Hoppá! Végre. Sikerült beraknom a mocit a helyére.
Majd órákig csak bámultam. hogy de jó is ez...

1985 Oldsmobile Cutlass supreme brougham
2009-2010 összerakás
-
-
Közben a vezetékeken is próbálom átrágni magam
Úgy néz ki, hogy az itt lelógó cucc mind fölösleges.
Nem is tudom, mihez volt ez a sok madzag. -
A sök fölös vezeték itt végződik(műszerfal alatt lóg),
és abba a fényes dobozba végződik, aminek a csatlakozói leginkább a commodore 64-re emlékeztetett.
Elvileg nekem ezekre nincs szükségem. Ez mind az agyonelektronikázott v6-s mocihoz tartozhatott.
De ha valaki esetleg tudja mire jó, az felvilágosíthat. -
Bár nem láttam még hátulról amerikai rádiót, de ez akkor is érthetlen, minek ennyi kábel, csati az üzemeltetéséhez.
-
Megjött a hátsó lökősre a burkolat. Csak rápróbáltam, jó lesz. De előbb le kell fényezni.
-
A kocsi eleje meg felkerült a falra :)
Az ajtókat meg felruháztam új vízlehúzokkal, és kéderekkel. Ülés, ablakok működnek, úgyhogy a belseje már rendben van. Bár a műszerfal még tartogathat meglepetéseket. -
2009.okt.23.
Végre ismét jó idő lett, 3 nap pihi. Lehetett haladni.
Kicsit kidugta a farát a gép a barlangból.
Végre autóformája van.
És a lényeg, hogy a váltó is felkerült a helyére.
Óriási szívás volt a felbakolt autó alatt fetrengve a helyére rakni ezt a nehéz cuccot.
Viszont kipróbálni még nem tudtam.
Mielőtt a kardánt is felrakom, elkezdtem az alvázvédést.
-
Elég jól haladtam az aljával, újrabakoltam az autót, így most a hátulja van megemelve.
Kikaptam a régi berohadt high jackereket, rugókat.
Így jobban hozzáférni a hídhoz is. Azt is lekezelem.
Bár az aljának sincs semmi baja, mondhatni hibátlan,de ha már így belemerül az ember akkor ne hagyja már szárazon! -
Van kipufogó is.
Ezt így vettem készen, a hátsó hídig tart.
Két flow-tech glasspack dobbal.
Hangját tekintve ilyet akartam, azzal nincs semmi baj, de még be kell fejezni. Arra így is jó lesz, hogy elsőkörben elmenjek majd vele kipufogóshoz.
-
Volt már a motoron is, csak a váltószerelés és alvázvédés miatt leszereltem.
Íme, így muzsikál:
http://www.youtube.com/watch?v=Z8neywXfvkQ
-
Lassan, de azért történik némi haladás.
Ami nagyszám, hogy az autó már magától gurult ki a garázsból.Nem kellett tologatni.
De az még semmi, bent ülve nem kellett megszakadnom, hogy eltekerjem az eddig baromi nehezen kormányozható gépet.
Ugyanis működik a szervóm. :) Oriási öröm. Kisujjal tekerhető a kormány.
Mondjuk nem volt egyszerű a dolog, ugyanis a v6-s pumpa kicsit sem akart passzolni a v8-hoz.
Kellett venni egy hozzávalót.
-
Újabb felnikérdés merült fel.
A gumik viszont már biztosak.
Amit eddig hátra akartam rakni 235/60, na az lesz most elöl.
Hátul pedig szélesebb lesz. 245/60. És maradok persze a jó öreg 14 collnál :)
-
Ez a francos side marker light is megoldódik.
Sajnos az ebayen is hiánycikk, ha meg van, akkor horror áron.
Sajnos több, mint hússzor annyi lenne, ha eredetit akarnék, mint amennyiért itthon kapni normál teherautóhoz valót. És a mérete teljesen stimmel. -
Persze sok meló van még hátra.
De lassan azért már autó lesz belőle. -
2010 vége lett a télnek.
Én (sajnos) nem nagyon dokumentáltam az eseményeket, hogyan haladtam az autóval.
De a lényeg, hogy lassan én is haladok.
Ma végeztem szinte az összes kábellel. Minden működik kívül-belül. Összes lámpa világít ahogy kell. Ami mondjuk nem nagyon szám, de ha azt nézzük, hogy nálam még soha nem működött a sok gazzal telenőtt izzófoglalat meg a sok elszagatott kábel... Olyan jó látni, hogy végre fellizik minden izzó. Sikerült a side markereket is kulturáltan megoldani szerintem. -
Mostmár tényleg megvannak a végleges kerekek is.
-
Ami viszont a legjobb, hogy sikerült megszereznem a hiányzó hűtőcsövet is, ami azt jelentette, hogy 1 percnél is tovább mertem járatni.
Így vettem a bátorságot, hogy kicsit megmozgassam a vasat előre hátra. Minden oké volt.
Továbbmentem. Kapu kinyit és hajrá. Persze csak nagyon óvatosan, de mentem egy kört. Persze full bevoltam szarva. Mocitető, rendszám és minden nélkül, attól is félve, hogy lerohadok az út közepén, de nem így történt.
Minden oké volt, szinte hihetetlen. A moci egész jól vette a lapot,a váltó váltogatott, fék működgetett, bár azt még át kell nézni. Egyenlőre örülök. Viszont valszeg az első főtengelyszimmering szar, ott csöpög rendesen az olaj. -
-
A bódén is dolgoztam sokat, de ez inkább az alját érinti.
Sok drótozás, rozsdátalanítás, alvázvédés, festés.
Kivülről viszont maradt egy-két himi-humi. Amin a leginkább egy teljes újrafényezés segítene,de ezt most kihagyjuk. -
Kész a belseje.
Szanaszét takarítottam az ülést és a szőnyeget :) , ennél jobb már nem lesz. Vannak kisebb kopások itt-ott. De aki nem azokat keresi, annak szinte észrevehetetlen. -
Működik végre az összes műszer, és kijelző, kivéve a sebességmérő órát. Nem tudom mi lehet vele. AZ óránál elvileg minden oké. Fordulatszámmérő átállítva v6-ról v8-ra. Ez egy nagyon jó érzés különben. Nem egy nagy mutatvány, de a tudat, hogy mostantól ez az autó v8...
Ja, és persze kapott egy grant classic kormányt. Nekem ez tetszik a legjobban, passzol a krómdíszítésekhez. Bár az átmérője nem túl nagy. Majd később kicserélem egy nagyobbra. -
Motortér.
Mostmár itt is minden a helyén. A kábelek megkapták végső helyeiket. Nagyon tetszik ez a gyári gégecsőbe való bújtatás, T elósztó minden...
Szerencsére a sok gégecsőből, amik a computeres v6 részei voltak, pont feltudtam használni, hogy minden kábelem bújtatva legyen.
A főbb, vastagabb gyújtás, illetve testkábeleket kicseréltem újra. -
Összehasonlítva a régi v6-s képekkel, azért elég szembetűnő a változás.
A hűtőn egyenlőre a régi utolagosan beszerelt elektromos venti van. Meglátjuk hogy üzemel hosszútávon.
De vettem hozzá fixlapátot is, illetve a régi v6 viszkósát is rálehetne rakni, csak át kell furni a felfogató lyukakat.
-
Ez a szuszogó csak átmeneti. Még nem jött meg a rendes krómozott amerikai.
Viszont ez csak 200FT!!!! volt homasitában. Ilyen olcsó alkatrészt se sikerült még venni az autóba. Mondjuk nem is marad sokáig :) -
Lámpadíszek is a helyükön. Volt egy kis szopás a csavarokkal, illetve a kitört felfogatással.
Viszont talátam egy tök jó tipliszerűséget, amit a síléceknél használnak. Nagyon diszkrét, igényes megoldásnak tűnik. Sajna képem nincs róla. -
Elkészült a kipufogó is.
Ezt a verziót szerettem volna megvalósíttatni, ami a régi trans am-n van, de sajna nem jött össze.
NEm fért el a hátsó váznyúlványoktól.
-
Ez lett volna a második verzió, de ezt is csak úgy lehetett volna megcsinálni, hogy oldalról szinte kilátszik a cső. Mint ahogy a képen is. Sok amerikai autónál ez tök jó, de így hogy oldaról végig látni a csövet, nem tetszik.
-
Így végül ez a megoldás lett.
-
És a másik oldal.
Az egész rendszer a dinamitnál készült.
Végig dupla, H rendszer. Nagyon jól megcsinálták.
Középen két cherry bomb.
Ami viszont a hangot illeti...
Hát nem lett valami szolid.
A korábbi készen megvett hátsóhídig tartó rendszert, mivel nem passzolt az autóra a váltó miatt, eladtam. -
Eltelt fél év a legutóbbi bejegyzésem óta. Ha látszólag nem is, de sokminden történt.
Nagyon igyekeztem, hogy nyáron leérjek Komáromba, de sajnos nem jött össze. Már megkötöttem a biztosítást, leszerveztem a műszakit, csak aztán adódott némi technikai probléma. Új motor lévén elég furcsa volt az óriási kartergáz a szuszogókból, meg a karbi is szórakozott. Így kapott egy új teknőt, meg egy másik karburátort. A füstölgés oka a szívóteknő hibája lehetett, ugyanis volt benne egy nagyobb repedés, ami által a gázok rossz útra tévedtek. -
Ha már így megint lepihent az autó és nem kellett kapkodni, rendeltem új cuccokat a fékekhez, többek között egy új főfékmunkahengert+egyéb felujítókészleteket.
-
Kívülről nemsok minden változott.
-
Volt egy kisebb lyuk az ajtó mögött,amit a last barons-nál szépen kijavítottak. A motor rendberakását is nekik köszönhetem.
-
Közben rácuppantam az eredeti amerikai rendszámokra.
Sokkal jobban áll neki, mint egy béna magyar.Kár hogy nem maradhat.
A béna sárga címkékre pedig azért volt szükség, mivel a melóhelyen áll bent a gép, és ha jön valaki egyből megkérdezi, hogy ez meg milyen autó.
De az oldsmobile válasz sokszor rossz útra viszi a kérdezőket, úgyanis a legtöbb reakció erre:
\"oké, hogy olcmobil, de mi a típusa?\" Oldsmobile bazze!!!
Sokan csak öreg verdára gondolnak a szó hallatán. Akinek oldsa van, gondolom megszokta már. -
Közben tankot is kellett cserélnem. Az eredeti kicsit átment szitába.
Szép fényesre lefestettem több rétegben, de biztos ami biztos, kapott még egy kis alvázvédőt is. Csak így már sajnos nem olyan szép fényes. De persze nem is az a lényeg! -
Egy rövid kis video:
http://www.youtube.com/watch?v=SeaCNLNySKw
-
Egy újabb kis video:
http://www.youtube.com/watch?v=WFAWBXNZKLk -
Hozzászólások
Jé barnatesókombiautó! :) Sok boldog km-t vele.
Nekem is van pár találkozós kép róla,pl. klikk a garázsomra.
Üdv.
Gratu hozzá... Én fél éve vadászok rá, de nem sikerült megszereznem. Remélem boldog leszel vele!
!jókocsi
Örülök, hogy végül hozzád került! Használd egészséggel! Én nagyon imádtam. Majd egyszer elgurulhatnál erre, meghallgatnám :)
Gratulálunk! Beléptél a barna klubba. Mi vagyunk az első fotónk a tiéddel. :-)))) Sok boldog kilómétert vele!
Köszi mindenkinek. Remélem lesznek még a régiekhez hasonló közös képek! :-)
Fasza Elvisz gratula a géphez.
Klasz midsize, egy időben én is szemeztem vele. Szép hangja van, gratula hozzá!
Szia, ezt a szegény autót én vakartam ki a tyúkszarból Kaposvárott.
Szó szerint a tyúkok laktak benne.
Haza még eljött, de a váltót megadta magát, én csináltattam a felújítást.
Finom kis gép, nem egy muszkli, de nem is arra van.
Hajrá!
Jahj micsoda hangzás... Fasza lett! Ha esetleg meg akarnál válni tőle, feltétlen szólj! ;)
Hello!Megnéztem a videót:)))) marhajó hangja lett!Meghalgatnám élőben is.
Kösz mindenkinek!
Hát, élőben tényleg még jobb is a hangja.
Mászkálgatok vele erre-arra, úgyhogy nem kizárt, hogy összefutunk.:) Persze megyek majd találkozókra is.
Eladni még biztos nem, én is nagyon élvezem! :)
Jó lett a hangja :)
Mocsok jó kocsi.
Na, még egy kék G-body!
Rokon autód van Neked is, remélem szépen talpra állítod és kap majd egy V8-at.
Sok-sok örömteli biztonságos kilómétert vele!
Szia gergew!
Ja, pont erre gondoltam én is, sőt a Te garázsod ihletett, hogy valamit írjak már én is az enyémről! :)
Mellesleg gratula Neked is, sokat néztem én is a Te verdádat!
Na majd jól összefutunk, ha én is kész leszek!
Ez tényleg szép forma, gratulálok hozzá!
Ha Komáromig összeáll és kihozod majd megnézem élőben is, addig is sok sikert a projectekhez!
Szevasz! Biztosan 14- esek azok a felnik? Valamint a motorra lehet, hogy tudok v.kit! Im
Jaja, tuti 14-s.
Az eredeti mociját inkább megtartanám az eredetisége miatt.
Faszák a kerekek nem kell bele a króm.Viszont egy kicsit magasnak tűnik tényleg Szerintem.
Zsírfeka lesz tesó. Hajrá, hajrá!
Nagyon jó irányba haladsz a géppel.
A fekete kerekekkel tényleg kívánja az ültetést.
Nagy gratula hozzá!
Szép lesz a verda, sok kitartást!
A kicsi kerék érzésre azt mondom: a kerék méret jó, ültesd hozzá az autót 4 cm-t! Brutális hatása lesz.
A kipufogószervizig én is mentem már át fél Budapesten natúr leőmlőkkel :D
Fél kilóméterről odanéztek az emberek meg vigyorogtak, többen integettek. Egy élmény volt:D
Nagyon ász a hangja , remélem jövöre élöben is megfigyelhetem!:-)
A páratlan szakértelem sugárzik a tulajról!
Gyönyörűen fogalmaz a képek mellett meg kellene filmesíteni!
Údv
Alakul a vas fasza lesz.Mikor megyünk vele?:)
Legjobb forma nekem. :-)
Jól is haladsz. Majd egyszer összenyálazom élőben.
Barkas felnit kerüljük :D
De amúgy egész fasza kis járgány lett!
Köszi mindenkinek!
Remélem mostmár hamar megvan a vizsga, és lehet vele nyugodtan cirkálni.
Nagyon klassz lett a kocsid! A kipuffról alulról is csinálhatnál képet! !kiváncsi
Brutális ez a hang :) Jó a géped..gratula :)