A történet öt évvel ezelőtt kezdődött.Ekkor jutottam el az első komáromi találkozóra.Ugyan motorral érkeztem,de tudtam,hogy egyszer még én is saját vassal gurulok majd az erőd falai közé és végre nem a parton kell sátoroznom.
Na az a három nap megerősített abban a tudatban,hogy nincs élet nagy vas nélkül.Konkrét elképzelésem annyi volt,hogy dupla kocka lámpa,szögletes karosszéria és természetesen V8.Persze az egész rokonság le akart beszélni az ötletemről,miszerint veszek egy saját vasat,jöttek az észérvek,hogy:"sokat eszik,öreg,drága a fenntartása,stb...",de én már csak a V8 duruzsolását hallottam a fejemben..Lassacskán beletörődtek,bízván abban,hogy majd csak kinövöm.Haha.Belenőttem.
A sors fintora,hogy éppen a faterom hívta fel a figyelmemet, egy szűcs garázsában álló valamilyen amerikai autóra.
Ő volt az,személyesen:CHRYSLER FIFTH AVENUE.
Az autó kora ellenére (20 év),tökéletes állapotban volt,hála a gondos kezeknek.2 év hosszas rábeszélés,alkudozás után tavaly ősszel mentünk a trailer-rel elhozni az ELSŐ AMERIKAI AUTÓmat!Hatalmas konfetti eső,pezsgődurranás,boldogság.
Jött a hosszú tél,gondoltam majd a tavaszi találkozóra már gurulhatok.Sajnos a papír része elhúzódott,így az első találkozó Zamárdi volt.Ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindazoknak,akik révén sikerült az álmomat megvalósítani!
Remélem még nagyon sok találkozón részt tudok,tudunk venni.

1986 Chrysler Fifth Avenue
Fifth Avenue
-
-
A legelső kép,ahogy hazaértünk és legurultam a trailer-ről.
Első dolgom volt a ködlámpák leszerelése.
-
Hibátlan,eredeti belső.
-
Végre úton!!
-
Még a találkozón gyorsba kicseréltük Attilával a várva-várt koplett gyújást cuccokat.(utóbb kiderült,hogy más baja van)
-
A parkoló legszebbje.Szerintem.
-
Végre az első találkozón, a Chrome Beach-en.(hugi balra)
-
Időközben elkezdődött egy apróbb renoválás.Az egész azzal indult,hogy a hátsó rugók elfáradtak.Ok,irány a kovács.Kiszereltem a laprúgókat,de ha már itt vagyok a szilenteket is cserélni kellene.Egy esztergályossal legyártattam.Ez után kezdődött meg a rozsdátlanítás,az autó hátsó részén.A laprúgó felfogatási helyeit,a rúgót,a hidat,a kardánt csiszolni,rozsdamarózni,csiszolni,alapozni,festeni.
De ha a már a hídnál tartok,természetesen az olajat is lecseréltem benne.Aztán megláttam a szétmállott fékcsöveket,ezeket új rézre cseréltem.Sajnos a fékpofa már a szegecsig kopott,így ezt is és a munkahengereket is cserélem. -
A karburátort is cserélnem kellett.Hamarosan indulhat a v8!
-
udeszép
-
Itt a vége.
Hozzászólások
Na végre idetaláltál! Idén kevesebbre sikerült a dumálás sajnos...
Nagynehezen,de felépült a garázs!Igen,sajnos keveset beszéltünk,de majd bepótoljuk.
Szép kis cikk lett bratyó!!
Szép vas! Gratula!
köszönöm,folyamatosan dolgozom rajta.ha valakit majd érdekel,teszek fel képet a javítás fázisairól,de egyenlőre nem sikerült a frissítésnél.
Kép alapján gyönyörű állapotban van.
Ja és persze, képeket, sokat! :-)
Lesznek képek,amint időm is lesz. A tavaszi találkozón majd élőben is!remélem
Egy élményvolt chrysler-rel haza jönni! Ja vigyázzál rá!
Köszi,nkem oda-vissza élmény volt! a hó és a hátsó hajtás csodákra képes!!
Szép autó, jó forma. Egy ilyennel szívesen járnék én is. :-)