1989 Chevrolet Caprice Classic Station Wagon

2014

  • 2014.01.22. Idén, ahogy jobb lett az idő, a fékkel kezdtem foglalkozni. Kerék le, dob le. A fékbetétek szépen el voltak kopva és a munkahengerek sem álltak a helyzet magaslatán. Mivel nem gyári híd van alatta, fogalmam sem volt mihez rendeljek alkatrészeket. Jobbnak láttam, ha a meglévő betéteket ferodóztatom. A XIX. kerületben a Kisfaludy utcában egy már nyugdíjas fékfelújító mesterre bíztam a feladatot.

  • 2014.01.29. Megvettem a munkahengereket (LPR4121 fékmunkahenger 2040/db autoalkatreszwebaruhaz.hu). Mivel nekem más dugattyú volt benne, így tüskéket esztergáltam egy acélcsavarból.

  • A már kész betétek a felszabályzott dobokkal :)

  • És íme, a csudijó vadzsiúj fék.

  • Utánanéztem a neten. A Caprice-em gyári dobjának a belső mérete 280mm, ezé csak 240. A betétek méretéből és formájából, valamint a neten található képekből arra jöttem rá, hogy az autóm alatt helyet foglaló híd valójában a következő autókhoz való:
    1964-72 GM A-body Chevelle, GTO, 442, Gran Sport, Monte Carlo, Grand Prix
    1967-69 GM F-body Camaro, Firebird, Trans Am
    1968-74 GM X-body Nova, Ventura, Apollo, Omega
    1970-81 GM F-body Camaro, Z28, Firebird, Trans Am
    Vagy, ha a komplett híd nem is, de a fékrendszere biztosan ezek egyikén lehetett újkorában.

  • 2014.02.28-02. Tavaszi ACCH találkozó Ceglédbercelen.

  • 2014.03.23. Termosztát csere.
    Nem egyszerű feladat! A felső részét a két csavar helyett csak a bal oldali fogta, a másik bele volt törve és helyette az egész körbe volt ragasztózva. A lyukat lezártam és elkezdtem kifúrni a beletört csavart. Majd colos híján egy metrikus 10-es menetfúróval vájtam utat egy leendő csavarnak. Így már a gyárihoz hasonlóan ragasztó helyett két darab csavar fogja az elemet.

  • 2014.04.18. Még fel sem keltem a műtőasztalról, de Harasztiba is muszáj volt menni a tavaszi találkozóra :)

  • 2014.04.26. Bár még nem veteránok, de Edsellel kivittük a Van-t és a Chevy-t a retropartyzánok találkozójára az Orion parkba. Rajtunk kívül az USA szekcióban volt még kint egy Thuderbird, egy LTD Wagon és egy Impala is.
    Egy kis Lada gépházfedelén gyermekkorunk mindegyik mesefigurája helyet foglalt :)

  • 2014.05.03. Melegszik az idő, jönnek a nyári találkozók. A veresegyházi Medveotthont sem hagyhattuk ki. A képért köszönet Buick Bandinak, és a helikopter pilótának :)

  • 2014.05.17. Esküvői fotóskocsiként Cece előtt.

  • 2014.05.24. Lurdy V8!
    Két gumiköpenyem és egy eredeti svájci bicskám bánja a találkozót, utóbbi azóta is nagyon hiányzik :(

  • A találkozó végeredménye. Igazából csak a jobb hátsó gumi használhatatlanná tétele volt a cél, de technikai okok miatt mind a két gumi vesztett az átmérőjéből...

  • 2014.05.31. Totalcar Parkoló Parádé
    USA létszám: 2
    Egy Ford Galaxy és a Caprice.

  • 2014.06.22. Erzsébeti garázs"vissza"foglalás Edsel, Niki, Attila, Zozó, Matev, Ponticsabi, Veron és a többiek társaságában.

  • 2014.07.18-21. Siófoki nyári találkozó a Balaton partján.

  • 2014.08.08-10. Komárom... Na ez az a találkozó, ahová a lejutást szívesen hanyagoltam volna...
    Az autót harmadik éve szinte minden nap használom. Apróságoktól eltekintve sosem volt vele semmi baj. A régi 1-esen haladva Bicskénél felmondta a szolgálatot a 700R4-es. Az első és a második sebesség teljesen jó, de ahogy harmadikba kapcsolt volna inkább visszaváltott egyesbe.
    Szóval az autó váltófelújításra vár.
    Közben manuál kettővel eldöcögök nagyapásan ide-oda.

  • 2014.08.23. Irány Bekölce, találkozás Homoki Richárddal és az Ő bontásra szánt kombi Caprice-ével. Jó pár alkatrészt megvásároltam tőle.
    - Bal oldali kis hátsó oldalablak, ami nekem plexi mióta megvettem az autót. Tavaly vásároltam egyet alien-től, de mivel az sedan-ban volt, felesleges pénzkidobásnak tekinthető. Méretileg nem stimmel, minden oldalról vagy egy centivel kisebb. Ha valakinek kell szívesen adom.
    - Jobb első kerékjárati krómcsík. Nem pont az én évjáratomhoz való, de a semminél több, majd alakítok rajta :)
    - Első futómű. Agy, fékpofa, féktárcsa, féknyereg és munkahengerek.
    - És aminek a legjobban örülök! Végre van gyári híd az autómhoz, ráadásul sper difis :D

  • 2014.08.28. Az utolsó gyári díszítő elem is felkerült a vasra :) Szombaton vettem meg ezt is Ricsinél, ma volt időm felcsavarozni. Kicsit hajtogatni kellett, de végül tökéletesen felfeküdt méltó helyére.

  • 2014.08.29. Plexicsere
    A bal oldali hátsó ajtón lévő kicsike üvegecske, amolyan fordított pillangó ablak a mai napig plexiből volt. Ricsinek hála már birtokomban van egy eredeti üveg. Tavaly alien576-tól is vettem egy üveget, de az sajnos sedan-ba való és a wagon-ba kicsinek bizonyult. Így festett a műanyaggal:

  • A belső kütyüket lecsavaroztam, az ajtóbehúzó szegecseket lefúrtam és leszedtem a belső kárpitot. A vártnál sokkal jobb, szinte hibátlan állapotban van az ajtó, még a hang/hőszigetelő szivacs is vadi új állapotnak örvend :)

  • Miután kivettem a plexit és betettem az üveget, beültem a szétkapott vasba és elgurultam nagyjából 800 métert. Az Adrianus volt a cél, hogy vegyek a szegecsek helyére önmetsző csavarokat. Egyből tízet, hogy a másik három ajtóba is alkalomadtán egyforma csavarok kerüljenek. A pénztárnál állva szinte a fogam húzták, komoly 120Ft volt az ellenértéke. Megfordult a fejemben, hogy inkább eladom az autót :-D

  • Íme a végeredmény belülről:

  • Na és persze kívülről:
    Közben erre járt Edsel és a leendő hidam fedelét is lekaptam, hogy megnézzük mi benne a helyzet. Hamarosan az is felkerül az autóra, de előbb fékfelújítás, szimering csere és olajjal való feltöltés vár rá. Mielőtt befejeztem volna az ablakot ponticsabi is elgurult előttem. Minitalálkozó volt kicsiny utcánkban :)
    Nem kapkodtam el a szerelést, nagyjából három órámba telt, mire az utolsó szerszámot is leraktam. Megnyugodott a lelkem, hogy végre minden irányba üveg mögül láthatom a panorámát.

  • 2014.08.11. Zsolesz hívott, hogy kész a váltóm. Az olajpumpa kivételével mindent cserélni kellett. Kaptam külső olajhűtést meg shift kit-et is. Cserébe a himbáim elkezdtek zörögni (hogy ne unatkozzak). Remélem még tél előtt lesz annyi esőmentes szabadnapom, hogy az első futóművet elkezdjem felújítani és a 8,5-ös 10 csavaros hidat is feltehessem a kocsi alá.

  • 2014 szeptemberében megvettem az új csapágyakat és szimeringeket a leendő hídba. Kicseréltem, összeraktam, feltöltöttem olajjal és felcsavaroztam a kocsi alá. Hamar elkezdte bántani a fülemet egy eddig szokatlan hang. Búgott a difi... Leszereltem és elvittem a DioFerr-hez Dabasra.
    A születésnapomon, január 13-án hozhattam vissza, cserébe otthagytam 78ezer pénzt. A féltengelyeket kellett újraszórni majd köszörülni, mert a régi csapágyak már kikezdték az anyagot. Végül beállították a hézagot a két fogaskerék között.
    A képen jól látszik a két híd közötti különbség. Az új a gyári, a régi meg valami kókány F-Body volt a vas alatt. Úgy tíz centivel lett szélesebb a két kerék távolsága :)

  • Ezen a képen talán jobban látszik a különbség.

  • Azóta jóval szélesebb a segge és nem vesznek el a gumik a dob alatt :)
    Volt - Lett...

  • Nagyon várta a hidat!
    Béciék elszörnyülködtek, mikor befeküdtem alá.
    Jó, nincs itthon csápos emelő :D

  • 2015.03.13. Egy klubest Erzsébeten.

  • 2015.03.20. Szigetszentmiklós
    Kell a nafta :)

  • 2015.04.18. Dunaharaszti

  • Aztán egy héttel később :)

  • Kis játék.

  • Spontán tali, de tényleg véletlen találka volt :)

  • Itt van az ősz, itt van újra.

  • Kivilágítva sincs nyár.

Hozzászólások

  1. HöZsö  - 2012. július 29. 22:51

    Jó, hogy csináltál garázst. Sajnálom a kenesei esetet, én azt hiszem minden tőlem telhetőt megtettem, hogy tiszta legyen neked az autó, ez nekem derült égből villámcsapás volt. Remélem könnyen rendeződik.

  2. Sztraki  - 2012. július 29. 23:03

    Szia! Köszi, hogy írtál! Mint kiderült, az új rendszám és a forgalmi is átvehető lenne, ha az ügyintézőm nem lenne 1-éig szabadságon. Szóval, ha minden jól megy szerdán már minden papír tiszta lesz és legálisan járhatom az utakat :)

  3. moparkid  - 2012. szeptember 15. 14:03

    Szeva
    Én sem tiltakozok a kombik ellen, sőt! :) Fasza gépet szereztél! Lehetséges, hogy téged láttak mozogni a vassal csütörtökön 'halason olyan 1 és 2 óra között? Egy ilyen wagon gurult el ott.

  4. Sztraki  - 2012. szeptember 15. 22:13

    Üdv! El kell, hogy szomorítsalak, emlékeim szerint nem jártam arra :) Csepel, Erzsébet, Ferencváros... erre gyakran láthatsz, de Kiskunhalason még nem voltam ezzel a vassal. Nem lehet, hogy Nándi volt a Bel Air-rel?

  5. moparkid  - 2012. szeptember 16. 02:32

    Köszi a tippet, de biztos nem ő volt. Ugyanaz a front maszkos volt, mint a tiéd. A szín is hasonló volt. No mindegy, úgyis járok még azon a környéken nem egyszer, hátha látom még. :)

  6.  - 2012. szeptember 16. 10:45

    Ha véletlen újra összekoccannátok, hívd meg, hogy húzzon fel egy garázst :)

  7. moparkid  - 2012. szeptember 16. 14:55

    Egyértelmű! :)

  8. HöZsö  - 2012. október 12. 22:10

    Jó-jó, de az indexnek ezen bizony felváltva kell villogni :) Legalábbis gyárilag.

  9. Sztraki  - 2012. október 12. 22:25

    Köszi HöZsö! Megint okosabb lettem :) De ezt a vizsgaközpontokban is tudják? ;)

  10. HöZsö  - 2012. október 12. 22:30

    Sajnos nem :) De hiszen te nagy haverságban vagy a rendőrség-okmányiroda duóval :)

  11. Sztraki  - 2012. október 12. 22:37

    Ne is mondd, a múlt héten zárták le az ügyet. A balatoni affér nem az én saram, így nem is lett belőle semmi. Viszont, hogy egy nappal kicsúsztunk az átírási időből, a Szabálysértési Hatóság figyelmeztetésben részesített :S

  12. HöZsö  - 2013. július 13. 08:47

    Fasza lett a szőnyegezés!

  13. Pindy  - 2014. szeptember 12. 17:36

    Hát látom te se unatkozol!! És még sok örömöd lesz a vashoz!:) Nagyon fasza a garázsod!

  14. Sztraki  - 2014. szeptember 12. 17:46

    Unatkozni nincs időm :)
    Köszönöm szépen!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére