1958 Ford Fairlane 500 Skyliner

Fairlane

  • Üdvözölve légy Kedves Olvasó!

    A száraz adatok:

    Típus: Ford Fairlane 500 Skyliner
    Évjárat: 1958
    Motor: 352ci V8 Police Interceptor
    Teljesítmény: 300HP 4600rpm (max.112mph, 0-60mph:10.5s)
    Kompresszió: 10.2:1
    Váltó: Cruise-O-Matic 3 sebességes aut.
    Kerék: 14" dob fékekkel
    Méretek: hossz: 5286mm, szél: 1945mm, mag: 1438mm
    Eredeti ár: $3.346 (1959)

  • Épp csak ideért, már meghágott egy trélert:-)

    Itt ragadom meg az alkalmat, hogy megköszönjem Bone fórumtársunk segítségét! Az autó 1958 augusztusában kezdte pályafutását Kansas City-ben (a VIN szerint), majd amennyire tudom, 2 tulajdonos után került az eladóhoz Texasba, aki felújította a motort és a tetőt. 2007 febrárjában kezdtem az e-bayes keresgélést, majd március 8-án megtaláltam Őt és pikkpakk május 15-én egymáséi lettünk. Szinte hihetetlen módon pár bikázás után be is indult az erőmű, aminek következtében estig kellett vele furikázni, persze csakis azért, hogy töltődjön az aksi:-)

  • Jajj, szétesett darabjaira!!!

    Érdekességek:

    A FoMoCo 1957-59 között gyártott retractable, azaz keménytetős kabriókat (ami technikai csodának számított), összesen 48.394db-ot. Ebből 58'-asból kb. 2500db maradt különböző állapotban az USA-ban.
    Az "elrakható tetőt" 7 elekrtomos motor működteti, 13 kapcsoló, 10 szolenoid, 8 megszakító és több, mint 180 méter kábel segítségével.
    1958-ban volt előszőr választható a 352 V8 Police Interceptor motor, mely ugyancsak újdonság volt a preciziós üzemanyag befecskendezésnek (Precision Fuel Induction) köszönhetően, mely nemcsak gyorsabb, halkabb, de jóval takarékosabb is lett (14mpg):-)
    Nepszerűsítvén az 58'-as Fairlane 500-at, világkörüli úton tesztelték; Detroit-New York-London-Párizs-Genova-Pisa-Roma-Velence-Dubrovnyik-Athén-Isztambul-Ankara-Teherán-Herat-kabul-Khyber pass-Peshwar-Lehore-Új-Delhi-Kalkutta-Rangoon-Bangkok-Saigon-San Francisco.
    És végül az is az, hogy még minden működik...:-)

  • Közelebbről...

    A Drága alapvetően jó állapotú (good driving condition), korához képest rozsdamentes. A beltér nagyon szép, a fényezés eredeti. Eddig fel kellett újíttatnom és ki-, beszerelnem párszor az indítómotort. Az akksi is cserére szorult és két kábelt is legyártottam és kicseréltem, mert kontakthibásak voltak. A kormánygyűrű el volt törve, de most már az is újszerű. Tervezek még egy polírozást, mert nincs szívem lefényeztetni az eredeti festést.

  • A kormány én vagyok:-)
    Nem négy pedálos ám, csak ott a reflektor/tompított váltógomb és a szélvédőfolyadék lábpumpa:-)

  • A tepsi-popsi:-)

  • A retractable lelke

Hozzászólások

  1. Cece  - 2007. június 28. 15:02

  2. Cece  - 2007. június 28. 15:03

    Csaó Robertó!Tiszta írígy vagyok:)Gratulálok!

  3. Zola  - 2007. június 28. 15:18

    Tyű, ez nagyon fasza jármű!

  4. Zola  - 2007. június 28. 17:07

    Szolgálati közlemény: Használj szóközt a felsorolásban, akkor nem fog szétesni az oldal!

  5. chevellke  - 2007. június 28. 17:56

    Jókocsi! :-)

  6. Fipe  - 2007. június 28. 21:13

    Gratula, szép vas.Sok boldog mérföldet.

  7. Flex  - 2007. június 29. 09:29

    Húú, de jó ez a gép!! Remélem sokszor látjuk találkozókon.

  8. egrilaci  - 2007. június 29. 15:59

    Fú de szép!Gratulálok!

  9. lanolinos  - 2007. július 10. 23:31

    Amikor érkezett már akkor is el voltam ragadtatva tőle. Gratula hozzá

  10. chevellke  - 2007. szeptember 13. 12:23

    Khmmm...
    Hallottam valami OT rendszámról.....
    Kérjük tájékoztatni a közvéleményt!

    Köszönöm

  11. Mocorgó  - 2007. december 15. 17:11

    És ez a sok yumpicaros rözsó cécé+mittudom én azt hiszi hogy Ők tojták a spanyolviaszt...!haha

    Akkor volt már CC amikor a tervezőik még porbafingó kisovisok lehettek,vagy még az se...

    Nagyon király a gép!/irigy,és kacsintósszmájli!/

    Sok szép kilómétert hozzá! Gratula

  12. Piii(3,14)  - 2008. február 17. 20:37

    Káprázatos autó.Gyönyörűűűűűűűű.

  13. brecsi  - 2009. május 3. 20:43

    Szép autó!!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére