Az eBay Motorson volt egy keresési mintám, ami naponta néhány találatot adott. Nem mintha autót szándékoztam volna venni, csak úgy böngészgettem. Egy alkalommal volt egy Edsel is a találati listán. Megnéztem, érdekes volt, azt írták, működik, csak a hátramenettel van gond. A kikiáltási ár sem volt egy egetverő összeg. Kicsit eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha. Aztán aludtam egyet. Másnap megint megnéztem, gondoltam, ráteszem a kikiáltási árat, úgyis lenyomnak majd. Ha meg nem, akkor hát lesz egy Edselem. Lett. Ráadásul pont a névnapomon.
A hazaérkezésig két és fél hónap telt el, és rengeteg időt töltöttem a papírmunkával és a bürokráciával. A kép a konténerből való kiemelés után készült, itt nagy örömömre szolgált, hogy az eladó az autó állapotával kapcsolatban nem hazudott. Jobb volt, mint amilyenre számítottam.

1959 Edsel Corsair 4-dr Hardtop
Corsair
-
-
Ez 2004 nyarán volt, és őszig járkáltunk vele ide-oda. Kicsit persze ki kellett pofozni, lefújtuk például a tetőt, mert nagyon kopott volt már rajta a fehér fényezés. A motoron már látszott, hogy fáradt, a kaszni is rozsdás itt-ott. A hátramenetet azért nem vette, mert a váltóban el volt törve egy fékszalag, így hiába tettem R-be a kart, csak üresben pörgött tovább. Azért jól vette a találkozók akadályait, a felvonulást, a rohattat menést. Emlékeim szerint a váltót még a nyáron megjavítottuk a Leo64 által biztosított új fékszalaggal. A kétsebességes automata váltó annyira egyszerű szerkezet, hogy elröhögtem magam, mikor megláttam a belsejét. Aztán elhatároztam, hogy a téli idényben megcsináljuk a motort, a váltót és a futóművet.
-
Már bevett szokás, hogy a motorjaink felújítását a HEB végzi, így volt ez az Edsel esetében is. A robusztus FE blokkban nagyon sok tartalék van, ennek a családnak a tagja többek között a 428 Cobra Jet motor is. Nekem a legelső évjárat legkisebb, 332 cui (5,4 literes) tagja van, de ez is könnyen megbirkózik a kétsebességes váltó hosszú áttételeivel és a nagy kasznival.
Amíg a motor készült, szétszedtük az elejét és kitisztítottuk az egész motorteret. Itt is rengeteg rozsda, por, olaj és valamilyen trópusi levél volt. Közben történt egy olyan baleset is, hogy a zsiráfemelőre ráállva kibillentettem az egyensúlyából, a karja leesett (addig én tartottam), és összetörte a hűtőrács középső karimáját. A legjobb helyre csattant, ugyanis az összes elem közül azt a legkönnyebb beszerezni. -
A futóművet is helyre kellett rázni, mert a szilentek helyén néhol nem volt semmi, így borzalmasan csattogott minden úthibánál. Később nem lehetett egyenesben tartani, mert a középponttól mindig átugrott vagy jobbra, vagy balra. Lógott a kormánymű egy kicsit. A Tokaj-Miskolc út csak 50 km, de eléggé fárasztó volt, mert állandóan kormányoznom kellett. Az új szilentek, kormányösszekötők mind megtették a hatásukat és most már szép simán fut az autó. A hátsó laprugókat mindenképpen újra kell hajlítani, mert nagyon ül a feneke.
Kapott új szőnyeget is (a régi alatt lapult többek között egy szivar), és ezzel befejeződött a "használhatóvá tevés" nevű projektsorozat, most már akár esküvőre is bérbe lehet adni. -
Most itt tartunk. Kisebb projektek vannak, például a töltés rendetlenkedik, azzal elég sokat szívtunk már. Egyébként meg járunk vele hétvégenként, találkozókra, bulikra, stb. Tömeg nagyon hamar kialakul, ha megjelenik az autó, egyszer kiszállni sem tudtam, mert mikor beálltam a parkolóba, azonnal körbeállták az emberek. Ilyenkor jönnek a megjegyzések a Zil-motorról, a fogyasztásról meg a többiről. Nem baj, én szívesen válaszolok, ha kérdeznek.
-
Találtam eredeti spotlámpát hozzá az ebayen, ez is felkerült a helyére. A spotlámpa kedvelt gyári kiegészítő volt a 60-as évek elejéig. Azóta leginkább csak a rendőrök használják. Később hátra kerül majd két ferde antenna. Már csak egy rendes krómozót kellene találnom, ahol megcsinálják a lökhárítókat.
Hozzászólások
Nagyon jó kis írás, gratula. Kár, hogy nem voltam ott, amikor elindult a jószág.
De jó lesz ha ez beindul!
Mikor nálatok voltam Miskolcon,azthiszem már említettem:ez az Edsel piszkosul tetszik ;-)
Jógarázs! A himbasorok meg meg telitalálat az oil company-hoz! !texasiolajmezőnfúrótornyok :)
Lelki támaszt is nyújtok néha...
Ez királyság!
Ó ez valami gyönyörű! :-))
Ebből a garázsból szükségem lenne a 48-as Olds-ra :)
fasza project!
szépótó!
2 hét múlva rohattat menés:)
Isten-autó!!
Nagyon kiraly!!
sok sikert a projecthez!
Várjuk nagyon a folytatást!
Ez brutálisan szép így is, de ha felújjítod még szebb lesz.Sok sikert hozzá.
Na ez az amire még nagyon gerjedek!
Egy ilyet majdnem megvettünk mi is amikor keresgéltünk.De aztán a Crysler győzött.Mindenesetre egy ilyet még beválalnék mellé.
Nagyon állat a formája a gépnek,szerencsés vagy hogy ilyened lehet. Gratula hozzá,és várom milyen lesz. Mindent bele!
Nagyon szép autó! Sok sikert és örömet hozzá!
nagyon szép az olds.gratulálok.ha kész van és van kedved dobj egy képet. frankie@frankie.hu ezt nézd meg ha akarod www.rustyrodders.com
Gyönyörű, Drakulálok :-)
küldenék nektek egy meghívót a 2.HOT ROD építő versenyre,ha felvennénk a kapcsolatot az e-mail cimem frankie@frankie.hu
Nna végre valaki megcsinálta rendesen. Nem csak tákolta a ró kis rocket- et!
nem is gondoltam volna h van MO-n Edsel ...
Jo kis gep! Sok sikert! :]
Azért kérdezik, hogy kinn vetted-e, mert titkon ők is akarnak kintről hozni autót, és érdeklik őket a tapasztalataid.
Amúgy kurvajó az autód, és a garázs is. Ha írsz még a vasról, én szívesen olvasom, és biztosan mások is.
Ezt amúgy az Oldsra írtam, de látom, van még olvasnivaló szerencsére.
Szép munka! Gratulálok!