1975 Chevrolet Camaro LT

2011

  • Téli leállás után megkezdődött a tervezés, alkatrészek, hiányzó kiegészítők keresése, rendelése, a kijavítandó részek összeírása.

    Első, az egész évben zavaró, jobbos ajtó zörgése, nyekergése.
    A kárpit lebontása után jöttem rá, hogy nem ott, hanem a küszöbnél van a hiba. A küszöb borító díszléc volt túl magasan, mert az ajtó nem lógott...

  • Pedig nyílvánvalóak voltak a nyomok, így utólag.

    (Aztán később is előjöttek a nyiszogó hangok, és végül, véletelenül derült ki, hogy a rögzítőfék bovdenje ért hozzá a kipufogóhoz, ez nyekergett állandóan. Javítva.)

  • A lökhárító feletti hűtőrács, eredetileg a lökhárító alatt folytatódna egy második elemen, ez nálam hiányzott.
    Eredetit nem találtam hozzá, utángyártott meg csak párban kapható. Ezért hasonló profilu díszlécből megcsináltam a keretet, hogy kiemelődjön az alsó rész is.
    Szerintem jó lett!

  • Nem működik a tolatólámpa.
    Eddig ez is az irányjelző szerepét töltötte be, de az OT vizsgára készüléskor visszakötöttem amerikai szabványúra.
    De a tolatólámpa sötét maradt mert kábelnek nyoma sem volt. Most behúztam egyet, meg ha már ott jártam a hangszóróknak is húztam új drótozást.
    (Ez a hagszóró kábel, régi/új)

  • Kiszereltem a középkonzolt, többek között, hogy megkeressem a tolatólámpa kapcsolóját. Egyenlőre sikertelenül.

    Lebontottam az órák borítását is, mert a fokozat visszajelző sem működött.

  • A borítás mögött megtaláltam a visszajelző mozgató huzalát, de meghúzáskor ez sem müködött rendesen, a P alatt megszorult.
    Tovább kellett hát bontani...
    Rögzítőcsavarok, és a csatlakozók oldása után sem sikerült kiemelni a műszeregységet. Kunda GM műszerfal javítását visszaolvasva, maradt a kilóméteróra spirál rögzítése. (hasznos cikk:)
    Néhány, az óralap mögé befényképezett kémfotó alapján, sikerült betájolni a csatlakozót.

  • Műszerfal alá befeküdve, egyik kézzel a spirál gyorscsatlakozóját oldva, másikkal a műszeregységet kiemelve már meg is van!

  • A rögzítés élőben.
    A fekete lemezke megnyomásával enged.

  • Hátsó rész, a középső fekete rész a fokozat visszajelző.

  • Néhány háttér világítás izzó, és csavar eltávolítása után a fólia elhajtható az útból.

  • Így már könnyen kicsúszik a helyéről.

  • Szerencsére nem volt nagy gond, egy kis átmozgatás, és kenés után jobban mozog mint újkorában! (Legalábbis gondolom:)

  • Ha már szét volt szedve, kicseréltem az összes égőt, hogy ezzel ne legyen gond egy ideig. (A vége 13 izzó lett.)
    Fokozatjelző mozgatását igaz, újra kellett gyártani, de a végeredmény mondhatom tökéletes lett, ez is működik! :)

  • Biztonsági öv baloldali csatlakozója, állandóan becsúszott az ülés, és a középkonzol közé kikapcsolás után. (Kicsit bosszantó ezt keresgélni minden induláskor)
    Leszerelés, és alátétezés után már szép egyformán állnak.

  • És lőn fény a Camaro végén!

    Több munka volt vele mint gondoltam, de végül ez is elkészült.

  • Ma megérkezett az első csomag!
    Valójában ez a második rendelés, de ez repcsin jött, ellentétbe a másikkal ami hajón érkezik, lehet, hogy az óceánon találkoztak?

    Méretpontos szőnyegek előre, egy kis hímzéssel.

  • Szintén méretpontos, műszerfal takaró, véd, ápol, s eltakar, nem tükröződik a szélvédőn, és nem utolsó sorban megtöri az egyhangú barnaságot.

  • És egy, (anno, gyárilag opcioként is rendelhető ) RS/Z28 hűtőrács, a hozzá való lámpakerettel.

  • Az RS optika felé, ez a Németországi Camaro adta meg az utolsó lökést. Szerintem, ehhez a sötét színhez, ez jobban áll.

  • Szőnyegek berakva.

  • És felrakva a hűtőrács + lámpakeretek.
    Nem csalódtam, élőben is jobb! Persze, kinek a pap...
    És a nemrég felszerelt, alsó hűtőrács keret is így kapott értelmet :)

  • Voltunk nemrég műszakivizsgán. (5 év:)
    De, magyarázza el valaki, hogy a gyárilag jobb oldalon elhelyezett rendszámtábla, miért nem jó ott? Középen, vagy bal oldalon Ok, de az eredetileg furatolt lökhárító jobb oldalán nem...
    Az OT miatt pirosnak kell lennie hátul az indexnek, miért ne lehetne a rendszámhelye is az eredeti? (Marad)

  • Megjött a következő csomag!
    -Guminyomás matrica az ajtóra
    -Far, és sárvédő feliratok az első generációs szériából
    -Kezelési könyv
    -Robbantott rajz gyűjtemény
    -És a régóta emlegetett felnikarikából három pár.
    Na ja, azért három pár, mert rendeltem még a kocsihoz a gyárival megegyező felniből, két izmosabb darabot, hátra, ünnepnapokra.

  • Aztán végre mikor kibonthattam a rég várt felnis dobozt, kellett szembesülnöm azzal, hogy kaliforniai Rick "barátunk" nem a 29-es szériát küldte, hanem a 30-ast, ami a Corvette felnije... mit mondhatnék... megvannak a gumik, a karikák, kupakok, és a tök nem olyan felnik...
    Na mindegy, ezt a dolgot most pihentetem egy kicsit.
    (Időközben ezek pedig egy gyönyörű C3-on találták meg a helyüket.)

  • A négyből, három kerékkupakon, kopottas matt ezüst festés volt a barázdákban, néhány óra polírozás után sikerült elérni a tükrös réteget.

  • Ezekkel, és a króm karikákkal, már fénylenek a felnik mint a Salamon töke!
    + a sárvédőemblémák is fent vannak!

  • Guminyomás matrica is a helyén.

  • (Hátsó embléma)

  • Elgurultunk Oszi műhelyébe néhány hiba orvoslása végett, pár órás közös vizit után összeállt egy oldalas alkatrészlista. Hiába, a 35 év megevett egy-két alkatrészt.
    Közben itt találkozhatott a két Boomblebee Autobot Camaro is, a...

  • ...Transformers 1.-ből :)

  • Atlantic jóvoltából, posta fordultával érkeztek is az alkatrészek:
    -Első kerékcsapágy szett, és szimmering
    -Stabilizátor pálcák
    -Hűtőventilátor, mert a régi zselés már elfáradt.
    -Karter, és szelepfedéltömítés
    -Váltó tömítés, és szűrő
    -Komplett hátsó fékek, dobok, pofák, munkahengerek, rugók, fém, és gumi fékcsövek.
    -Kardán szimmering + persely
    és még maradt a listából télre is egy kicsi, de egyenlőre ennyi is megteszi jótékony hatását.

  • Közel húsz liter, finom friss olaj, hogy teljes legyen a felfrissülés.
    Váltó, motor, kormányszervó, fék, és ami még lemaradt a csoportképről, a difibe való 3 liter.

  • Elkezdődött a munka.
    (A kép sarkában látható sárga verda már nem a fentebb látott Camaro, hanem Oszi 73-as Mustangja)

  • Míg folyt a munka az autón, elvittem az első rugókat egy rugókovácshoz, hogy néhány centit összehúzzon rajta.
    Egy kicsit magasan volt az eleje, néha az volt az érzésem hogy felszálláshoz készül :)

  • Utolsó nap vége, kíváncsi vadlovak társaságában :)

  • És elkészült! Hihetetlen, mindig rácsodálkozok, hogy milyen sokat változtat az autó lejjebb engedése az egész megjelenésen. Hiába vesz az ember drága felniket, spoilereket, ha nincs "ráültetve", mintha nem csinált volna semmit!

    Ebben az évben már nem tervezek több változtatást a külsején, most élvezem amit megálmodtam télen!
    Rakok fel néhány képet az elmúlt évek alakulásairól, és az idei végeredményről.

  • 2009.

  • 2010.

  • 2011.

  • Komárom 2011
    Műanyag lökősös, és az alu lökősösös Camaro.:)
    És persze Kisplexi LeBaronja!
    Ismét nagyon élveztük, a verda meg úgy teljesített mint az álom!

  • Nemrég kérdezték, hogy miért nem szerzek be egy szárnyasanyát a légszűrő tetejére, az egyszerűbb leszedés céljából... Teljesen igaz, eddig mindig hordtam magammal egy gyertyakulcsot e miatt.
    Betértem hát egy csavarboltba, de ott rövid keresgélés után közölték, hogy ilyen nincs, ez ámérikás menet.
    Aztán már kedvem sem volt sima szárnyasanyát rárakni, ezért elkezdtem keresgélni, mit tudnék rászerkeszteni a gyári, nagy, lapos anyára, dobókocka, koponya, de semmi. Aztán megvilágosodtam, nem kell más mint két csavar, és két anya.

  • Azt hiszem nem kell magyarázni :)

  • És még tekergetni is jó!


    (Két hónappal később megtaláltam a légszűrőhöz kapott eredeti szárnyasanyát, ami mindvégig nálam volt...:)))

  • Esőben nem szoktam kiállni a géppel, de autómosás során, mégis éri víz, ami egy része a csomagtartóban landolt eddig.
    Egy gyári gumiszigetelés, a megfelelő aládolgozással, meghozta a várt eredményt.


    (Régi, új, és alatta a még csak félig berakott gumi.)

  • Mikor a Camaron épp nem találtam megcsinálni valót, összerakhattam végre ezt a Bich Cruisert, Hot Rod mintára.
    Csak, hogy legyen még egy kis amerika a verda mellett, és a pár méteres helyváltoztatás is stílusos lehessen így :)

  • Na jó, most már tényleg ez az utolsó krom bizbasz a felnire, már csak azért is, mert többet nem gyártottak hozzá. :)

  • A nemrég említett csomagtér beázás miatt kipakoltam most mindent onnét, hogy megnézzem nem indultak-e meg nem kívánatos folyamatok.
    De szerencsére nyomát sem találtam rozsdának.

  • Kitakarítva, visszapakolva.

  • Eljött az idő! Nekiállok az alváz rendbetételének.

  • A fenéklemezen és a sárvédő dobokon meglepően kevés hibát találtam, mondhatnám semmit.

  • De a fél alvázakon lesz mit drótkorongozni.
    (Ott kacsingat a vörös ördög, a fekete alól.)

  • Hogy ne végezzek fél munkát, néhány dolgot leszerelek a tökéletesebb végeredmény érdekében.

    Lent a hátsódob.


  • Persze nem tudtam kihagyni, hogy ne halgassam meg így a hangját :)
    Itt egy videó erről:
  • És a tank is lent van.
    Simán letagadhatna néhány évet a korából.

  • A tank levétele után láthatóvá vált részek sem hoztak szerencsére kellemetlen meglepetéseket, pedig az utólagos védőrétegből nem is jutott ide annakidején.
    Továbbra is úgy néz ki, hogy a fél alvázakon lesz a legtöbb munka.
    (Kép szélein)

  • Üzemanyagszűrő, és a szintjelző úszója.
    Kiszereltem, hogy könnyen kitisztíthassam a tankot, ha már itt járok.

  • Egy kis iszap, és még egy görbe fémlemezt is kipiszkáltam a tankból. (nem tartozék)

  • Kimosva, lefújva.

  • Kipufogó kapott egy színfrissítést.

  • Beszőtte a pók.

  • Itt is kitakartam néhány részletet, később más terveim vannak vele.

  • Kezd előjönni a rozsdás rész.

  • Sok jót hallottam a rozsdaátalakítóról, gondoltam itt most kipróbálom.

  • Lefújva műgyanta/kaucsukbázisú alvázvédővel, és az üregek üregvédővel.

  • Első kerékdob, előtte.

  • És utánna.

  • Hátsó kerékjárat.

  • Elkészültek az utolsó részletek is.

  • A piros motorblokk után, hasonló fényezést kapott a váltó dekni, a kardán, és a hátsó híd is, követvén a lóerők útját. :)

  • Mikor mondták, hogy egy mercire, 7-8 liter alvázvédőt szoktak ráfújni, ha jó munkát akartak végezni, kicsit kételkedtem, nekem végül 9 litert sikerült elhasználnom... szép egyenletes rétegbe, nem ész nélkül, átgondoltan, odafigyelve :)
    Plusz 3 liter üregvédő, fél liter rozsdaátalakító, fél liter piros, és fél liter selyem feketét.:)



  • Egy kis időutazás. :)
    Találtam néhány korabeli második generációs Camaro tv reklámot.
    Érdekes ezeket mai szemmel nézni.




  • 1971



  • 74-es lengéscsillapító reklám 73-as camarok főszereplésével.



  • 1977



  • 1977 Z28



  • És még egy Camaro reklám (újkori), amiben még szerepel egy második generációs. :)))
    1970 vs.2009

Hozzászólások

  1. csabbi  - 2009. november 24. 06:51

    Szép,gratula! Sok örömödet leld benne.

  2. Zola  - 2009. november 24. 07:26

    De jó, hogy megszünteted a giccsparádét!
    Szerintem nyugdíjazhatod a csíkot is.

    Fasza autó!

  3. attish  - 2009. november 24. 12:16

    Igen, alakul a gép. Így már nekem is tetszik, egyre jobban. Hajrá!

  4. kicsiPUNK  - 2009. november 24. 14:05

    Gratula a vashoz!
    Jó sok kilómétert!

  5. Trapeznaci  - 2009. november 25. 20:22

    Ez található a szomszédban? Majd meg kell néznem!!

  6. Bazsy  - 2009. november 27. 09:22

    Szep a vas! Foleg matricak nelkul :)
    Remelem a majusi V8 talin ott leszel vele, addigra talan
    az enyem is elkeszul :)

  7. Badazz  - 2009. december 25. 15:00

    Gratulálok az autóhoz! Az eddig elvégzett munkáid is mind az autó javára szolgáltak és külön örülök, hogy újabb testvérautó került jó kezekbe.

  8. Cece  - 2009. december 26. 23:59

    Sokkal jobbak az új felnik!Az ülés is jobb így a verda!!!

  9. RootSa  - 2010. január 20. 07:19

    Hááááttt ez tök jó :) Gratula hozzá!

  10. Charlie  - 2010. március 2. 18:44

    Hali!
    Én ott dolgozom,ahol a Camarot vetted.Javarészt én restauráltam.Örülök,hogy szép eredetire visszaállítottad.Nekem is így tetszik jobban.
    Most egy 76-os gyári Rally Sportot csinálunk.Magyarországon igen ritka.Gyönyörű sárga-fekete,mechanikus váltós,350-es motor.
    Szóval tuti lett a géped,használd sokáig!
    Üdv.:Charlie

  11. kooopi18  - 2010. május 25. 23:00

    Sokkal mutatósabb lett a géped a lemez felnikkel!!!!!!!!!!Ami előtte volt azt én is ledobtam volna.

  12. Cece  - 2010. május 26. 01:08

    Mióta nálad van, határozottan szebb lett a vas!!!

  13. pitta  - 2010. május 26. 08:03

    Sokkal szebb ezzel a felnivel!

  14. attish  - 2010. május 26. 08:51

    Gyönyörű ez a Camaro, én is ilyenre csináltam volna. :)

  15. Flex  - 2010. május 31. 11:30

    Továbbra is nagyon tetszik, ahogy eltűnnek a sallangok a gépről.

  16. Ogi  - 2010. június 9. 23:34

    Jó az ízlésed!Egyre szebb lesz ezekkel az apró átalakításokkal.

  17. boldo  - 2010. június 10. 12:17

    gratulálok a géphez, végre úgy néz ki, ahogy egy Camarohoz illik:)
    a benzines Uralnak meg igen jó hangja van, főleg ha tolják neki:)

  18. BEAR  - 2010. június 10. 12:26

    Az a kép a hetvenes évekből nagyon durva,az a sok zsír új camaro :-)

  19. kölyök  - 2010. június 10. 20:56

    jó úton vagy a kocsival!
    gratulálok!

  20. switch  - 2011. április 25. 15:54

    Szép autó, jó garázs, gratula! Nagyon bírom az ilyen kis aprólékos részletek kijavítását, pótlását-ezekben lakozik az ördög ;-)

  21. doublefive  - 2011. május 17. 10:07

    Szép a vas! Nekem is majdnem ilyenem lett, aztán az lett, ami van :) Amúgy nálam szintén nagy lökést adott, hogy a javító szakaszom műhelykocsija egy 375-ös Ural volt ;) További kellemes mérföldeket!

  22. kriszchevy1982  - 2011. június 2. 09:18

    Nagyon Szép a Camaro!,Gratulálok :)

  23. 276579P  - 2011. június 2. 13:00

    Gyönyörű ez a kocsi! Irigy vagyok! :) Nekem is volt egy 76-os, de valami b...alfasz átalakította a hátulját 78-ra. Örültem, mikor megláttam az egyik képen az első USA autómat (LeBaron):) Hajrá!

  24. PeetPeti  - 2011. június 8. 12:34

    Köszönöm szépen a sok kedves bejegyzést, mindig örömmel olvasom ha érkezik egy újabb! Gondoltam most írásban is mondok egy köszit az eddigiekért, nem csak szóban, a gép előtt! :)
    Köszi: Csabbi, Zola, Attish, KicsiPUNK, Trapeznaci, Bazsy, Badazz, Cece, RootSa, Charli, Kooopi18, Pitta, Flex, Ogi, Boldo, BEAR, Kölyök, Switch, Szerviznorbi, Doublefive, Kriszchevy, 276579P

  25. Anna  - 2011. szeptember 19. 11:51

    Nagyon szép az autód Peti. Remélem legközelebb én is kipróbálhatom, nem csak az Évci.

  26. Cece  - 2011. október 20. 15:36

    Jól sikerültek az átalakításaid! Legjobban az ültetés tetszik, valóban még jobb kiállása lett!

  27. Yenko89  - 2011. december 25. 10:45

    Gyönyörű a kocsid, gratula hozzá és csak így towább!!!

  28. danpeti  - 2012. október 26. 12:25

    sZÉP AUTO NAGYON.JA DE A HÁTTÉR SE KUTYA

  29. Sztrogof  - 2013. június 11. 14:11

    Gratulálok a camarohoz nagyon szép állapotban tartod.

  30. dH  - 2017. november 30. 21:00

    Szia, nagyon szép lett, nagyon örülök hogy jó kezekben van, sok örömet a Camarohoz! =)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére