Sok hezitálás után végülis megvettem, első amerikai autóm. '79-es svájci piacos Mustang 5.0. Ennyiért ha otthagytam volna magamat ismerve évekig bánnám.
Lementem érte 250 kilométert, jó régóta állt, állítólag másfél éve alig mentek vele de kis noszogatás után indult és járt is.
Mentünk vele vagy 3-4 kört, nagyjából ok minden, váltó vált, világítás van, indul-jön-megy gondoltuk legalábbis hazáig biztos elmegy. Kicsit nehezen indult ezért állítottunk a rotoron, ezután már jó volt.
Gyors tankolás, majd irány haza, autópályán finoman 90-nel. Hoppá, nincs töltés, na majd akksi cserélgetéssel hazamegyünk (2 autó volt). De ez volt a kisebbik baj, egyszer csak elkezdett fogyni az erő és már 60-nal alig araszoltunk, a 8 hengerből kb. 4 ment.
El is ment összesen 30 kilométert, pont egy lehajtó előtt megadta magát.
A reggeli nagy kapkodásban az összekészített szerszámost otthonhagytuk így esélyünk nem volt megcsinálni, ráadásul sötétedett is így végül traileren került haza a kocsi.
Na mindegy, itthon van végre bár boldogabb lettem volna ha eljön hazáig lábon.
Első blikkre a bal hengerfejtömítést tolta ki de majd hétvégén szétszedem és kiderül mi volt a gondja.
A terveim az autóval:
Papírok, talpraállítás vizsgához, elektromos kábeldzsungel rendezése, üzembiztossá szeretném tenni. Plusz a szokásos 1001 apróság. Valami néha darál a kardánon is.
Gyári karbit+szívóteknőt is szeretném majd visszatenni, most egy 4 torkú Holley van rajta.
Biztos jó de én azt szeretném ha a gyári teljesítményét megbízhatóan tudná.
Ez lenne a terv a 2012-es Komáromig aztán majd meglátjuk.
Az igénytelenül ráfújt rikítósárga színt mindenképpen szeretném eltüntetni, valószínűleg egy kisebb lakatolással egybekötve, de ez még a jövő zenéje.
Jönnek képek is róla nemsokára bár jelen állapotában nem egy esztétikai élmény. Sokak szerint a legcsúnyább Mustang, szerintem ez a kockalámpás nem olyan ronda mint az escort-elejű következő. Az is tetszik hogy nem sedan.
2012.01.04
Bocs, ha unalmas lesz, de egy része magamnak is szól mint napló/todo lista jegyzet, akármi.
Kiderült hogy a házilag fából(!) faragott spacert égette ki az egr visszavezetés forró gáza, ezért állt meg hazafelé. Bosszantó, de legalább nem nagy a hiba. Néha a gázrudazat is felakadt, jó hogy nem menet közben.
Kapott egy olajcserét, új termosztátot, rotort, elosztófedelet, gyertyakábeleket, most pöccre indul és szebben is jár. Zsiguli olajszűrő száműzve. Nem is értem miért nem lehetett rá megvenni a rávalót, amero-r-ben polcról kb. 1500 ft volt.
Mopar 5w30 olaj ment bele, remélem jó lesz bele. Karbi és gyújtás állítás ráférne, ezt most én lőttem be saccperkábéra.
Rockautón egészen baráti áron vannak hozzá különböző minőségű dolgok a postát leszámítva persze.
Csinálnám már a kormányművet és a töltést is. Most kiderült hogy valami zseniális döntés eredményeképp nincs mobil eredetvizsga úgyhogy lábon kell teljesítse ezt a túrát is.
Amíg ez nincs meg nem tudom szétszedni komolyabban...
Találtam valakit akinek vannak hozzá bontott cuccai, amit az anyagiak engedik a sarchegyek kifizetése után jön hozzá pár dolog.
Most ezek várnak javításra/cserére:
-Generátor valószínűleg, nagyon gyenge a töltés
-kormánymű felújítás, ömlik belőle a lé és búg is viszont még működik
-kormányszervó pumpa, szintén ereszti az olajat
-szelepfedelek fel vannak cserélve
-gázrudazat gányolt, feszíti a karbit és fel is akad, ezzel mindenképp kezdeni kell valamit
-fék szétborítás, nagyon bekap a fék és szorul is valamelyik
-kardánnál még mindig nem tudom mi a franc zörög, csak reménykedem hogy nem a váltó
Ha ezek megvannak akkor vizsgaképes az autó reményeim szerint.
Nagyon csinálnám már és mennék vele, csak hát az anyagiak ugye, apránként megy ez nekem. Magam csinálom itthon szóval szerszámokra sem kevés megy el, azokat is kellett vennem.
Addig is néha beindítom a garázsban hadd röfögjön egy kicsit.

1979 Ford Mustang
Mustang
-
-
Pár kép róla, ilyen az autó most. Hát elég lesújtó a kép de szerintem nem reménytelen ebből normális autót csinálni. Nem feltétlenül OT a cél, hanem egy jó kiállású, gyári állapothoz viszonylag közeli, megbízható autó. Lesz vele munka az biztos, szerencsére rozsdaügyben egész jól áll.
-
Megnéztem a VIN-t, 11 jegyű, ezekszerint az autó pontosan:
9F05F******
Gyártási év: 9-1979
Gyár: F-Dearborn Michigan
Modell: 05-Mustang Ghia 2 Door Hatchback
Motor: F- 8-302 (5.0) 2BC
Itt található egy pdf, ebben lehet keresgélni a vin-eket. Nem csak ford.
http://www.mitchellsupport.com/ondemand5/VIN/VIN.pdf -
-
2012.01.13
Elvittem a szívóteknőt, behegeszetni a kipufogógáz-visszavezetés nyílását.
Ahogy a képen látni oda még jönne valami alkatrész ami nálam hiányzik és csak visszafújná a kipuf. gázt a torokba. -
Kormánymű jelenleg, folyik a vére de nagyon. Csövek is rosszak, gyanítom a pumpa is fent. Egy felújított pumpa+csövek+kormánymű lenne az igazi... elég húzós lenne mindent megrendelni ezért ha valaki tud kormányművest aki vállal ilyet, ne tartsa magában!
-
A bűnös fa(!) spacer, amiért lerohadtam vele Polgáron hazafelé menet. Ez és egy megolvadt és már eresztő gumi benzincső ami a leömlőn lógott, simán felgyújthatta volna az autót, ami szerencsére nem történt meg.
-
Rákerült egy kéttorkú szívósor egy motorcraft 2150 karbival.
Borzasztó, ahogy kinéz az egész motortér, de már legalább használható nagyjából. -
Ezt a légpumpát ki szeretném innen szedni, sehová nincs bekötve már, ellenben rettenetes nyikorgást produkál melegen.
-
Ilyen a bele. Az autó méreteihez képest meglepően szűk!
-
Sajnos eddig idén sokminden szopóágra tett rendesen úgyhogy mindig csúszik a mustang-projekt. Lassan, de bizonytalanul haladok, egyet előre, kettőt hátra. Lehet hogy elsőre túl nagy volt az a fa mégiscsak.
Néha nem bírom ki és kiosonok vele pár körre. Szerintem jót tesz neki, ha sokat áll akkor minden behisztizik rajta, esküszöm hogy sokkal szarabb sok állás után menni vele.
Nyárra talán összejön a műszaki, most ennyire redukálódott a dolog :( -
2012.05.10 Ma levizsgázott az autó. Semmi komolyabb gond nem volt, ennek azért örülök. Viszont hogy most lett egy donorautó és megjött hozzá ez-az a rockautóról, végre haladni fogok egy kicsit vele hétvégente.
-
A donor. 2.8 v6, piros belsős, klímás volt szebb napjaiban.
-
Két csinos foxbody közt, ez az első találkozó amire kivittem.
Lurdy ház parkoló, 2012.05.31
Szerencsére semmi gond nem volt vele az úton. -
Egyelőre nincs pénzem egy teljes normális fényezésre, viszont a mostanin változtatni kéne.
Sem minőségben sem színben nem tetszik.
A képen lévő autó (szerintem) egész jól néz ki, valami ilyesmit szeretnék kihozni a mostani külsejéből.
-
2012.06.09, eljutottunk a 6. Mustang és amerikai Ford találkozóra is minden gond nélkül.
A többi autóhoz képest elég csoffadtul néz ki szegény, viszont tényleg semmi hisztije nem volt. Mentem vele egyet a szlalompályán, hát jelenlegi állapotában nem is állhatna tőle távolabb ez a műfaj úgyhogy ezt asszem nem erőltetem.
Hazafelé körbementem a nulláson, 100-110-es tempót simán bírta, és a fogyasztás is jól alakult.
Ez-az kicsit zörög és kisebb elektromos gondok vannak de semmi komoly.
A legkomolyabb baj az az, hogy láttam-hallottam a többi gépet, a kívánságlistám azonnal mérföldesre nőtt.. :) -
Így lógott a tavasszal cserélt vezérműlánc. Tanulság: a rockautó legolcsóbbja néha gagyi.
http://www.youtube.com/watch?v=cNwijTfP5UA&feature=plcp -
Indulunk Komáromba. Lement baj nélkül, de az első nap elszakadt a szíjam. Itthon volt tartalék szerencsére. Feltettem, hazajött rendben.
-
Komárom 2012
Hozzászólások
Gratulálok a mustanghoz! Várjuk a képeket! Ez a debrecenből való sárga stang?
Köszi! Igen, ez az a hírhedt-sárga mustang debrecenből.
Nekem bejön! Remélem minden úgy sikerül ahogyan szeretnéd! Sok sikert!
Hajrá, remélhetőleg nincs túl nagy gondja. Nekem már az is fura, hogy gondja van, nem ismerek senkit, akinek ne menne a jó öreg 302-es motor :) A gyári karbit nem feltétlen erőltetném, mindenki szidja, bár nekem asszem az van, és rendesen működik. De keresd Chromlo fórumtársunkat, szerintem nála még válogatni is lehet a kéttorkú Motorcraftokból :) Aztán tavaszra-nyárra legyen készen, legkésőbb Ford Majálison látni szeretnénk! A fényezést meg egyelőre hagyd ahogy van, majd kanári lesz a beceneve, oszt jóvan.
Regebben en is nezegettem, nagyon szep vasat lehet faragni belole. Gratula hozza es kitartast.
Köszi mindenkinek a bíztatást, jókívánságokat! Tényleg nem volt nagy baja, már indul szerencsére.
Azé az az 5W30 kicsit erős lesz
Viccen kívül, ben, minimum 10-40, jó az télen is ha véletlenül megy, de szerintem sokak álláspontját közvetítem, ha a 20-50-et javaslom. Főleg, ha csak nyári üzem lesz. A fékhez meg rendelj a betétek (és esetleg tárcsák mellé) pucuka szettet is mindenképp előre-hátra (de főleg hátra, a rugók közül könnyen lehet hogy eltört egy-kettő), fillérekbe kerül. A dobot én szabályoztattam, űberfasza lett a fékem. Ami ebből nagyobb tétel, az a tárcsa, ha kell bele.
Ajjaj akkor most ez az olaj nem nyert. Boltban ajánlottak ilyet mondván öreg autó, állítólag hidegen hígabb, hamarabb fölkapja a motor és hamarabb van rendes olajnyomás is, meg állítólag kevésbé eszi. Na mindegy, majd kap másikat. Köszönöm hogy szóltál, jó tudni ilyen dolgokat.
Nagyon szép Mustang,kitartás.
Ilyen volt az elso gepem csak piros.Jo kis joszag!Ha jol megcsinalod,meghalalja!Sok szerencset hozza.
Faja a gép! Mielőtt megtaláltam a Pontiac-emet, én is nézegettem. Hajrá! Sok kellemes kilométert!
Köszi a jókívánságokat mindenkinek!
Ez az enyém (GJG-743) tesója :-)
Megvan még?