2002 Ford Expedition Eddie Bauer

Szerelések, javítások

  • Fotóból csak kettőt teszek ide.

    1. Általában így néz ki egy alkatrész, amikor kiszedjük.

  • 2. S így rakjuk vissza.

  • Szerelések, javítások
    (van, hogy nem fotózok mindent, így 1-2 elvégzett dolog lehet kimarad a leírásból, mint pl a napfénytetős ázás javítása)

    2013-08-27
    215E km,
    ekkor vettem a kocsit.

    2013-08-29
    az első tesztutakon a generátort kinyírtam, javítás,

    2013-09-10
    kipuffcsonk javítás (thx camarobi)

    2013-09-17
    csere: kormánygömbfejek, segédirányítókar, alsó gömbfejek, felső lengőkarok, stabpálcák, (ezek sajnos mind kínai...) gyári méretű lengéscsillapító, 8db NGK gyertya, 1db ultra-power trafó (COP),
    új vonógömb (50,5mm), ami nem jó egyébként mert beszorul a vonófejekbe,

    2013-09-29
    új vonógömb, 49,5mm, ISO50, ez már jó,

    2013-10-02
    új felni-gumi, 305/70R16, (kerék oldalon részletezve)

    2013-10-16
    futóműemelés, elöl új torzióskulcsok: 3 coll, hátul gumibak a rugókra: 2 coll,
    új, az emeléshez megfelelő Rancho lengéscsillapítók (külön részletezve)

    2013-10-28
    kipufogó cut-off szelep beszerelése, QTP,

    2013-11-07
    futóműállítás, szépen fut,

    2013-11-22
    subvégfok javítás, 2db triak, 8db dióda, gombokért,

    2013-11-14
    tolóvas felújítása,

    2014-01-10
    új: 8db Motorcraft trafó (COP), 8db Motorcraft gyertya, ezek után a rángatás és P030x hibák véglegesen eltűntek,

    2014-01-20
    új: fékbetétek, fékfelújító szett körbe, hosszbordás szíj, hosszbordásszíj feszítő és vezető görgője, új AcDelco stabpálca előre,

    2014-02-08
    az első fékem elkezdett folyni, nincs fék,
    új: fékporvédő lemezek, stabrúd szilentek, stabrúdszilent kengyelek,

    2014-02-26
    új: fékcsövek, Motorcraft segédirányítókar, fékolaj, COP csatik, kézifék pofák, kézifék felújító készlet, bontott tükörmozgató kapcsoló,

    2014-03-18
    az egész hátsó hidat kibontottuk, miszlikre szedtük, felújítottuk,
    új: üzemanyagszűrő, motorolaj, motorolajszűrő, légszűrő, első diffi olaj, hátsó diffi olaj súrlódáscsökkentő adalékkal, osztómű olaj, PCV szelep, 4db hátsó hosszlengőkar, hátsóhíd szilent,

    2014-06-04
    szervóolaj csere, (ekkor jöttem rá, hogy terepen nagyobb szögállásnál a szervószivattyúm vinnyog)

    2014-06-17
    klímafeltöltés1

    2014-09-24
    komplett kézifék felújítás, 3db kézifék kötél, (minden új, minden jól beállított, mégsem fog elegendően, fel kellene hegeszteni) fékpedál gumi,
    új offraoad cuccok, 16-os acélsodrony, 4db sekli, fordítócsiga, 3t körheveder, vonófejbe való sekli,

    2014-10-31
    felnikupakok pótlása (elhagytam az erdőben)

    2014-12-05
    új: motorháztető teleszkóp

    2014-12-11
    kiégett féklámpa izzó,

    2015-02-26
    új tömítések (EGR, pillangószelep, szívócsonk), új egyedi méretre vágható első stabpálca (ez lett végül jó, mert a gyári méret a 3 coll első emeléssel mindig tönkrement)
    új Motorcraft kormánygömbfejek, hátsó diffi olaj csere (tél végén azt hittem az LSD van összeragadva, de kiderült az osztómű volt...)

    2015-03-01
    223E km
    egyik első gumin dudor van, egy hosszanti patakátkelésnél megtaláltam egy régi híd maradványait a vízben...) vulkanizálás, sajnos azóta ráz...
    új ablaktörlő lapátok,

    2015-04-16
    új Motorcraft segédirányítókar (az előző gyári nem bírta a 2014es árokugrásokat, ekkortól vettem jobban vissza),
    új lengéscsillapító szilentek,

    2015-04-30
    klímajavítás, 2 tömítés, tömítóanyag befújva, klímafeltöltés2, kb 2 hónapig bírta...

    2015-05-05
    228Ekm
    új JE kerékagy, lógott nagyon, motorolaj utántöltés (a futott km-nek megfelelően eszi),

    2015-06-07
    230E km
    kipufftömítés csere ismét, új távirányítók, kulcsok beszerzése,

    2015-06-28
    új duda,

    2015-07-07
    első stabrúd szilent csere,

    2015-07-22
    IAT szenzor csere, letört vezeték javítása, pollenszűrő beszerzése (gyárilag nincs az autóban, a beszereléshez vágni kell a műanyaggal kiöntött rész, átalakító szett pár évvel ezelőttig még létezett, de szűrő szerencsére van, s rögzíthető otthoni módszerekkel is)

    2015-08-28
    műszaki vizsga, probléma nélkül átment

    2015-09-01
    új első féltengely gumiharang,

    2015-12-09
    Második pótkulcs beszerzése. Eltűnt kulcs törlése.

    2015-12-12
    új: JE féltengely, új AcDelco felső lengőkarok, új AcDelco alsó gömbfejek, új hátsó fékbetétek (elsőnek jöttek)

    2015-12-17
    futómű állítás, szépen fut,

    2015-12-18
    brown-wire-mod (A4WD funkció tiltása, 2WD-ként működik, a 4HI-4LO funkció változatlan)
    a tesztelés során a 4R100 váltó megadta magát, nincs előremenet, csak hátra, egyelőre szünet a váltófelújításig

    2016-01-12
    Az autó elszállítva a Tubolytech csapathoz váltófelújításra.
    Ott közben lett még 1-2 apróság javítva, testkábelek, stb, meg hátsó főtengely-szimmering.

    2016-04-14
    237E km
    visszakaptam az autót. Nagyon jó az új váltó. A váltós oldalon külön írtam róla.

    2016-06-29
    jobb oldali kipuff leömlő tömítés csere. Sajna az autó vételekor már repedt volt a leömlő, hegesztés-edzés(feszmentesítés)-síkolás, sajna 1 évre oldja meg ezek szerint a problémát.

    2016-07-14
    generátor bedöglött. Teljes felújítás.

    2016-07-27
    klíma javítás. Tömítés csere, feltöltés.

    2016-07-30
    Önindító megdöglött. Teljes felújítás.

    2016-08-03
    A kocsi kezd Columbia űrhajóként viselkedni, elhagytam a középdob külső héját...

    2016-09-07
    Napira van az autó most befogva, a BE kerékcsapágy is megdöglött. Új BE kerékagy. (JE korábban már cserélve)

    2016-11-15
    247E km
    első fékbetét cserék

    2017-01-21
    A kormányra és a könyöklőre 2 (azaz kettő) év után találtam hozzáillő bőrt. Újrabőrözés.

    2017-01-23
    Akksi megdöglött. Új akksi.

    2017-06-29
    a jobb oldali kipuff leömlő megint kifúj. De! Most már kapható utángyártott leömlő. Megrendelve.

    2017-07-27
    új bal-jobb kipufogó leömlők, új tömítések.

    2017-07-29
    JE féltengely belső gumiharang ereszti a zsírt. Megrendelve.

    2017-08-15
    252E km
    Kasztnizás, külön oldalon írok róla.


    2017 augusztus-2017 november
    teljes karosszéria és alváz felújítás

    2017-11-25
    új kipufogó rendszer a középdobtól hátrafelé

    2017-11-27
    252E km
    műszaki vizsga
    (a jelenleg egyik legszigorúbb helyen ;-) )

    2017-12-01
    motorolajcsere, átálltam 5W-30-ra, Mobil1 ESP Formula, a hangja alapján tetszik neki
    JE féltengely belső gumiharang csere

    2017-12-02
    Jelenleg apróságokra vár még:
    - BE ajtóhatároló eltört, megrendelve,
    - motorháztető tartó gumibakok összerohadtak az évek alatt, megrendelve,
    - a motorháztető záron kell még állítani, megy majd vissza állításra,
    - klímát kell még tölteni,

Hozzászólások

  1. Long74  - 2013. szeptember 5. 09:52

    Grat! Szép nagy vas!!!

  2. ARAB  - 2013. szeptember 14. 09:28

    GRATULA!!!!

    csak sikerült.

  3. xtom  - 2013. szeptember 14. 09:46

    Durva jó !!!

  4. uzsz  - 2013. szeptember 20. 17:50

    Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)

  5. szjani  - 2013. október 7. 01:26

    köszi mindenkinek az eddigieket :)

  6. JoeCutter  - 2013. október 24. 18:14

    Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.

  7. szjani  - 2013. október 24. 22:33

    köszi Joe!

  8. Rizzo  - 2017. október 12. 13:10

    Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
    Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.

  9. gab77  - 2017. december 17. 07:29

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére