Mustangok aranyárban
A Missouri állambeli St. Louis-ban működő Hyman Ltd. az egyik legnevesebb, legmegbízhatóbb cég a klasszikus autók piacán az Egyesült Államokban. Az 1989-ben alapított vállalkozás kizárólag kitűnő állapotú, követhető történetű autókat árusít, persze méregdrágán.
1966 Ford Mustang Convertible Méretek: Hossz: 4 613 mm Szélesség: 1 877 mm Magasság: 1 732 mm Tengelytáv: 2 743 mm Nyomtáv: 1 422 mm Tömeg: 1 202 kg Motor: Elrendezés: OHV V8 Hengerűrtartalom: 289 ci. (4,7 l) Furat x löket: 4.000 x 2.870 inch Kompresszió viszony: 10,0:1 Lóerő: 225 HP @ 4 800 rpm Nyomaték: 414 Nm @ 3 200 rpm Egyéb: Alapár: 2 652 USD Gyártott mennyiség: 72 119 db | |||
Bár Mark Hyman nem a moderált árképzéséről híres, mégiscsak pofátlanság lenne két mezei Mustangért ennyi pénzt kérni. Csakhogy ez nem két mezei Mustang: első tulajdonosuk a világhírű énekesek, Cher és Sonny Bono voltak. Ők ketten 1965-ben robbantak be a könnyűzene világába „I Got You Babe” című slágerükkel, mely három hétig vezette a Billboard százas toplistáját. A szám a „Look at Us” albumon jelent meg, mely 8 hétig tanyázott a Billboard lista második helyén. Zenéjük a fiatalok körében osztatlan sikert aratott, Cher pedig egzotikus szépségével és sajátos öltözködésével az évtized divatikonja lett.
A Ford Motor Company ugyanekkor aratta legnagyobb sikereit a teljesen új koncepciót megtestesítő, fiatalos, olcsó sportkocsijával, a Mustanggal. A kocsi népszerűsége minden előzetes várakozást felülmúlott, de a Ford nem ült a babérjain, kihasználta az adódó lehetőségeket a típus népszerűsítésére. Egy hirtelen ötlettől vezérelve tehát két vadonatúj, vászontetős Mustangot ajándékoztak az újdonsült világsztároknak. Az átadás előtt azonban elküldték őket az egyedi autóépítés királyához, George Barris műhelyébe, aki a két előadó stílusához igazította a kocsik megjelenését.
Mindkét karosszérián módosították a kerékíveket, a motorháztetőre ál-légbeömlőket tettek, és süllyesztett kilincseket építettek be az ajtók felső élébe. A legnagyobb módosítást a frontrészen eszközölték: vékony, egyedi lökhárítót szereltek fel, a hűtőmaszkot pedig különös módon osztották ketté, mintha egy háromszög alakú részt kivágtak volna az autó közepéből. Közös jellemző volt a téglalap alakú fényszóró, valamint a Ford Thunderbirdről származó hátsó lámpa is.
A két autó persze közel sem volt azonos: Sonny autója Murano arany gyöngyház fényezést kapott, barna oldalbetéttel, Cheré viszont rikító rózsaszín volt, mélyvörös oldalbetéttel. A hűtőmaszk is különbözött: az arany kocsié egyszerű fémháló volt, a rózsaszín viszont vízszintes rácsozatot kapott. Különbözött a Rader könnyűfém felnik mintája is. A beltér szintén egyedi kiképzésű volt: Sonny kocsijának világos bőr kárpitozása volt, leopárdmintás szőrmebetéttel, ehhez társult a hosszúszálú barna padlószőnyeg, melyből a csomagtartóba is méretes darab jutott. Cher autójába fekete bőr üléseket tettek, fehér szőrmebetétekkel, a szőnyeg pedig sötét rózsaszín lett, olyasmi árnyalat, mint a vattacukor. Mindkét kocsiban osztott ülések voltak, hosszú középkonzollal. A műszerfalra imitált faborítást tettek, és mindkét kocsit háromküllős fém sportkormánnyal szerelték fel.
Ne legyen megtévesztő a szőrmekárpit vagy a rózsaszín fényezés, George Barris nem véletlenül legenda: a két kocsi módfelett meggyőző, ízléses megjelenésű, s bár nem estek át radikális átalakításon, egészen biztos, hogy senki sem tud elmenni mellettük anélkül, hogy ne esne le az álla.
A kocsik mellé jár még sok korabeli könyv, magazin, eredeti bakelitlemezek, sőt, még Cher és Sonny játékfigurák is, ezek az emléktárgyak pedig önmagukban is több ezer dollárt érnek. Mindezek fényében a két kocsiért nem is olyan vészes ár a 400 ezer, bár nem is az évszázad vétele, az biztos. Ezt pedig a gyűjtők is egyértelműen így gondolják: a Hyman Ltd. több mint öt hónapja árulja az autókat.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kocsik egyszer idén már gazdát cseréltek: az RM Auctions februári árverésén, Fort Lauderdale-ben 198.000 dollárért ütötték le a kocsikat. Jó kérdés, lesz-e olyan rajongó, aki hajlandó dupla árat fizetni ezekért a kétségtelenül gyönyörű autókért.
Forrás: Hyman Ltd.
Hozzászólások
Nagyon ritkán jövök lázba Mustangtól,de ez a kettő így együtt,a sztorival 10 pontos.
Kéne....
Barbie és Ken Mustangjai:). Mind a kettő kéne.