1965 Buick Electra 225 four door sedan

Electra

  • A 28. születésnapomra kaptam keresztanyámtól egy szép pizsamát, haveroktól egy doboz szivart, magamat pedig egy 43 éves, majd 6 méter hosszú, 6,6 literes motorral (és ez '65-ben kisebbik motor volt) megáldott Buickkal leptem meg. Az egész úgy kezdődött, hogy kb. 23 éve fater, aki autómentős volt, elvitt magával egy érdekesebb esethez. Az érdekesebb eset egy 2nd gen Firebird volt, amivel két afro-kanadai valahogy Magyarországra tévedt. Kb. olyan hatással volt rám a kocsijuk, mintha egy UFO-val jöttek volna. Na, akkor döntöttem el, hogy nekem egyszer amerikai autóm lesz. Aztán márciusban megláttam egy hirdetést az Unitedmotors oldalán, és elmentem megnézni. Elég lepukkant volt, ami 18 év állás - 17 év Wisconsin, 1 év Mátyásföld - nem csoda. De a próbakört rohadtul élveztem, és pár nap gondolkodás után- igazából 2 órába telt meggyőzni magam, a többi a család volt - megvettem.

  • A motorja egy 6,6 literes Wildcat, amihez egy TH400-as automata csatlakozik. A felszereltsége hozza a kor színvonalát: légkondi, elektromosan állítható padülés elől, AM rádió.

  • A videó akkor készült, amikor a kicsikét 17 év után először sikerült beindítani, még Bone-nál. Nézd meg, és képzeld el, milyen lesz miután eredeti állapotra helyrehozzuk.
  • Áprilisban kezdődött el a felújítás. 43 év nem múlik el nyomtalanul, pláne ha vasról van szó. És vas van benne bőven, az alváz 3 és 5 mm-es lemezből készült, de a rozsda nagyon szerette.

  • Az alváz nagy része cserére szorult, de vajon 43 év múlva hol lesznek a mai kocsik, amikben annyi anyag sincs, mint ennek egy lengőkarjában?

  • Ahogy az előző képen is látszik, a rugókat is homokoltuk, alapoztuk. Szerencsére jó állapotban voltak.

  • A renovált gátlók.

  • Ebben az évben jelent meg a The Who My Generation című albuma, gondoltam, aki eddig elolvasta egy kis szórakozást igazán megérdemel.
  • Az egyik renovált rugó.

  • Az alváz munkák április végétől augusztus végéig tartottak. Az oldal elemek, a csomagtartó alatti rész, és a kereszttartók újra lettek gyártva.

  • Igen, tudom, a kép ferde, de elég bénán fotózok. Viszont a lényeg látszik: minden új elem behegesztve, az egész szépen lecsiszolva.

  • Ez a kedvenc képem, a repülő autó. A lényeg itt is jól látszik: a két hátsó sárvédő nincs a helyzet magaslatán. Egy gondom van, méghozzá az, hogy a típus elég ritka, és nehéz hozzá jó állapotban lévő karosszéria elemeket szerezni. De biztos vagyok benne, hogy ezt is megoldjuk valahogy.

  • A hátsóhidat homokfúvással fogjuk megszabadítani a rozsdától. Dátumot inkább nem mondok, de a gép hamarosan a saját lábán fog állni.

  • Ott hagytuk abba, hogy a hátsóhíd homokfúvásra vár. Ez szerencsésen megtörtént, és alapozást is kapott. A háttérben (jobb felső sarok) látható az egyik első fék is, ami már szépen össze van szerelve, és csak arra vár, hogy bekerüljön. A kormánymű is megkapta a magáét, és már benn is van az alvázban.

  • Került rá rozsdagátló, megy rá 2K-s alapozó és le lesz fújva. Az a célom, hogy pont úgy nézzen ki, mint amikor lejött a gyártósorról.

  • Belülről egyben van, a műszerfalon egy hiba van, jobb oldalon kicsit felpúposodott a fa, de ez - remélem - könnyen javítható.

  • A rozsda nemcsak az alvázat szereti, hanem a sárvédőt is.

  • Így néz ki egy 401-es motor, miután félig lebontjuk mellőle a kocsit. Látszik rajta, hogy eredetileg szép világos kék volt. Szerencsére a motor és a váltó jó állapotban van. A kopó alkatrészek cseréjén és a festésen kívül nem sok munka lesz vele.

  • A padlólemez egyben van, a bódé talán legjobb állapotban lévő része.

  • Viszont a csomagtartó alját ki kell majd pótolni. Ahogy elnézem, ez egy 3 hullás csomagtartó, ki akarja elveszteni őket, nem?

  • És ilyen egy Electra, amikor egyben van és szép. Nekem is ez a célom: az eredeti állapot minél pontosabb helyreállítása. 2009. áprilisára szeretném befejezni. Addig elég sok munka van még hátra, de ahogy elnézem, össze fog jönni.

  • Ezek itt azok a "pogácsák", amiken pl. a bódé, homlokfal nyugszik. Ezek az eredetiek, és ahogy látszik, elég ronda állapotban vannak. Szóval, ez is ki lesz cserélve újra.

  • A lengéscsillapítók is cserére szorulnak.

  • Az alváz alapozása is megtörtént, jövő héten (szeptember 8-12 között) a festés is meglesz. Az a két szürke az alvázon a felújított első fékdob pár. Szerintem szép lett. Közben megy a fék/futómű projekt is, a szilentek, gömbcsuklók is fel lettek újítva.

  • Ez itt még a rücsi, oldalt pedig a különböző futómű elemek lógnak.

  • Az alváz megkapta a fényezését. Ha minden jól megy, akkor most jó sokáig nem kell hozzányúlni.
    A lengéscsillapítókat és a rugókat végül nem cseréljük le, hanem felújítjuk őket. A régi gumialkatrészeket is legyártattuk.

  • A fék is jól áll, ez itt az egyik hátsó. Már "csak" össze kell szerelni az alvázat.

  • Na, szerintem ez jó kép. Hátsó híd, rugók, gátlók, lengőkarok benn vannak.

  • Szép. Nem úgy, mint egy nő, hanem úgy, ahogy pár száz kiló vas szép lehet.

  • Difi, nemsokára bekerül a hídba.

  • Most még így néz ki a kardán. Készülnek a keresztek is hozzá.

  • És végre áll. A saját kerekein.

  • Nekem valahogy olyan laposnak tűnik, de már elég régen láttam egyben, szóval ez lehet az oka.

  • Már csak egy igazi garázst kell találnom neki télre. Közben elkezdődött a bódé felújítása is.

  • Elment téli álmot aludni az alváz. Fűtött, meleg hely, jó társaság, ennél jobbat nem is találhattam volna neki.

  • Félelmetes, ahogy az egyszerű szemlélő fölé magasodik. Sajna a hátsó része is félelmetes, de az a lukaktól. A padlólemez még rendben van (2 kis luk az elején), de a hátsó sárvédők, és a csomagtartó alja igazi szakmai kihívás egy ügyes lakatosnak.

Hozzászólások

  1. Cece  - 2008. augusztus 29. 23:38

    Kívánom , hogy a következő szülinapodra kész legyen!

  2. rozmár  - 2008. augusztus 30. 00:54

    Köszönöm szépen, jövő április van belőve projektzárásra.

  3. viktor122  - 2008. szeptember 7. 20:55

    Szia, nagyon szép autó , csak gratulálni tudok hozzá.Kb 1 éve már nekem is volt szerencsém élőben látni,örülök,hogy jó kezek közé került.Csak így tovább

  4. mcarlo  - 2008. november 13. 08:10

    Az első nagy öröm, amikor már ismét a saját lábain áll! Hajrá!!!

  5. terenyicsaba  - 2008. november 19. 23:16

    Helóka
    Én is csak gratulálni tudok a választásodhoz.
    Sok sikert és energiát a minkálatokhoz.

  6. rozmár  - 2008. november 20. 12:23

    Kösz mindenkinek a biztatást és a gratulációkat!

  7. Panka  - 2008. november 26. 13:26

    Gratula! Csak igy tovább! Nagyon szép autó!

  8. BlackSheep  - 2009. április 22. 23:09

    ez igen! nagyon szép, irigyellek is!=) sok munkád lehet már benne/lesz még vele, kitartás!
    Cheers

  9. KROK  - 2009. augusztus 9. 14:46

    szép leírás, szép autó!
    Sok a munka vele, de én már irigyellek!
    Elkészült már?

  10. Renato  - 2009. október 22. 17:08

    Olyan jó látni ahogy újjászületik :)

  11. Buickbandi  - 2010. január 17. 11:25

    Én is pályáztam a gépre. Gyönyörü.
    Gratula és kitartás a befejezéshez.
    Silveradoval szervezzük a Buick Clubot, itt a helyetek!

  12. Tomi  - 2012. július 17. 14:09

    Van előrelépés a géppel?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére