Üdvözölve légy Kedves Olvasó!
A száraz adatok:
Típus: Ford Fairlane 500 Skyliner
Évjárat: 1958
Motor: 352ci V8 Police Interceptor
Teljesítmény: 300HP 4600rpm (max.112mph, 0-60mph:10.5s)
Kompresszió: 10.2:1
Váltó: Cruise-O-Matic 3 sebességes aut.
Kerék: 14" dob fékekkel
Méretek: hossz: 5286mm, szél: 1945mm, mag: 1438mm
Eredeti ár: $3.346 (1959)

1958 Ford Fairlane 500 Skyliner
Fairlane
-
-
Épp csak ideért, már meghágott egy trélert:-)
Itt ragadom meg az alkalmat, hogy megköszönjem Bone fórumtársunk segítségét! Az autó 1958 augusztusában kezdte pályafutását Kansas City-ben (a VIN szerint), majd amennyire tudom, 2 tulajdonos után került az eladóhoz Texasba, aki felújította a motort és a tetőt. 2007 febrárjában kezdtem az e-bayes keresgélést, majd március 8-án megtaláltam Őt és pikkpakk május 15-én egymáséi lettünk. Szinte hihetetlen módon pár bikázás után be is indult az erőmű, aminek következtében estig kellett vele furikázni, persze csakis azért, hogy töltődjön az aksi:-) -
Jajj, szétesett darabjaira!!!
Érdekességek:
A FoMoCo 1957-59 között gyártott retractable, azaz keménytetős kabriókat (ami technikai csodának számított), összesen 48.394db-ot. Ebből 58'-asból kb. 2500db maradt különböző állapotban az USA-ban.
Az "elrakható tetőt" 7 elekrtomos motor működteti, 13 kapcsoló, 10 szolenoid, 8 megszakító és több, mint 180 méter kábel segítségével.
1958-ban volt előszőr választható a 352 V8 Police Interceptor motor, mely ugyancsak újdonság volt a preciziós üzemanyag befecskendezésnek (Precision Fuel Induction) köszönhetően, mely nemcsak gyorsabb, halkabb, de jóval takarékosabb is lett (14mpg):-)
Nepszerűsítvén az 58'-as Fairlane 500-at, világkörüli úton tesztelték; Detroit-New York-London-Párizs-Genova-Pisa-Roma-Velence-Dubrovnyik-Athén-Isztambul-Ankara-Teherán-Herat-kabul-Khyber pass-Peshwar-Lehore-Új-Delhi-Kalkutta-Rangoon-Bangkok-Saigon-San Francisco.
És végül az is az, hogy még minden működik...:-) -
Közelebbről...
A Drága alapvetően jó állapotú (good driving condition), korához képest rozsdamentes. A beltér nagyon szép, a fényezés eredeti. Eddig fel kellett újíttatnom és ki-, beszerelnem párszor az indítómotort. Az akksi is cserére szorult és két kábelt is legyártottam és kicseréltem, mert kontakthibásak voltak. A kormánygyűrű el volt törve, de most már az is újszerű. Tervezek még egy polírozást, mert nincs szívem lefényeztetni az eredeti festést. -
A kormány én vagyok:-)
Nem négy pedálos ám, csak ott a reflektor/tompított váltógomb és a szélvédőfolyadék lábpumpa:-) -
A tepsi-popsi:-)
-
A retractable lelke
Hozzászólások
Csaó Robertó!Tiszta írígy vagyok:)Gratulálok!
Tyű, ez nagyon fasza jármű!
Szolgálati közlemény: Használj szóközt a felsorolásban, akkor nem fog szétesni az oldal!
Jókocsi! :-)
Gratula, szép vas.Sok boldog mérföldet.
Húú, de jó ez a gép!! Remélem sokszor látjuk találkozókon.
Fú de szép!Gratulálok!
Amikor érkezett már akkor is el voltam ragadtatva tőle. Gratula hozzá
Khmmm...
Hallottam valami OT rendszámról.....
Kérjük tájékoztatni a közvéleményt!
Köszönöm
És ez a sok yumpicaros rözsó cécé+mittudom én azt hiszi hogy Ők tojták a spanyolviaszt...!haha
Akkor volt már CC amikor a tervezőik még porbafingó kisovisok lehettek,vagy még az se...
Nagyon király a gép!/irigy,és kacsintósszmájli!/
Sok szép kilómétert hozzá! Gratula
Káprázatos autó.Gyönyörűűűűűűűű.
Szép autó!!