1989 Pontiac Firebird

Firebird

  • Az autó 1995-ben került be az országba az Egyesült Államokból. Én 1997 januárjában vettem meg. Nem volt rossz állapotban, bár az látszott rajta, hogy nem sokat törődtek vele korábban. Hiányzó kapcsolók, nem működő funkciók, kopott gumik, iszonyat retkes olaj, szóval szervízbe talán csak az Usában hordták.

  • Mióta nálam van rendesen karban van tartva, talán ennek is köszönhető, hogy komolyabb hibája még nem volt.

  • Elsősorban hosszabb távú utazásokhoz használom bel- és külföldön egyaránt, bár nyáron általában minden nap megy. Télen nem megyek vele (így nem rohad), de azért a maradék hónapokban összegyűlik néhányezer kilóméter évente.

  • Túrázáshoz, utazáshoz elég a V6-os teljesítménye, de azért apróbb finomításokat muszály volt eszközölni:) Van alatta egy hengersoronkénti kipufogórendszer, melynek köszönhetően valamivel nyomatékosabbnak érezhető alacsony fordulaton, KN mosható légszűrője van (így nem kell évente légszűrőt cserélni). A polír alufelnik sokat javítanak az összképen, az orrán lévő maszknak köszönhetően meg jelentősen csökkent a szélvédőt érő kavicsok száma. Felkerült egy leszedhető vonóhorog is, így kényelmesen tudom vinni a mountain bike-ot a versenyekre, a találkozókra meg húzhatom a sátras utánfutót.

  • Így viszem a bicajt a versenyekre.

  • alagútban

  • 4. gen. motorosan állítható első ülései vannak, Trans Am bőr kormány, váltógomb és kézifékkar, valamint osztottan dönthető hátsó üléstámla.

  • A motor teljesen gyári, még sosem volt megbontva. A váltóhoz szintén nem kellett eddig még nyúlni...

  • polír

  • Targa, enélkül már rég eladtam volna.

  • 2000 tavasza óta gázzal is üzemel. 4 lóerővel gyengébb, mint benzinnel, 100-ra kb. 1 mp-el hamarabb ér benzinnel, viszont gázzal kellemesebb alacsony fordulaton, kevésbé rángat hirtelen gázadásra és alacsonyabb fordulról képes magához térni. 11-12 literrel elmegy vegyesben, csak autópályán mértem már 8,8-at is gázból.

  • Van alatta alvázmerevítés (subframe connector), aminek köszönhetően sokkal merevebb a karosszéria, mint amilyen gyárilag volt.

  • Elöl a nyúlvány is össze lett hegesztve (a képen a felső fekete cső) és a futóműnél is merevítve lett (az alsó fekete cső).

  • 2009. ősz: "új" felnik. BMW M5 E34 gyári kerekei, 8X17" méretben. Darabonként 5 kg-mal könnyebbek, mint a gyári kerekek. Jövőre fel lesznek polírozva és kapnak szép új gumikat.

  • Íme némi gyári adat:

    Lökettérfogat: 2835 cm3 / 173 cui
    Furat X Löket: 89,0mm X 76,2mm
    Sűrítési viszony: 8,9
    Teljesítmény: 101KW/137LE 4900-as fordulatszámon
    Nyomaték: 217 Nm 3900-nál

    Méretek:
    Hosszúság X szélesség X magasság (mm): 4778 X 1839 X 1270
    Nyomtáv elöl X hátul (mm): 1525 X 1548
    Tengelytáv (mm): 2566
    Tömeg (kg): 1415
    Üzemanyagtartály (l): 59
    Gumik mérete: 215/65 X 15

  • Firebird feliratos sárvédő gumi:)

  • A büszke tulajdonos:)

  • Dunaújváros 1997.

  • F-Body találkozó 2007, Bécsújhely, Ausztria.

  • Corvette találkozó Olaszországban.

  • Komárom felé 2005-ben.

  • Úton a dunaújvárosi találkozóra. 2009.

  • Egy kép 1997-ből.

  • Zemplén

  • Az Alföld közepén.

  • Bányában.

  • Tigris:-)

  • Csókakő vára alatt.

  • Tihany.

  • Hallstatt, Ausztria

  • Olaszország, háttérben a Garda-tó.

  • A Dolomitok csúcsai alatt, a Piave völgyében Olaszországban.

  • Garda-tó, Olaszország.

  • Ötven kilométer három óra alatt... (Erdély)

  • Háttérben a Tordai-hasadék.

  • A Székelykő Torockónál.

  • Gáztankolás Erdélyben.

  • Vajdahunyad vára Erdélyben.

  • Hazafelé Moldvából, út át a Kárpátokon.

  • Piros a szürkék között.

  • Keleti-Kárpátok, Gyimesi-hágó.

  • A Békás-szoroson át.

  • Kőköz.

  • Bihar-hegység.

  • Hazafelé a nyaralásból, háttérben a Kvarner-övöl (Horvátország).

  • Prága.

  • Észak-Németország, Bréma közelében. A háttérben álló autót vettük, hoztuk haza, nőjön a létszám itthon:)

  • Ilyen lett polír felnivel. A gumiméret még nem végleges, a jelenlegi 225/45 helyett 225/50 lesz az ideális.

  • Kicseréltem a hátsó hidat. Az új egy 4. generációs Camaróból van. Dobfék helyett 305-ös tárcsák, 3,23 helyett 3,42-es áttétel. Csőből készült kutyacsontok és panhard rúd poliuretán szilentekkel, 19 mm-es helyett 23 mm-es stabilizátor. Szélesebb oldalanként 4 cm-rel mint a gyári volt.

  • Egy kicsit durva lett. Érezhetően jobban kanyarodik, atommerev, csak sprőd. Nagyon.

  • Transzfogarasi úton.

  • Kerc.

  • Somoskő váránál.

  • Füzér.

  • Alukardán.

  • Trans Am vastag, cső stabilizátor poliuretén szilentekkel előre is.

  • Ültetés előtt, gyári magasságon.

  • Kisebb ültetés után.

  • A futómű fejlesztés eredménye a korábbinál sokkal élvezetesebb vezethetőség lett. Nincs oldaldőlés kanyarban, stabil, fékezésnél, gázadásnál se hullámzik. Ráz, nem olyan kényelmes mint volt, de nekem ez így tetszik.

  • Jobban is néz ki.

  • Mindig, minden befér...

  • Grossglockner

  • magasan

  • Dolomitok

Hozzászólások

  1. szállító81  - 2006. augusztus 26. 20:38

    hohó.Ez az autó ismerős nekem.Örülök,hogy itt is találkozhattunk,jók a tájképpel kombinált autós képeid...Na és maga a verda is.

  2. Zola  - 2006. október 11. 15:43

    Szevasz Pisti!

  3. Seville_  - 2006. november 28. 18:07

    Szép ótó:)

  4. petair  - 2007. január 9. 23:29

    !jóautó :)

  5. Sőre  - 2007. április 22. 00:55

    fafaautó :)

  6. laszlogeletaToronto  - 2007. június 3. 08:03

    c5 a kedvenceim koze tartozik es jovore szeretnek egynek a tulajdonosa lenni es a clubhoz tartozni.kuldok egy kis izelitot innen
    www.hillfest.ca

  7. Grog  - 2007. június 28. 17:02

    Szépek a VAS-ak !

  8. Grog  - 2007. június 28. 17:03

    Szépek a VAS-ak !

  9. Kole  - 2007. július 13. 11:33

    Hi látom tavaly (Eger) óta meg van a vas az ajánlatom még áll a megvásárlására. Ha eladnál irj attilakole@citromail.hu ha nem akkor is irhatsz.

    ui: Papikkal (Pirivel) voltam

  10. szállító81  - 2007. szeptember 17. 11:13

    Szia.

    Látom Hallstatt-ot te is megjártad,te a nagyvassal, én a napokban busszal, gyönyörű hely.
    Jók az új képek,igazi felfedező vagy.

    Üdv.: Gergő.

  11. Kole  - 2007. december 2. 01:32

    Hi
    végre...... sikerült nekem is az álmom szeptemberben hozzájutottam 3.1 v6 madárkához lenne pár kérdésem az LPG vel kapcs.
    üdv:Kole
    attilakole@citromail.hu

  12. Csabesz85  - 2008. szeptember 17. 18:44

    Szia!
    Szép a madárka! Látom röpteted rendesen! :))) Nemrég sikerült nekem is egyet vennem. Mindig ez volt az álmom bár most csalódtam kicsit benne mert mindig gondom van vele. Remélem idővel összeáll és megbízható útitársam lesz. Neked nem volt olyan hogy elment az alapjárat, valamit húzott az autó kb 1500-as fordulaton?? Csak 30km/h alá fékezve ejti a fordulatot alapjáratra, vagy alá. Én ezzel szenvedek de nem tudok rájönni mi lehet vele >> félő hogy computer bajos mert gyújtás után a ventilátorom is beindul, ha hideg, ha meleg a motor. Még sok sok mérföldet kívánok ehhez a szép vashoz :))

  13. Csabesz85  - 2008. szeptember 17. 18:57

    Szia!
    Szép a madárka! Látom röpteted rendesen! :))) Nemrég sikerült nekem is egyet vennem. Mindig ez volt az álmom bár most csalódtam kicsit benne mert mindig gondom van vele. Remélem idővel összeáll és megbízható útitársam lesz. Neked nem volt olyan hogy elment az alapjárat, valamit húzott az autó kb 1500-as fordulaton?? Csak 30km/h alá fékezve ejti a fordulatot alapjáratra, vagy alá. Én ezzel szenvedek de nem tudok rájönni mi lehet vele >> félő hogy computer bajos mert gyújtás után a ventilátorom is beindul, ha hideg, ha meleg a motor. Még sok sok mérföldet kívánok ehhez a szép vashoz :))

  14. pisti  - 2008. szeptember 17. 19:54

    Szia Csabesz!
    Írj egy emailt, leírom a tapasztalataim a problémával kapcsolatban. Az én címem: beranistvan@freemail.hu

  15. zuhi  - 2008. november 11. 20:00

    Hali!
    őőő mit is írjak.. Talán hogy jesszus, megvetted?
    Én még tavasszal vettem ki ezt azt abból a kocsiból pestén és fóton. Van róla jópár akkori állapoot tükröző fotóm, ha érdekel. Szegény sárgát (neonszinűt) nem kímélte az idő) Mi a terved vele? Üdv.Laci

  16. pisti  - 2008. november 11. 20:18

    Hello!
    A karosszériát szeretném először rendbe tenni, az nem tűnik annyira rossznak. Hogy utána mi lesz, azt majd még meglátom. Lennének ötleteim, de majd az anyagi lehetőségeim határozzák meg az autó további sorsát...
    Persze, hogy érdekelnek a fotók! beranistvan@freemail.hu Küldd ide! Köszönöm!

  17. USAti  - 2008. november 12. 10:24

    Hello!
    A Vette nem eladó?Érdekelne és cserébe az USAti garázsában álló Sebring Cabriot adnám értékegyeztetéssel.

  18. Sőre  - 2008. november 13. 10:39

    Ahááá, projekt autó ! ;)

  19. szállító81  - 2008. november 13. 10:46

    Szia Pisti,


    te is elindultál a lejtőn...???

    Ha van időd, majd nézz be a garázsomba.

    Egyébként gratulálok az új szerzeményedhez.

    Üdv,Gergő

  20. Sőre  - 2008. november 13. 10:51

    Ahááá, projekt autó ! ;)

  21. csadi75  - 2008. december 2. 11:22

    Ez nem akármi!Sok sikert,és kitartást!

  22. Toe Cutter  - 2008. december 25. 17:35

    Hy Pisti!Nagyon szépek azok az útiképek,irigyellek érte.Jövőre remélem én is eljutok hasonló szép helyekre az én Madárkámmal is!Kellemes ünnepeket nektek!Üdv,Toe.

  23. kriszchevy1982  - 2009. február 10. 20:14

    Szerusz! Szép madár lesz belőle.,sok sikert hozzá!és baleset menteset majd vele!.

  24. Lacus  - 2009. február 12. 08:39

    Szia Pisti!
    Gratulálok az autókhoz szép vasak nagyon!
    Szeretném megkérdezni hogy a 84-es bird-öt keresztúron a vas telepen lelted meg?errefelé lakom és érdekelne hogy ha innét van akkor vannak-e még érdekességek itten vagy máshol, szeretnék én is projectelni egy verdát!
    a választ előre is köszi!Üdv.

  25. pisti  - 2009. február 12. 20:02

    Szia Lacus!
    Onnan már elhozta az előző tulaj, én Fótról vettem. Nem kis projekt ám ez, jól gondold meg mibe fogsz:)

  26. Lacus  - 2009. február 16. 20:39

    Rendben, Köszönöm még egyszer válaszod :)

  27. Fireman  - 2009. június 25. 22:26

    Szeva Tesó!
    El ne add a tetőt amit mondtál!
    Mindenképpen összekuporgatom rá a gubát, aztán jelzek...bár azt mondtad annyira nem sürgős, mert ázna a gép....
    so, minden jót addig is! Répási Róbert

  28. Tájbi  - 2009. augusztus 28. 15:33

    A CDC rendszámú az egyik haveromé volt 1999 ben akkor még szebb bőrben

  29. CoolCat  - 2009. augusztus 29. 10:01

    A sárga, a piros, meg az izé meg a nemtommi.. fótiakat nem lehet követni! ;oDD

  30. Lord_KROK  - 2009. október 30. 09:52

    Jó ssok helyre elvittem a verdát!
    Használd egésséggel%!

  31. pisti  - 2009. október 30. 17:31

    Ami igazán fasza, hogy eddig még mindenhonnan haza is hozott:)

  32. Riddick  - 2010. május 25. 21:17

    szebb így sokkal a felnid:)

  33. kobold6666  - 2010. december 24. 10:11

    Mindig is szuper képeket csináltál nagyon ott vannak,jó a bird mindenhol.

  34. laby  - 2011. február 9. 12:24

    Helo.szép a verda, szép helyeken jártál.széles utat!!!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

  • Flex:

    Nagyon ritkák már ezek a kupék. Szuper garázs, szuper autó. Irígység :-)

A lap tetejére