1986 Chrysler Fifth Avenue

Fifth Avenue

  • A történet öt évvel ezelőtt kezdődött.Ekkor jutottam el az első komáromi találkozóra.Ugyan motorral érkeztem,de tudtam,hogy egyszer még én is saját vassal gurulok majd az erőd falai közé és végre nem a parton kell sátoroznom.
    Na az a három nap megerősített abban a tudatban,hogy nincs élet nagy vas nélkül.Konkrét elképzelésem annyi volt,hogy dupla kocka lámpa,szögletes karosszéria és természetesen V8.Persze az egész rokonság le akart beszélni az ötletemről,miszerint veszek egy saját vasat,jöttek az észérvek,hogy:"sokat eszik,öreg,drága a fenntartása,stb...",de én már csak a V8 duruzsolását hallottam a fejemben..Lassacskán beletörődtek,bízván abban,hogy majd csak kinövöm.Haha.Belenőttem.
    A sors fintora,hogy éppen a faterom hívta fel a figyelmemet, egy szűcs garázsában álló valamilyen amerikai autóra.
    Ő volt az,személyesen:CHRYSLER FIFTH AVENUE.
    Az autó kora ellenére (20 év),tökéletes állapotban volt,hála a gondos kezeknek.2 év hosszas rábeszélés,alkudozás után tavaly ősszel mentünk a trailer-rel elhozni az ELSŐ AMERIKAI AUTÓmat!Hatalmas konfetti eső,pezsgődurranás,boldogság.
    Jött a hosszú tél,gondoltam majd a tavaszi találkozóra már gurulhatok.Sajnos a papír része elhúzódott,így az első találkozó Zamárdi volt.Ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindazoknak,akik révén sikerült az álmomat megvalósítani!
    Remélem még nagyon sok találkozón részt tudok,tudunk venni.

  • A legelső kép,ahogy hazaértünk és legurultam a trailer-ről.
    Első dolgom volt a ködlámpák leszerelése.

  • Hibátlan,eredeti belső.

  • Végre úton!!

  • Még a találkozón gyorsba kicseréltük Attilával a várva-várt koplett gyújást cuccokat.(utóbb kiderült,hogy más baja van)

  • A parkoló legszebbje.Szerintem.

  • Végre az első találkozón, a Chrome Beach-en.(hugi balra)

  • Időközben elkezdődött egy apróbb renoválás.Az egész azzal indult,hogy a hátsó rugók elfáradtak.Ok,irány a kovács.Kiszereltem a laprúgókat,de ha már itt vagyok a szilenteket is cserélni kellene.Egy esztergályossal legyártattam.Ez után kezdődött meg a rozsdátlanítás,az autó hátsó részén.A laprúgó felfogatási helyeit,a rúgót,a hidat,a kardánt csiszolni,rozsdamarózni,csiszolni,alapozni,festeni.
    De ha a már a hídnál tartok,természetesen az olajat is lecseréltem benne.Aztán megláttam a szétmállott fékcsöveket,ezeket új rézre cseréltem.Sajnos a fékpofa már a szegecsig kopott,így ezt is és a munkahengereket is cserélem.

  • A karburátort is cserélnem kellett.Hamarosan indulhat a v8!

  • udeszép

  • Itt a vége.

Hozzászólások

  1. Tony  - 2006. október 5. 11:00

    Na végre idetaláltál! Idén kevesebbre sikerült a dumálás sajnos...

  2. tulaj  - 2006. október 5. 15:06

    Nagynehezen,de felépült a garázs!Igen,sajnos keveset beszéltünk,de majd bepótoljuk.

  3. unokaöcséd  - 2006. november 30. 15:48

    Szép kis cikk lett bratyó!!

  4. párduc007  - 2007. február 27. 21:39

    Szép vas! Gratula!

  5. krisz  - 2007. február 27. 21:52

    köszönöm,folyamatosan dolgozom rajta.ha valakit majd érdekel,teszek fel képet a javítás fázisairól,de egyenlőre nem sikerült a frissítésnél.

  6. kisge  - 2007. március 22. 15:03

    Kép alapján gyönyörű állapotban van.
    Ja és persze, képeket, sokat! :-)

  7. krisz  - 2007. március 23. 23:48

    Lesznek képek,amint időm is lesz. A tavaszi találkozón majd élőben is!remélem

  8. Spidi  - 2008. január 2. 14:22

    Egy élményvolt chrysler-rel haza jönni! Ja vigyázzál rá!

  9. krisz  - 2008. január 2. 19:10

    Köszi,nkem oda-vissza élmény volt! a hó és a hátsó hajtás csodákra képes!!

  10. kbalazs  - 2010. augusztus 19. 11:22

    Szép autó, jó forma. Egy ilyennel szívesen járnék én is. :-)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére