1995 Chrysler LeBaron

LeBaron

  • A Le Baron-t a Chrysler ebben a formában 1987-1995 között gyártotta, coupé és convertible kiadásban.
    Harmadik generációs sorozata a Le Baron-oknak. Szerelték soros 4 hengeres elrendezésű 2.2; 2.5 és V6 3.0 literes motorokkal.
    A 2.2 literesnek volt három féle turbo változata, a 2.5-ösnek már csak kétféle turbós, és a 3.0 literes maradt csak sima szívó motornak.
    Az erőátviteli rendszer 5 sebességes kézi váltó, négyféle kivitelben, és 3 vagy 4 sebességes overdrive-os automata.
    Ez a típus a világon az akkor a legnagyobb példányszámban gyártott convertible autó. A kiadás évében 35.000$ -os ára volt.

  • Köszöntelek a garázsban!

    Az autóhoz kapcsolodó előzmények...
    1989-ben láttam először a Sky Channel csatornán ezt a típust egy video klipben. Mondhatom lenyűgözött a forma és az autó látványa.
    Elhatároztam, hogy Lebaron-om lesz.


  • Az autó mostanra már a felnőtt korba lépett. Általában vigyázok az autóimra és ezzel is így tettem, de az ídő nem kímélte. Ezért idejét láttam, hogy alaposabban átvizsgáljam és a lehetőségeimhez mérten felújításokba kezdjek.
    Alább látni, hogy volt miért...






  • A motortér alapos glancolás után viszonylag rendben van.
    Kicserélem a kábeleket, meg amit még szükségesnek látok.





  • Hozzáláttam a rendbetételhez...

    A hátsó részeken ronda korrodálás kezdte zabálni az értékes részeket. Valószínüleg a kerék által felhordott sár és télen a sósvíz tudott lerakódni a vason.
    Nekilátam és szétszedtem a lököst teljesen a darabjaira. A látottak röviden:



  • Haladnak a dolgok! :-)
    A lökhárító részei felszerelhető állapotba kerültek...








  • A fékek rendbetétele is elkezdődött.
    Látványos a külömbség, mintha új lenne :-)








  • A lökös is bevetésre kész!
    A szín ne tévesszen meg senkit, nem abból van aminek látszik... :-)
    Felszerelés után le lesz még alvázvédővel is kenve.







  • Színre festve és felszerelve nagyon jól fog mutatni!
    Már ott tartanék! :-)








  • Ez a tartó elem, rajta a rágcsálókkal..









  • Hátul sem kímélte az idő..









  • Innen is jobb már...









  • Ezért is lettek ezek először helyrehozva... :-)









  • A telók is megértek a cserére.
    Jó minőségű gázos típus lesz beépítve.
    A beszerzésért köszönet Denis márkatársnak! :-)







  • A lökös..., szerencsére van benne anyag és így helyrehozható.









  • Nem valami szívderítő a látványa...









  • A problémát alapos kezelésnek vetettem alá.
    Ezután már barátságosabb a látvány...








  • A lökös rozsda nélkül ilyen.
    Belül...








  • Kívűl is frankó lett.







  • Azt mondják evés közben jön meg az étvágy...
    Na, úgy tűnik, hogy ez az autó bontással is így lehet.
    Ahogy kész lettem a lökös leszerelésével, egyazon lendülettel kibontottam a futóművet is a vas alól..

    Hát mint mondjak...., szép lett... :-)




  • Arra gondoltam, talán légpárnásra kellene átalakítani...









  • Azt a következtetést vontam le, a látottak alapján, hogy az én autómat gyárilag rozsdával fényezték! Már ami az autó alatt található alkatrészeket illeti. Valami oknál fogva a hátsó futóművön még nyomokban sem találtam festéknek ható anyagot.
    Indítok is egy kviz játékot azonnal! :-)
    Aki az alábbi képeken festéknyomokat fedez fel, annak jár a balatonszelet! :-)




  • Ez a tekercsrugó felső gumibak tartó, rozsda szerkezetű festékkel alapozva....








  • A híd bal oldali tekercsrugóágy képe, a festés ugyan az, mint az előbbi képen, viszont itt egy kis rész átlátszó festékkel van védve! Azt hiszem azt a kis részt lesz a legnehezebb javítanom..







  • Ez pedig a jobb oldali.
    Az átlátszó festékből jutott ide is... :-(








  • A rugók relatív elég jó állapotban maradtak!









  • Ezt a tekecsrugó alátétet nem tudom, hogyan pótoljam.
    A gumiba bele van ágyazva valami acélmerevítés, ami porrá van rozsdálva.







  • Fékcsöveket kell csináltatnom, mert az is frankón belerohadt a hollanderbe.
    Letekeréskor meg szép kis spirált gyártottam bele... :-)

  • Újabb változtatástba kezdtem!
    Mivel ez a széria hátul dobfékkel jött ki, elhatároztam, hogy kicserélem tárcsafékre!
    Megvettem a 2.5i turbo széria fékszerkezetét és megpróbálom felszerelni erre.

  • Kissé használtban kaptam meg, de rendbe teszem...









  • Amennyire lehetett, lepucoltam...









  • A kész hátsó tengely...









  • A hátsó híd tartó konzol....









  • A hátsó híd felül...









  • Ugyan az alul...









  • Az első fékek, színben... :-)









  • Elkészültem az alkatrészek felújításával, hozzálátok összeszerelni a vasat...
    Ez a legjobb része a munkának! :-)


  • Összeállt végre a futómű...












  • Hátul a dobfék helyett a 2.5i turbo tárcsafék felszerelve...









  • Az összeszerelés közben még kezelésbe vettem a fényszóró kereteket.
    Mivel eredetileg elég gyengén voltak szinterezve alaposan berozsdásodtak.
    Ennyire...







  • Alapos rozsdamentesítés után ilyen...









  • Újra lett szinterezve, így remélem kiszolgálja még egy darabig a fényszórókat...








  • Végre ismét a kerekein van az autó...









  • A kabriókba alkalmazott ülés mögötti szélfogóra lett nagy szükségem.
    Körülnéztem a neten, mi a kínálat. Sajnos ehhez a típushoz csak a németeknél találtam 220€ áron, és akkor még nincs itthon.
    Úgy döntöttem elkészítek magamnak egy ilyet!
    Drukkoljatok! :-)






Hozzászólások

  1. bone  - 2008. március 2. 20:12

    Ez mindmáig az egyik legszebb kabrió, beleértve az egzotikusakat is.
    Nekem is volt pár, nagyon szerettem.
    Ha V6-os, még jól is mozog.
    És a műszerfala atom!

  2. Snake  - 2008. március 5. 18:56

    Köszi Bone!
    Nálam is nyert ügye van minden tekintetben, bár a kárpitot benne jobban el tudnám képzelni szürke vagy valamilyen sötétebb színben.
    A jelenlegi valami okkersárgás drapp, vagy mi a túró... :)

  3. HöZsö  - 2008. március 30. 15:36

    Az autók hátsó részére nem volt szokás gyárilag korrózióvédelmet tenni, enyémen sincs, mwg is látszik rajta.

  4. uzsz  - 2008. május 25. 14:57

    Nem kis melo de megerte ugy latom. Gyonyoru a vas.

  5. Snake  - 2008. május 29. 11:27

    Köszönöm az elismerést!Folytatom tovább, hogy minél szebb képet mutathasson magáról az autó!

  6. Denis  - 2008. június 8. 18:26

    Aha, szóval ,akkor ez volt az a fúrás-faragás hang a garázsból.
    Szorítok.

  7. Eszter  - 2008. szeptember 2. 16:01

    Sok munkád van benne, gratulálok! Igazi ékszer, szépen mutat az utakon!
    Szerintem a kárpitozás színe pont találó, nehezen képzelek el a zöld fényezéshez más színt. A szélfogó nagyon bejövős, klafára sikeredett! ;)
    Csók, Eszter

  8. Roland  - 2009. augusztus 25. 11:27

    szia!nekem is van egy lebaronom most fogom en is felujitani motorcsere esedekes,meg meg egy ket aprosag.Azt szeretnem megkerdezni hogy elore az atlatszo indexburat honnan lehet szerezni?Egy olyan nekem is tetszene nagyon!valaszod elore is koszonom!

  9. Snake  - 2009. augusztus 25. 16:23

    Hello Roland!
    A fehér irányjelző az amerikai kivitelnél széria felszereltség. Ahogyan a sport visszapillantók és a teli hátsó lámpák. Ha ilyet szeretnél keresni kell egy bontott amerikai kivitelűt, vagy rendelni usa weboldalról. sajnos csak ennyit tudok mondani. Szia!

  10. Roland  - 2009. augusztus 27. 21:28

    Szia Snake!nem tudtam hogy ez alap felszereltseg usa kivitelnel, akkor keresek egy bontottat,egyebkent szep es igenyes az autod!koszi a segitseget!

  11. bone  - 2009. augusztus 27. 21:38

    Csak látni akartam magam a naplóban.
    Fasza kocsi.

  12. Misa  - 2010. március 22. 17:21

    Gratulálok az autóhoz, látszik rajta a sok figyelem, és munka. Kíváncsi leszek az új belsőre! Hajrá, csak így tovább!

  13. vpeti  - 2010. április 17. 16:09

    Nagyon szép lett a futómű.én is igy tervezem az enyémet.

  14. Gábor  - 2010. július 2. 12:38

    Hello!
    Nekem perpillanat van ilyen szélfogóm, érdekelne esetleg?
    Ha érdekel, akkor felvehetjük a kapcsolatot.
    Egyébként nagyon jó lett a járgány!

  15. Gábor  - 2010. július 2. 12:43

    Illetve nem pont ilyen, de hasonló és 1 pár van.

  16. Snake  - 2010. július 8. 21:08

    Szia Gábor!

    Köszönöm,hogy megkerestél!
    Időközben már elkészültem a szélfogóval, elég tűrhetően funkcionál.
    Úgy oldottam meg, hogy ne kelljen a kárpitot megfúrni, mint a kereskedelemben kaphatóknál.
    Azért, ha küldesz képet, arra kiváncsi lennék.
    Köszönettel:
    Snake!
    snake_mickeykukacfreemail.hu

  17. Gábor  - 2010. július 11. 13:32

    Szia!
    Nemsokára készítek képeket, és elküldöm neked.
    Üdv: Gábor

  18. Gábor  - 2010. július 24. 16:37

    Szia Snake! Ment mél!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • golya32:

    Hello! Keresd a v8 forumot ott választ kapsz a kérdéseidre.

  • leezsolti:

    Ami kimaradt: C6: 285/35/R19 Firestone a C5: 275/40R18 Good Year all season

A lap tetejére