő vasfogát nehezen viselő VAS volt. Kétség kívül jobb sorsra érdemes, de mentségül szolgáljon, hogy az ésszerűség határán belül maradva nem lehet már belőle napi használatra alkalmas autót varázsolni. Sajnálkozva haladtunk tovább és az autó hibáit elemezve, mi is beláttuk: kár érte...
Pár lépéssel odébb egy kis fészerre bukkantunk, ahova vendéglátónk sejtelmes mosollyal kísért be minket. Szánkat tátva hallgattuk az alkatrészek eredetét és történeteit. Mindenhol váltó és karosszéria darabok, dísztárcsák, sor- és V-motorok kísérték lépteinket. Csak az állunk maradt le, ami útközben valahol leesett. :)
Kezdtük azt hinni, hogy ezzel vége is a látogatásunknak és az alkatrészvadászatnak de most is tévedtünk. Bár gyanúsan kis részét láttuk eddig a fészernek, mégsem gondoltunk arra a csodára, ami ez után tárult elénk. A már sokat hallott Boattail! Ott ált, egymagában a műhely közepén. Tökéletesen felújított - bár még félkész - állapotban.
Minden egyes alkatrészét drótkoronggal, homokfúvással és kézi munkával varázsolták újjá. Nem hittünk a szemünknek. Az ajtókat újra szétszedték a lapolások mentén, homokfúvás majd alapozás és festés következett. Az apróbb fém alkatrészek kadmium fürdőt kaptak, megemelve ezzel alaposan a munka minőségét és persze a költségeket is.
Az ismételt összeszerelést üregvédelem követte. Nem spóroltak vele! Robi véleménye az, hogy inkább lemossa a kifolyt többletet, de még véletlenül se kezdje ki a rozsda pár év után. Igaza van. Az ennyire igényes munka megkívánja a "tartósítást" is.
Gyakorlatilag minden alkatrész fel lett újítva, csak azt cserélték, aminél ez elkerülhetetlen volt. Például az ajtógumik, kábelek, stb..
Mivel nekünk nagyon tetszett a gyári felni a Riviera-n, biztosak voltunk benne, hogy ez is felújításra kerül. Lassan kezdtük megszokni, hogy megint csak tévedtünk. Egy gyönyörű szép 18'-os küllős felni kerül majd a gyári helyére. Robi elmondása szerint azért mert a gyári "eléggé nagymamás"! :) Hát, elnézve az újat, mi is hasonló véleményre jutottunk.
Mivel gyakorlatilag az utolsó kis zugát is láttuk az autónak, Robi átkísért minket a "garázsba". Akkor jöttünk rá, hogy milyen rossz dolog az, amikor az embernek van egy lowrider-e egy Lincoln-ja egy Boattail-je és egy "Al Bundy" Dodge-ja. Viszont csak egy ajtó van a garázson... Azért kipróbálnám :)
A III. komáromi találkozón még nem volt üzemképes a zöld Monte Carlo de még idén a saját lábán fog közlekedni. Mégha nem is az eredeti V8-at kapja vissza, a V4-es Capri motor megteszi a hatását. Bár a kuplung pedál eléggé bizarr látványt nyújt a Monte Carlo-ban de nem is ezt szerettük meg benne..
Csodás látogatásunk végezetével Robi körbevezetett minket a birodalmán és az idő közben eleredt hó ellenére is beláttuk: Megérte eljönni. A haza úton csak egy dolog járt a fejünkben: Ez egy igen rövid nap volt!
Hozzászólások
hol lakik robi?
Tel?
Sziasztok!
Engem lenyűgözött a Robinál tett látogatás látványa.
És ez félkész csoda valami fantaztikus látvány számomra!Gyönyörű lessz az az autó amikor elkészül.
Azért én is szívessen tennék látokatást Robinál,bár nekem nincs amcsi autom én csak csodálója vagyok eme fantasztikumoknak.
Hát röviden ennyi.
Üdv és köszi,hogy megmutatátok:Sanyi
Hi!
Hihetetlen,hogy mire képesek egyesek!!!
Nagyon király ott minden egyszer én is szivesen
szétneznék,esetleg megoldható lenne?
marcsigabi@freemail.hu 20 917 69 44
Szép, igényes munka öröm ilyet látni. Sok sikert!
Ami a képen van,az aranybarna Riviera, azt nem éri meg rendbehozni?
Miért?
Esetleg megvásárolható?
lallerv8@freemail.hu
Picit irigylem a Buick tulaját.Gyönyörü autó,igényes munka.A képek között láttam 1 Toronado-t a 80-as évek eljéröl,amennyiben bontásra van itélve,szükségem lenne jópár dologra belőle.
Tel:06/30 6228673 Köszönöm
kicsit tulzás hogy a narancs Toronado-t nem lehet újjávarázsolni a képeket elnézve lehet hogy kiadós munkával de biztos hogy ésszerű keretek között újra életet lehetne belé lehelni ebbe az autóba a legszebb farokkal rendelkező Buick-ba
Én is szétnéznék Robi telephelyén.
Az nem Toronado (ami egyébként Oldsmobile) hanem Buick Riviera.
Sziasztok!én egyébként új vagyok az oldalon, de nagyon bejön!!V8-asok mindenhol!KIRÁLY
tudom bocsi csak egyszerre 4 oldalon commenteket írni egy kicsit "megkavaró" érzés
Vajon ott lehet még az a Caprice?
Nekem most jól jönne!