1989 Ford Econoline E-350 Club Wagon XLT 4x4

Econoline

  • Nem is tudom hol kezdjem.
    Talán ott ,hogy kijutottam Izlandra dolgozni.Addig meg sem fordult nagyon a fejemben hogy valaha nekem off roados gépem legyen.Aztán látva a helyi körülményeket egyböl nekiláttam hogy beszerezzek egyet magamnak. A tökéletes kocsi keresése közben belebotlottam a exmelóhelyem extulajának kirándulós Fordjába. Egy hatalmas e-350-es eco volt öszkerékkel. Szerelem első látásra.De aztán máshogy alakultak a dolgok,és más kocsikat vettem de hátul a fejemben motoszkált ,hogy egy ilyen "nagyseggű" ecó kell.2008 októberében sikerült is megtalálni a megfelelő alanyt.
    Szép nagy kék fehér monstrum volt.

  • Én vagyok a gép negyedik tulaja.
    Az első tulaj egy izlandi átalakító műhely tulaja volt aki kb fél év után vitte el a kikőtői vámudvarból majd rá két hónapra vitte is átalakítva az autót. A kocsi hátsókerékhajtású volt eredetileg és izlandon kapta meg a 4x4-et.
    A második tulaj egy iskola volt Hvammstangi nevű kis északizlandi falucskában ahol a kocsi mint iskolabusz működött 15 évig.Volt szerencém találkozni olyan korombeli sráccal aki még utazott mint diák a buszon.
    A harmadik tulaj egy geológus volt aki közel 5 évig mint kirándulóbusz használta. Ő dobálta ki a hátsó üléseket és rakott bele helyette egy ággyá átalakítható padülést.
    Azért vált meg tőle mert kicsit már eljárt felette az idő és beleszeretett a fiatalabb vehemensebb powerstroke-os econoline-ba.

  • Miután enyém lett a gép sok kis apró szopás vette kezdetét. Az egyik a nehézkes indítás összetett problémája volt.
    Pici spré mindig kellett neki hidegen de melegen bármikor beindult.Kezdtem az izzítógyertyákkal.8ból hatot kicseréltem (kettő szar helyen van,mert ez VAN)abból öt szar volt.A következő nap reggelén még mindig kérte a pici sprét.Utánanéztem a neten a témának hátha találok valamit.Meg is lett a következő dolog.Ha nem pörög eleget a 7.3 IDI (min250 rpm) akkor nincs elég kopresszió és baszhatjuk.Gondoltam megoldom a problémát gyorsan,veszek két új akksit és probléma letudva.Egy hétig semmi gond,aztán megint jött egy kis minusz este és megint nem akarta az igazságot.De már sprével sem.Le is égtek a szénkefék az indítómotorban.Vettem bele újat,megcsináltam és egy hét múlva megint tönkrevágtam. Akkor tünt fel hogy a két akksit és az önindítót összekötő hüvelykújjnyi vastag rézkábel kicsit dudorodik a saru környékén.Kibontottam,végigvágtam és a kék por a belsejéből úgy ömlött mikor a hülyegyerek epilepsziás rohama alatt szórja a zizit.Kicseréltem.Még mindig nem volt jó. A két régi akksimat feltöltöttem beraktam.És tökéletes lett.Az egyik új akksi nem tartotta meg a feszültséget és egy nap után csontra lemerült.

  • Végre jó lett az autó annyira hogy bármikor bárhol elindult és végre el mertem volna menni vele az izlandi felföldre de ekkorra már asszonnyal megegyeztünk hogy lépünk haza.Pakolás(durván 1 tonna emlék)és irány haza kocsival.2 nap izland ,3 nap tenger,2 nap európa.Ahogy egyre haladtunk délre egyre több baja lett a kocsinak.Mindet az általa soha nem tapasztalt meleg volt az oka.Ez a kocsi idén érzett először 20 foknál melegebbet.De egy defektet és a meleget kivéve,gond nélkül teljesítette a kb 5600km-es távot(ebböl kb2000 km vizen).

  • A hazaérkezés után sokkfelé járkáltam két találkozót meglátogattam és közben rengeteg döbbent arcot láttam.Egyik célom volt hogy eljussak komáromba vele és elvigyem a legmesszebről érkezett autó diját,amit a nyertest hallva (HG112-Svédország) szerintem simán vittem volna a prímet.Az ok amiért nem sikerült eljutnom az üzemanyagrendszer volt.ez volt a második szopássorozatom.
    Kezdődött azzal hogy az első igazi magyaros offroadozás közben kireszelődőtt az egyik fém üzemanyagcsövem és szívta alevegőt amivel nem hajlandó működni.És mindezt a lehető legjobb időben csinálta:45 fokban megdőlve dőléshatár közelében két keréken állva egy homokbányában.Problémát egy gumicsővel elhárítottam.Rá egy hétre jött a következő hiba.Egy kemény gyorsulás után leáll az autó.Légtelenít és megy tovább.És ez több alkalommal főleg kemény gyorsításoknál.Minden csőt leszedtem,kifújtam kitisztítottam,leellenőriztem.Új gázolajszűrőt kapott.Kitisztítottam a tankválasztó szelepet.Még mindig szar.Levettem a két tankot,és ráleltem a titok nyitjára az első tankban a szivocsonknál van egy vécépumpa forma gumi ami az alján be van fogazva.A fogazás sikja fölött a gumiban egy durvaszűrő volt ,és a szűrő ésa tank alja közötti részen volt húsz évnyi trutymák összegyülve,ami gázadáskor fecuppant a cső végére vákunolva a rendszert.De itt még nem ért véget a szopás.
    Az autót összeraktam és elkezdtem járatni egyhelyben.Egy perc után megállt mindig.Minden szét minden kipucol megint minden visszarak.A tankváltó szelep volt szar.Beleakadt a szelep tányérjába eg kis darab kosz és emiatt levegőt szivott a hátsó üres tartályból.
    Azóta jó.

  • A végére hagytam az összegzést a kocsiról.
    Imádom,nagyon megkedveltem tökéletes kiránduló autó.Megbízható,takarékos,kényelmes.
    A terepet melepően jól bírja ahhoz képest ,hogy iskolabusz.
    Sok tervem van az autóval kapcsolatban,de a kirándulós terepjárós jellegét megszeretném őrizni úgy hogy napi szinten lehessen használni,de először azért egy garázs kellene aholezeket az álmokat meg lehet valósitani.
    És lezárásként idézném a barátnőm egyik utolsó hazaindulásunk elötti utolsó mondatát:" Ha azavisz minket gond nélkül,megtartjuk "

    És ehhez szigoruan tartani is fogom magam :))

  • És hogy aki már látta wbd123 Karcsi ecóját és nagynak hitte annak itt van néhány kép összehasonlításul.

  • Oldalról

  • Voltunk sarazni.
    És igen az egy sörösdoboz :))

Hozzászólások

  1. mamila  - 2008. szeptember 5. 19:01

    Üdv.
    Szeptember 27-én az öcsényi reptérre szerveztünk egy
    nagyszabású autós találkozót veterán,amerikai és tuning kat.-ban rengeteg programmal,büfével!
    Ha nem távolság szeretettel várunk! 70/392-3432

  2. Repülj  - 2009. október 23. 23:10

    Gratula!

    Szép nagy VAS! Sok mérföldet együtt, hóban-rosszban!

    Repülj

  3. Madhu  - 2009. október 24. 08:30

    Megdöbbentő méretű autó.
    Sok boldog km-ert.

  4. Fairlane  - 2009. október 24. 11:46

    Kib*szott jól néz ki a vas. :)
    Kocsit asszonyt megtartani.
    Kocsit, mert bírja a gyűrődést.
    Asszonyt meg azért, mert bírja a kocsit (is). :D

  5. baranyp  - 2009. október 24. 19:48

    Tetszetős kis verda.Gratula.

  6. Tájbi  - 2009. október 24. 21:12

    Jógarázs. Mély nyomokat hagyott bennem a verda Zalaegerszegen :)

  7. bélés  - 2009. október 25. 13:50

    Gyönyörűűű és brutális FORD!!!

  8. Ford4x4  - 2011. november 3. 12:06

    nagyon csúcs a gép te meg kitartó vagy.tudsz valamit
    hol lehet izlandon kivül mondjuk németbe átalakitani
    4x4re a verdát,ja és menyi kb:egy ilyen át szerelés.
    gratula mégegyszer!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére