2013. márciusában azt hittem végre elfeledjük a téli álmot. Az autó ismét Oszinál járt, náluk a jobb oldali ablakemelő motor cseréje, egy kellemes olajcsere, és a motortartó bakok cseréje volt műsoron. Az eredeti motortartó bakok már szinte semmivé váltak, így a rezonancia java részéért felelt. Fura, hogy az új, kőkemény Energy Suspension bakokkal olyan finomnak tűnt a motor járása, mint korábban, még soha.
Viszont fény derült rá, hogy oldalt elrepedt a vízhűtő - hello kilencvenes évek, hello műanyag világ.
Most vesztegzár alatt várja a Bird az új alkatrész megérkezését... :(
2013
-
-
2013. március vége:
Helyreállt a rend, újra csatasorban a tűzmadár. Helyén az új vízhűtő, illetve volt egy akksicsere is - a korábbit nem lehetett megfelelően rögzíteni, mert túlméretes volt.
Íme a motortér jelenleg. Mostmár csak a tavasz hiányzik az örömautózáshoz! -
http://www.youtube.com/watch?v=xxUeELY7SPs
Elérkezett végre a tavasz, a találkozók és az örömautózás. Tessék az első video-összeállítás. -
2013. május 4: Illusztris társaságban az AmCars vol.5-ön
-
Buickbandi így látott a májusi Lurdy V8-on.
-
A klassz nap után belevágtam egy nagy küldetésbe: megkeresni merre kóborol a ménes egy része, mert hogy nem a motortérben, az tuti. Elégedetlenkedésem kiváltója az volt, hogy megbizonyosodtam róla: az autó 3.23-as hátsó híddal rendelkezik.
Azóta kapott az autó egy ultrahangos injektortiszítást, ezen kívül alaposan le lettek ellenőrizve a katalizátorai (mintha új lenne mindkettő) - a következő célpont a gyújtás.
Mintegy mellékesen a felnik is kaptak egy kis peremjavítást és ápolást. -
2013.június 29 - Felsorakozva a Lowrider pikniken, remélem lesz folytatása a talinak.
-
Muhahaaa, na, mit küldött Uncle Sam?
-
2013, július 19. Indulunk Kenesére, aztán a lefelé úton szórakozni kezdett az autó. Sokféle hibajelensége alapján a hibás a generátor lett - forgott, de nem töltött.
Visszaevickéltünk haza, majd Kenesére off autóval jutottunk le.
Utána OSzinál kötött ki az autó, a generátor diódasoros lett (javítva), plusz bekerültek a fenti alkatrészek, nem kis huzavona után. A külön vett gyújtáselektronika beszerelése (+ elosztófedél, gyújtásrotor, O-gyűrű szett, szimmeringek, gyertyakábelek) után hibajelzést dobott a kocsi.
Diagnosztikán sokadik nekifutásra kiderült, hogy a Made in Taiwan gyújtáselektronikát nem hajlandó befogadni az autó :D Hiába no, az én autóm... :D :D :D
Miután visszakerült bele a gyári 17 éves gyújtáselektronika, hibalámpa kialudt és minden szép és jó lett.
Oh, amúgy mellékesen: sikerült összeterelni a ménest, az autó BITANG jól megy! :D -
http://www.youtube.com/watch?v=jYtzI0u-YQM&list=HL1374665450
Végre megint lehet krúzolni! (erre a számra most rá vagyok kattanva :)) -
2013. július végén esküvői autó szerepben is kipróbálhattam a vasat, jó barátom esküvőjén voltam sofőr vele.
NAGYON hatásos volt, amikor begördültem vele az ámuló vendégek elé. -
2013. augusztusában ismét baljós árnyakat fedeztem fel, az autó nem indul olyan szépen, mint mondjuk két éve. Ennek folyamatban a megoldása. Mindig akad valami rendbetennivaló az autón, pedig úgy saccoltam, hogy még pont akkor szereztem meg (2,5 éve), mielőtt elkezdődött volna a műszaki állapot hanyatlása. Félreértés ne essék, ez a verda nagyon egyben van, és vigyázok is rá, de úgy örülnék egy hosszabb problémamentes időszaknak - idén kevesebb volt belőle az eddig megszokottnál sajnos.
-
2013. szeptember - Lurdy V8
Végre ismét találkozós kép és élmény! -
Ilyen volt - elöl, hátul 235/40 R18
-
Ilyen lett - elöl 255/40 R18, hátul 265/40 R18
Váltóméretben ezek csak +/- 4 mm-vel térnek el, az előzők voltak kicsik. -
2013. október F-Body találkozón - ezek a széles gumik jobbak, na!
-
Aztán pedig egy kis krúzolás - köszönet a képekért Jon-nak, látszik is a spoilere!
-
Érkezett pár cucc Amerikából, vicces, hogy pont a részleges kormányzati leállás idején rendeltem. Ennek ellenére soha ilyen gyorsan még nem érkezett meg a csomag
Felhívnám a figyelmet a 4 zacskó, gondosan csomagolt amerikai levegőre -
TrickFlow alu Air Inlet Elbow (a repedt, elöregedett gyári helyett) és egy SLP Cold Air Intake Kit, hogy könnyebben kapjon levegőt a vas.
Korábban járt diagnosztikán is az autó, jelentem indítási nehézségnek híre-hamva nincsen! Öröm van :D -
2013. október: Beszerelve - motortér jelenleg.
-
2013. november: sikeres műszaki vizsga :)
-
És akkor még pár kép, amolyan évzárónak.
-
Megnéztük, hogy honnan is jön a benzin a benzinkútra.
-
-
A képeket készítette: flickr.com/fusionfan
Ezúton is köszönöm szépen!
Hozzászólások
Nagyon szép ez a Bird, jó volt látni Dunaharasztiban.
jó garázs, folytasd!
Van 1-2 igazan jol sikerult kep....
Szerény külső, komoly technika!
Gratulálok, nagyon
Köszönöm szépen, öröm van! :)