1995 Ford Mustang

Mustang

  • Sziasztok!
    Ez a paci nem az elso lo az istallomban, de ugye mindig az aktualis a nagy kedvenc. A szivem azert a regebbiekhez huz, de most ennek is nagyon orulok. Ez a peldany egy medvemenhelyen allt negy evig, de azert neha totrodtek vele, igy nem latszik meg rajta a kihasznalatlansag. Keves problemaval vettem, aminek a nagy resze mar megoldott. Ami meg hatra van, az a kuplung szett csereje. Megkimelt, szinte uj belso, uj gumik, elfogadhato fenyezes (bar azert majd ezt is korrigalom), hibatlan motor es hajtaslanc (kuplungot kiveve :). Mikor megvettem, kis fordulaton furcsan ment. Elkerulte a figyelmem, hogy az Air Flow Sensor le volt huzva a rendszerrol. Na mondom, akkor ezzel kezdhetem a koltsegeket novelni. Ha visszadugtam a csatlakozot, nem porgott fel alapjaratrol. Szerencsere egy kis fektarcsa tisztitos pucolas eleg volt ahhoz, hogy a sensor jo adatokat szedjen ossze, es immar tokeletesen mukodik minden. A szokasos olaj, olajszuro, szij, gyertya cserejen kivul kapott ket uj Monroe hatso lengescsillapitot es mar mehet is a menet. Persze a kilagyult kuplung miatt meg csak szolidan, de ha az is megerkezik, mar minden kerek lesz.

  • Vannak meg ugyan aprobb hibak, amik korrekciora szorulnak, de majd szepen sorban minden meglesz. Pl a legzsakrol kicsit lekopott a festek a hosszu napon valo allastol, itt ott akad par karc a fenyezesen, a hutoracs mar potolva lett, de a paci a maszkbol meg hianyzik. De az osszkep popec, es nekem ennyi boven eleg az oromhoz. Jo egyszeru vagyok. :)

    Folyt.kov.

  • 2007.08.06. Hogy szalad az ido! Mar augusztus van. Az utobbi hetekben elkeszultem meg egy-ket aprosag rendbetetelevel. A bal oldali tukor mozgato motor kicsit beteg volt, igy e-bay-en rendeltem 99 centert egy bontottat, ami hibatlan, es 6 nap alatt itthon volt Amerikabol. A gyari hifi is be lett inditva, viszonylag jol szol, de majd a magasat valahogy meg kell tolni, mert tompa kisse. Motormosas utan par nappal nyoszorgesre lettem figyelmes, ami a motorbol jott, es foleg hidegen volt bubanatos hangja. Rovid nyomozas utan kideritettem, hogy a generatorbol jon a hang (bar a vizpumpa is eselyes volt az elso helyre). Szetszedtem, es orommel konstataltam, hogy csak az egyik forgoresz erintkezon volt nemi oxidacio, amit polirpapirral eltavolitottam, es most minden o.k. Majd lovok hozza valahonnan szenkefeket, mert az egyik mar eleg viseltesnek nezett ki, de meg birja. Megvan a kuplungszett is, mely szinten e-bay-es szerzemeny, igy mar csak be kell szerelni. Neki is alltunk, de a kipufogo rendszer leszerelese nehezebb volt, mint gondoltam. Igy a vasarnapom ezzel ment el, de lenn van a cucc. Nem volt egyszeru legyogyitani a csavarokat, de vettem egy ugyes kis szerszamot (nem tudom, mi a pontos neve, par centi atmeruju vagokorongot lehet befogni vele, es egy flexibilis hajtoszarral van meghajtva a fej, mint a fogorvosoknal), amivel lassan, de biztosan dolgozhattam. Most csak ugy visszabiggyesztettem a csoveket, hogy a kozeli szerelohoz elgurulhassak, ott meg majd a kuplungcsere utan osszerakom rendesen, komolyabb csavarokkal, amiket mar megvettem. Olyan izomlazam van, hogy alig birtam reggel felkelni, de joleso erzes, hogy megcsinaltam. Egy ilyenre a szerelok azt mondanak, hogy inkabb nem kell a munka, de nem kuszkodnek vele. Jellemzo. De ez az en pacim, igy nekem mas a hozzaallasom is.
    Varom tovabba a Nemetorszagbol megrendelt pacit a hutomaszkba. Ez egy picivel nagyobb, mint az ehhez a tipushoz eredetileg valo lovacska, de ez igy markansabb lesz, es raadasul nem muanyagbol van, hanem kromozott ontveny. Az oldal emblemak is uton vannak, melyek szinten szep uj darabok, ezek is e-bay-es beszerzesek. Vegre sikerult jol licitalnom. Remelem hetvegere meglesz a kuplungcsere, mert vasarnap indulnank nyaralni (sajnos Komarom kimarad :( ), es termeszetesen a fekete lo lenne megnyergelve. Szoritsatok, hogy siman menjen a kuplung csere! Kiderult kozben, hogy cserere csak a kinyomocsapagy es a fotengely vegeben levo tugorgo erett meg. Azert veszi neha nehezen az egyest es a hatramenetet, mert a tugorgok miatt megszorul picit a nyelestengely a fotengely vegeben, es olyan, mintha nem emelne ki a kuplung teljesen. De ha mar megvan a szett es szet is van szedve, termeszetesen minden uj lesz. Hjajj! Alig varom. Mult heten voltunk Gyomaendrodon ezzel a beteg kuplunggal, es nem volt gubanc, csak arra kellett vigyaznom, hogy meg gurulas kozben rakjam egyesbe, es kinyomott kuplunggal varjam a zoldet. De hat ez igy nem allapot. Ki akarok menni a Grossglockner hagora, hogy megmutassam a szep kanyarokat a pacinak. Ha a kuplungcsere nem jon ossze (nem lesz mar ra idom) akkor motorral leszunk kenytelenek menni, ami csak nekem szorakozas, az utasnak nem annyira. Bar loerore majdnem ugyanott lennenk, de mar kezdek kenyelmesedni (36 befigyel minnya'),es most szivesebben mennek ujdonsult pacikammal. Ja, a hetvegi kirandulason szemtelenul alacsony fogyasztas jott ki. 8 liter orszaguton, viszonylag temposan, neha belecsuszva a 140-150-be. Ami nagyon erdekes, hogy a sebesseg novekedesevel nem aranyos a menetzaj novekedese. Annyira halk benn az elet, hogy siman belehajszol a gyorshajtasba a csond. Elozo autoim ebbol a szempontbol sokkal rosszabbak voltak (BMW E36 cabrio, MX5, Celica stb) Bar ugye a satorteto nem a legcsendesebb dolog. Viszont meg mindig az MX5 vezeti a futomu listat, utana a BMW kullog. A Mustang pataiban semmi sportossag nincs, bar a Camaromnal sokkal jobb a futomuve. Inkabb grandturismonak neveznem, mit sportnak. Cserebe viszont kenyelmes es halk a rossz uton, es megy, mint a tank. Ez nekem boven eleg, mert nem sportoskodunk, hanem kruzolunk.

  • A csomagtér emelő teleszkópokat is kicseréltem vadi újakra, így már nem fenyeget a veszélye annak, hogy fejbecsap, mikor benn matatok.

  • Most épp azon variálok, hogy a helyzetjelzőt hogy oldjam meg. Eredetileg duplaszálas (21/5 W-os) sárga izzó látja el a helyzetjező és az index funkciót. Most is ez van, de az egyik foglalat beteg, épp beszerzés alatt van (hihetetlen nehéz hozzájutni, nem egyszerű). Van egy olyan tervem, hogy az index króm bevonatú, de sárgán világító izzó lesz (így nem látszik a sárgaság a foncsor tükröződésben) és a helyzetjelzőnek külön foglalatot építek be. Ilyen foglalatokat rendeltem Ausztráliából, amiket a tolatólámpába építettem be. A tolatólámpa eredeti foglalata most sárga izzót rejt, mivel ez az index, és mellette (de csak az egyikbe) volt befabrikálva egy 4 W-os izzó Zsiguli foglalatba. Na ezt lecsereltem rendes Ford foglalatra, aminek tűreszelővel alakítottam ki a kereszt formájú lyukat, így tök profi lett és átkötöttem a másik oldalra is. Ennek a foglalatnak az az előnye, hogy nem csak 5 W-os, hanem 16 W-os izzót is bele lehet rakni, így tolatáskor még látni is vele a sötétben. Szóval ennek is nagyon örültem. Egyik nap pont azon gondolkodtam, hogy venni kellene még két ilyen foglalatot, mert az első helyzetjelzőt is ezzel oldanám meg. Legnagyobb meglepetésemre otthon várt a boríték két újabb foglalattal. Én nem rendeltem és nem is fizettem ki másik kettőt. Valami hiba csúszott a mátrixba koalaföldön a sok eukaliptusz rágcsálástól, és tévedésből még egyszer kiküldték a rendelést. :) Szóval grátisz van még két foglalat, amiket majd fel tudok használni. Szereztem bontóból két szép, szinte új Mondeo index foglalatot, ezek lehetnek a cseredarabok, ha ezt a megoldást választanám.

  • Szereztem még Mustang feliratokat, így került belőlük a két oldalembléma alá és hátra, a rendszámtábla fölé, ahogy a régebbi gépeken szokott lenni. Tudom, nem eredeti, de minden króm cucc sokat dob a lakkfekete felületen. Majd meglátom még, mi lesz a sorsa. :)

  • 2007.08.27. Megvolt a nyaralas es elotte a kuplungcsere is. Vegulis indulas elott egy nappal az egyik haverom garazsaban, ahol volt akna beraktuk a szerkezetet es mar mehetett is a menet.

  • Idokozben megerkezett a hutomaszk emblema es a ket oldalso emblema is. Igy mar teljesen gyari allapotaban pompazik minden.

  • Megjartuk az ausztriai Grossglockner hagot. Nagyon sokat mentunk es nem volt faraszto a kocsiban toltott 15 ora. Nem hittem volna, hogy ennyire kenyelmes hosszu tavon. Az autopalya tempo es hegyi utak keverekebol kijott fogyasztas nevetsegesen alacsony lett. 8 liter alatt evett, amivel meg vagyok elegedve. Ennyit egy 1.5-os kocsi is siman benyal, tehat most is megdolt a teoria, miszerint kis kocsi, kis fogyi. Hat ez hulyeseg. Unokatesom baratnoje megkerdezte, mennyit fogyaszt. Tuti valami nagy szamra szamitott. Kiderult, hogy az 1,4-es Corsaja tobbet eszik. No comment. Szoval voltunk a szep hegyekben, kanyarogtunk rendesen. Nagyon jol fekszi az utat annak ellenere, hogy egyszeru futomuve van. Ez is kellemes meglepetes volt. Ket dolgot nehezmenyeztem az ut soran. Az egyik a vadi uj ekszij. Olyan banatosan nyoszorog meg 2000 km utan is, hogy olyan, mintha regi lenne. Nem tudtam vele mit csinalni, visszatettem a regit, amit csak megszokasbol csereltem ujra. Most az uj a tartalek. Mindig ezt a markat vettem a kocsijaimra, es eddig nem volt gond vele (Dayco), de most asszem mas utan nezek. A masik, hogy a szemre is kopott hatso fekbetetek csereje pont a hagon lett volna esedekes. Na nem megy meg vason, de annyira fel van kemenyedve a megmaradt reteg, hogy neha benyosszen. Gondoltam a nyaralas alatt kussol meg, de kibirta. Ezt gyorsan kicserelem, es minden o.k. Rakok fel par kepet a hagon keszultek kozul, hatha valaki kedvet kap egy kirandulasra. Nagyon szep hely.

  • A következő nagy projekt az első lámpák voltak. Sokat sakkoztam, milyet vegyek. Projektorost néztem első lépésben, de nem azért, mert a projektor kellett volna, hanem azért, hogy egy egységet képezzen a fényszóró az irányjelzővel, és ilyen csak projektoros kivitelben van. Csináltam Photoshop-pal variációkat, és végül az átlátszó üveges fényszórót vettem meg.

  • Ez az eredetihez hasonlóan négydarabos szett (külön vannak az irányjelzők), csinosabb küllemet ad, de mégsem giccses, angel eyes, meg ufobizbaszos. Bár szívesen megnéztem volna élőben milyen, de asszem ez a mostani még izléses. Bár közben láttam másféle fényszórókat is, ami talán még dögösebb lenne, de most ez szerintem pont beleillik a képbe.

  • 2007.09.06. Megvolt a hatso fekprojekt. Uj betet, uj tarcsa es johetnek a hegyi utak ujbol. Szetszedes utan lattam csak, hogy a regi fekbeteten talalhato tamaszto rugo szegecse igencsak beleert mar a tarcsaba es ennek hallottam a banatos nyoszorgeset. En eddig sohasem hagynek kopni egy betetet. Ez van, ha valaki nem szivvel-lelekkel tart karban egy autot (gondolok itt az elozo tulajra). De nalam mar minden jot megkap, epp csak az ágyamba be nem viszem. :) Illetve csak felig, mert lepedot es agytakarot is kapott a garazsba, mivel a lakkfekete loszőr hamar porosodik a garazsban, es megszakadna erte a kis szivem, ha retkes lenne a paci. :) (igen-igen, hulye vagyok :))

  • 2008.02.20. Már régen nem írtam a fekete csikóról, most igyekszem bepótolni. Sok aprósággal lett gazdagabb az elmúlt időkben. Kapott szép, 1,5”-os, alumínium nyomtávszélesítőket hátra. Így a gyárilag nagyra hagyott kerékív járat szépen ki lett töltve, már nem olyan kis szolid, de nem is parasztosan széles a segge. A módosítás nem durva a csapágyak és a tengely szempontjából, mivel -10 mm-es ET-nek felel meg így a gyári felnikkel. Tehermentesítő peremeset vettem, de sajnos nem elég hosszú a perem, így alumínium ötvözetből csinálni kellett hozzá így is egy betétet, hogy 5 mm-el hosszabb legyen, mert így éri csak el a felni tehermentesítő lyukának felületét. Ezzel az erővel vehettem volna sima, tehermentesítő nélkülit is. Na mindegy. :)

  • Ilyen lett a popsi. Még nem próbáltam ki, hogy milyen lett a kanyarstabilitás, de összesen 3" már tudhat valamit. Remélem. Ezzel a módosítással a hátsó gumik széle pont annyira van a sárvédő szélétől függőleges vonalban, mint az első kerekek. Szerintem ez így kerek. :)

  • Nemrég érkezett meg a gyári CD egység is, mivel a régi már nem olvasta be a lemezeket. Egy 2000-es évjáratú Mustangból kiszerelt, nagyon jó állapotú CD lejátszót sikerült vennem, így most már döngethetem vele a dobhártyámat. Nem akartam belerakni mittomilyen fejegységet, ráadásul két külön egy din-es hely van a középkonzolon, ahol az egyik a rádió-magnó egység, és a másik a CD. Ezek csak együtt működnek. Szóval ezt láttam a legjobb, és eredeti megoldásnak.

  • Megoldottam még egy rejtélyes problémát is. Kaptam a kocsihoz két kulcsot. Egy nagyon kopott, eredetit, és egy jó állapotú másoltat. Ez utóbbit használtam, de a csomagtartót nem tudtam kinyitni vele, csak a kesztyűtartó felől a kis gombbal. A kopott kulcs viszont nyitotta. Szétszedtem a zárat, kipucoltam mindent, bár tisztaság volt mindenütt. Mikor visszaszereltem a rendszámtartó műanyag betétet, - ami a zárat is takarja, - akkor tűnt fel, hogy a másolt, nem eredeti kulcs a ludas. 2 mm-el rövidebb, így a kerettől nem lehetett teljesen betolni a kulcsot, ezért nem nyitotta a zárat. Leköszörülhettem volna belőle csinosan, de inkább eredeti nyers kulcs után néztem. 5000/db körül lehet ilyet itthon kapni, de nem hagyott nyugodni, hogy az E-Bay-en 3-4 dollárért árulnak párban ilyen kulcsokat, persze ritkán találni. Sikerült, és negyedéért vettem egyből két darabot. Szóval érdemes körülnézni. Most már szép, eredeti kulcsaim vannak és nyílik a csomagtartó is, ha azt akarom. Micsoda örömök! :)

  • Még lesz egy nagy menetem, mivel a környezetvédelmi besorolás nem stimmel a forgalmiban. Sárga matricám van a rendszámon és nem zöld, pedig szabályozott katalizátor van a kocsiban. Aztán valahol leesett a ragasztott AF-es motorszám is a blokkról, így motorkódot kell kérnem hozzá. De ha már a motorszám változik motorkódra, akkor ugye új forgalmi+törzskönyv és a zöldkártya sem lesz érvényes (mivel abban is a motorszám szerepel még), így azt is újat kell csináltatni, pedig szeptemberig jó lenne még. El kell vinnem szemlére a KPM-be, ahol van szemledíj. De hogy ez se legyen már elég, a hátsó rendszámtáblát is lecseréltetem kicsi kockára, mert a mostani nagyon bután néz ki. Szóval jó, ha 50 ezerből megúszom a mókát. De legalább minden rendben lesz.

  • És ezek után valami kipufogó dolog is lesz, de még ez titok. Pssszt! :)

  • Ilyen a végeredmény. Új lámpák, kis feliratok, szélesített hátsó. Külsőleg már nem tervezek semmit. Így tetszik, ahogy van.

  • 2008.09.19. Béke poraira! Na nem kell megijedni, nem törtem össze. Csupán eladásra került a szeretett kedvenc. Nem törlöm a garázst, hogy mas is merithessen ötletet es masnak is megjöjjön a kedve ilyen kocsit tartani. Remélem, hamarosan egy V8-ast rakhatok a garázsomba. Szóval most a pénz gyűjtése megy ezerrel. :)

Hozzászólások

  1. StangMan  - 2007. július 19. 14:36

    Gratula hozza... es vegre egy kezivaltos 3.8-as :o)))

  2. Blackhorse  - 2007. július 19. 15:30

    Koszi! Bar automataban gondolkodtam, de akkor nagyon harmatos lenne az elmeny. Igy sokkal jobban erezni, hogy nem 1,6-os motor van a kocsiban. Persze egy V8-ban az automata valto egeszen mas. :)

  3. En  - 2007. július 22. 22:31

    Csáó
    Tudok egy jó szerelőt a kocsihoz.
    HEB KFT
    (+3620) 317-6126, (+3670) 316-9180

    www.hebonline.hu

  4. Blackhorse  - 2007. július 23. 12:36

    Igazan koszi a segitseget, de sajnos nem vallalnak ilyen jellegu munkat. Nagyon rendesek voltak, mikor felhivtam Oket, de keresgelnem kell tovabb.

  5. En  - 2007. július 23. 21:20

    Tudok még egy maszek szerelőt is,de ahhoz tudnom kellene,hogy mennyit szánnál rá?Hogy elvállalja-e a srác?
    Ha Kecskeméten van,akkor lejönnél,oda?

  6. Blackhorse  - 2007. július 24. 16:22

    Mindegy hol van, Kecsora is elmegyek. Bar most egy ismeros szerelo bevallalta, de tulajdonkepp en fogom csinalni. Nala van akna es minden, ami kell. Remelem, ezzel megoldodik a dolog. Azert nagyon koszonom, hogy probaltal segiteni.

  7. En  - 2007. július 24. 19:36

    Nincs mit.
    Szólj,ha kell vmi.Szívesen segítek.
    Én úgy is csak a 'Stangokat nézem,itt.

  8. wienercouns  - 2007. augusztus 8. 16:20

    Hello Haver!

    Mustang rajongo vagyok magam is es tok jo a pacid!

    Na meg a szoveged is..

    csak igy tovabb!

    take care

  9. Blackhorse  - 2007. augusztus 8. 17:23

    Igazan koszonom! Igyekszem majd irni a tortenesekrol. Remelem, a nyaralast a pacival ejthetem meg es csak pozitiv sztorikkal szorakoztathatom a nagyerdemut. :) Udv

  10. En  - 2007. augusztus 15. 13:15

    Ha kellene valami,csak szólj: 06208038517

  11. BoyRacer  - 2007. augusztus 23. 19:53

    Nagyon szép ez a Mustang is,csak egy baj van vele:
    Kicsi a hely benne,hátul.
    Dehát ezért sportkocsi:)

  12. Blackhorse  - 2007. augusztus 28. 16:59

    Igazan koszonom. A helyszuket mar 10 eve megszoktam, mert mindig olyan kocsim volt, ami ket szemelyre szuletett. Bar a Mustang-e meg elfogadhato igy is, csak az utas ne legyen magasabb 165 cm-nel, es minden o.k. :)

  13. coffi  - 2007. szeptember 25. 13:37

    Nagyon szép, elegánsan macsós a fekete pacid! Sok szép vágtát kívánok Nektek;főleg, miután annyi energiádba került megszelídítened! :)

  14. BoyRacer  - 2007. október 13. 19:03

    Eladó még a paci?

  15. Blackhorse  - 2007. október 15. 10:59

    Hat ha jo gazdit talalok, igen. Sajnos a motoromat nem nagyon akarja megvenni senki, es most valamibol penzt kell csinalnom a lakasra. Ha erdekel, szolj.

  16. BoyRacer  - 2007. október 19. 23:53

    Mátol ebbe a Mustangba beleszerelmesedős,izomkeményes 10pont a Pacira!:)

    Nagyon ott van!Egyelőre tömjük azt a bizonyos malacperselyt,hogy a Pacid másnak is örömet szerezhessen:)

    Addig is: 10pont!

  17. Blackhorse  - 2007. október 24. 13:36

    Koszi a 10 pontot. :)
    Szolj, ha szetrepedt a malacpersely! :) Addig apolgatom a lovacskat. :)
    Udv

  18. Kata  - 2007. december 27. 16:26

    Remélem nagyon sok boldog órákat, éveket szerez még ez a gyönyörű paci a gazdájának jövőre is; és engedelmesen hagyja, hogy békésen megüljék! :)

  19. Gabó  - 2008. április 6. 21:39

    Csáó.
    Írtad,hogy külsőre nem tervezel már semmit.
    Ha engem kérdezel:
    Peres gumi,szerintem az még egy hatalmasat dobna rajta!

  20. jan  - 2008. október 12. 15:51

    helloka!nekem is van 1 paripám,én is csináltattam pogácsát a hátsokerékhez mert kell!sokatdob rajta,mint uttartás mint dizájn.

  21. LepényBalázs  - 2013. július 9. 07:26

    Nagyon penge a Csirkéd, gratulálok! Alapos tulaj vagy, efféle embertől szeretnék használt Autót venni! Minden elismerésem :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére