1992 Dodge Ram Van Aero

Ram Van

  • Nem mondhatom, hogy régóta vagyok V8 mániás, minden járművet szeretek, ami benzinnel megy. A fontos az, hogy legyen egy kicsit más, mint a tömeg, lógjon ki, legyen feltűnő. Azt hiszem ennek megfelel ez a VAS.

    Hogy hogyan is történt? Nem hosszú a történet. Egyszer, nem is túl régen (2011. elejét írtunk ekkor) beszélgetek apámmal, mire felveti, hogy lenne-e kedvem belevágni egy Van vásárlásba.
    Elkezdtem utána olvasgatni, nézelődni mi is ez és a válasz IGEN lett.

    Az eredmény: Dodge Ram Van B250.
    A terv: megvenni, felújítani és nagyokat kirándulni.
    Itt még nem nálunk van.

  • Itt már igen.
    Pusztán kíváncsiságból előszedtük a szerszámokat és nem volt megállás.
    Már hiányzik valami - hátsó híd, benzin tartály kiszedve.

  • A gyógyszer elgurult, megnéztük a motort is.
    Mekkora, te jó ég. Kifürdettük az évszázados mocsokból. Már tiszta, ahogy kell, de korántsem kész.
    De ami késik.....

  • Alkatrész beszerzés folyamatban a difihez, mert egy kicsit oda van.
    Hogy a csavarhúzó, villás-, racsnis kulcs ki ne hűljön, valamit még szét kellett szedni.
    A teljes beltér lett az áldozat. Ülések, oldal-, tetőkárpit, stb.
    Szép egészséges lemezek, semmi sérülés. :)
    De, azért egy kicsit több precizitást vártam volna az amerikai melósoktól.
    Van mit csinosítani, javítgatni.

  • Ez itt nem az, amit rendnek nevezhetünk. De majd mi!

  • Na ez kemény volt, de már a gyógyulást várja.
    Az egész család tartotta, csavarozta, feszegette, de győzött a kitartás.

  • És amiért a küzdelemnek meg kellett történnie.
    A 19 éves ABS tető nem bírta a harcot és megfáradt egy-két helyen. Sürgős beavatkozást igényelt.

  • KÁOSZ? Nem, szép katonás rendben várják a megújulást.

    Itt tartunk 2011.04.25.
    Bejegyzés vége.
    Folyt. köv. hamarosan!


  • 2012.03.10.
    Majd egy év eltelt. nem lustálkodtunk, de nem a kivánt ütemben mentek a dolgok.

    Lássuk szépen sorjában.

  • A szőnyeg felszedése után kiderült, hogy az alvázvédő alatt, ami szépnek tűnt, már nem volt lemez. Nem volt túl jó ötlet, hogy az üllések rögzítéséhez átfúrták a padlót, szépen elrohadt, de egy 20 éves kocsin ennyi rozsda nem sok, gondoltam ekkor még mit sem sejtve.

  • Hát bizony a padlólemez elöl sem volt top formában, de ezt még mindig elfogadtam volna, de nincs még vége.

  • A legijesztőbb az volt, hogy a laprugó felfüggesztései is eltüntek, nem is tudom, mi tartotta a helyén.
    Ezt is orvosolni kell.

  • Alul sem volt rózsás, az egész alja egy merő rozsda volt az alvázvédő alatt.
    Elkezdődött az oxid mentesítés.

  • Roncshalmaz.

    Hulladékfém Amerikából. Pótolni kell mindent. Így is lesz, az tuti.

  • Először az anyag folytonossági hiányait szüntettük meg.
    A mester vágott, kalapált, hajlított, hegesztett ( nem átlapolva, hanem élbe az összes varratnál), festettük a belső üregeket és már kész is.
    Elég szép lett a végeredmény.

  • Elkészült az új rugótámasz is. 3mm-es lemezből, úgy gondolom, még festés nélkül is, alaposan feladtuk a leckét a vasoxidnak, ezen csámcsoghat egy ideig.

  • Utolsó lépésként fel kellett csiszolni az egész alját a tiszta fémig. Homokszórás nem jöhetett szóba, mivel nem volt alatta futómű, nem mozdulhatott.
    Először lekapartuk a régi alvázvédőt, aztán köszörülés reggeltől estig, látástól vakulásig.
    Elkopott egy két köszörűkorong és lamellás csiszoló, de ilyen lett az egész. Semmi rozsda nem maradt.

    Siker! Mehet a festés.

  • Következett 3 réteg alapozás, majd az élek rugalmas seal-lel való bevonása, és végül az alvázvédő.
    Azt a tanácsot kaptam fényező barátomtól, hogy üregvédőt is keverjek az alvázvédőben hogy ne jusson át a víz a pórusokon.
    Majd meglátjuk, hogyan bírja. Nem bánnám, ha nem kéne megismételni a közeljövőben.

    Szerintem ez is klassz lett.

  • Miután eltávolítottam a szőnyegragasztót a padlóról, belülről is kapott alapozót, hogy szép legyen majd az új szőnyeg alatt is és hogy a régi ragasztó ne zavarjon a későbbi ragasztáskor.

    Most várja az ülések beszerelését. (Forgatható lesz, csak még meg kell tervezni a jelenlegi fix konzol átalakítását)

  • Madártávlati kép a beépítésre váró cuccokról végső festés után.

    - Felújított laprugók, új szilentekkel.
    - Kardántengely, új keresztekkel.
    - Hátsó híd, újracsapágyazva.
    - Tank rögzítő pántok és még pár apróság.

    Haladunk!

  • Bekerült minden a helyére, csillog - villog, sajnálni fogom, hogy koszos lesz majd, olyan szép lett.

  • Csendélet: Dodge bendő.

    Tank teljesen kitakarítva, új szivattyú beszerelve + új benzinszűrő. Már a szintjelző is működni fog, láthatom ahogy fogy a nyál.
    Öröm lesz végre nézni. :)

  • Kapott még:
    - Új gyertyákat
    - Új elosztófedelet
    - Új rotort
    - Új gyújtókábeleket.

  • Összegezve az eddigieket:
    Nincs rozsda, új a hátsó futómű, és hajtás, üzemanyag ellátás elemei felújítva.

    Beindul?

  • Olvastam valahol, hogy azért jó a Mopar, mert mindig indul.
    Hát nem sikerült elcseszni semmit, 6 hónap bakon állás után, miután kerékre állt, pöcc-röff beindult.
    Gyors olaj+szűrőcsere, belső motormosás után persze, amit van aki ellenez, van aki javasol, de az tuti, hogy jó sűrű szmötyi folyott ki. Azóta szépen dörmög.

    Már úton is vagyunk Kecskemétre, egy szett Mangels krómfelniért, hogy felkerülhessenek a 275/60 R15-s úthengerek.

    Örülünk!

  • Ez volt 2011 tömören elbeszélve. Néha volt csüggedés, de azért csak eljutottunk idáig. Most már nincs megállás, pöpec vas lesz belőle, kerül amibe kerül.

    2012-es tervek:
    - Új kipufogó rendszer
    - Szélesítések felújítása
    - Új kerekek
    - Új szélvédő
    - Villamos rendszer átvizsgálása, új tetőlámpák, side markerek, bumeráng antenna
    - Beltér berendezése
    - Ja, és végre találkozó és kirándulás, mert egy éve áll a dög, de azért még mindig szeretjük.

    Hamarosan folyt. köv. a 2012-es szezonnal.

  • 2012.03.21.
    A hamar jött márciusi jó idő miatt, újra akcióba lendültünk. Lássuk mi is történt a szép tavaszi napsütésben.

  • Nekivágtunk a villamos rendszer átfésüléséhez (köszi !Sharky). Ehhez viszont célszerűnek tartottuk, hogy kipakoljuk a kocsi elejét, hogy minden könnyen hozzáférhető legyen.

    Na és itt jött az újabb meglepetés.
    A hűtőnek reszeltek.
    (Nézzétek a bal oldalát)

  • Én ilyet még nem láttam - A hűtő lamellái porladnak érintésre, már lukas is volt a közepén.
    Szóval ebből is új kell, a 2012-es lista bővült.
    A szerencse a szerencsétlenségben talán az, hogy nem valahol út közben okoz kellemetlenséget a kapituláló hűtő.

  • Ha már új lesz a hűtő, nem takarhatja el a leharcolt motort.
    Kirámoltuk azt is.
    Kap sok-sok új cuccot, amit nem sorolok fel, mert iszonyú hosszú a lista, már a rendelésbe is belefáradtam. (teljesség igénye nélkül, ékszíj, görgők, gyújtótrafó, generátor...)
    Ja, és persze rozsdátlanítás, felületkezelés ismét.

  • Az első futómű állapota finoman szólva is szar.
    Nem áll túl sok alkatrészből, de ami van az cserés lesz.
    Gömbfejek, lengőkar szilent....
    Lengőkar rozsdátlanítva, festve lesz.

  • Most így áll a verda, le kéne mosni a szélvédőt, mert szar a kilátás. :)
    Viccet félretéve a régi repedt szévédő nem végezte jól a feladatát, így "ki lett rúgva". Az új még a garázsban pihen, várja a villanyszerelés befejezését, aztán mehet vissza.

  • A tavaszi megújulásra váró pázsiton pihen a megújulásra váró lökhárító. Krómápolás belső oldal rozsdátlanítás-festés és "máris" mehet vissza a helyére.

  • Ennyi lett a hosszú hétvége eredménye, most alkatrészre várunk, aztán vissza minden, tiszta új autó lesz a drága.

  • 2012. 04. 15.


    2012-es tervek listája kezd rövidülni, de mivel felújítunk, a rövid lista idegesítően hat (nehogy már készen legyen, mert akkor használni kéne), ezért írunk még hozzá rendesen. :)

    Következzen egy kis update:
    - Új kipufogó rendszer - katalizátortól hátra - KÉSZ
    - Szélesítések felújítása - felcsiszolva, várja az új üvegszál+gyanta réteget, meg a stabil jó időt, mert a garázsban gyilkos lenne az a szag.
    - Új kerekek - KÉSZ
    - Új szélvédő - Megjött, várja a beszerelést
    - Villamos rendszer átvizsgálása - Folyamatban
    - Új tetőlámpák - Megjött, még fel kell tenni
    - Side markerek - Hopp, még venni kell
    - Bumeráng antenna - Beszerezve
    - Beltér berendezése - Csúsztatva

    És az új tételek:
    - Ékszíj + "minden, amit hajt" felújítása
    - Komplett első futóműgenerál
    - Első fék generál
    - + egyéb, bármi, akármi, hogy ne kelljen új sor a későbbi bejegyzéskor

    - Ja, és végre találkozó és kirándulás, mert egy éve áll a dög, de azért még mindig szeretjük. - Legkésőbb a NAAF-ra kész lesz, ha a fene fenét eszik is.

    A kisregény után következzenek a képek.

  • Szóval elkészült az új rendszer, 100% koracél, adszorbciós dob, egyedileg gyártva, dupla szalámi véggel.
    Mint a tükör, király hang, mi kell még?
    (Menni kéne vele - az kellene:) )

  • A szalámi véggel járó kitáguló átmérő miatt belassuló égéstermék gázelvételnél frankón vissza-visszadurran egyet.
    Volt közönség a próbaúton.

  • A 10" széles -35 ET-s frissen feketére festett felnire szerelt 275/60 R15 Bridgestone Dueller HTS.
    Hát nem szép ?!?

  • Dehogynem, pláne ha krómos felét nézzük!
    Merthogy ez lesz kifelé.

    A hozzávalók:
    1. maga a gumi
    2. a felni (mind a négy ilyen)
    3. fém csiszoló szövet
    4. drótkorong, meg valami elektromos kütyü, ami hajtja (fúrógép)
    5. krómpolirózó (a CIF is jó szolgálatot tesz), alapozó+festék
    6. több garnitúra tenyérbőr
    7. meg valaki aki a 6. pontot beláldozza - apám -.

  • Nem lehet betelni vele.
    Ezt az ET-t már nem is mm-ben kéne megadni, hanem cm-ben, vagy egyenesen m-ben. Van perem rendesen.

    A munka nem tartott sokáig, legalábbis nekem (alapozás+festés).
    Apám napi 1 felni ütemben elvolt velük egy egész hétig. :)

  • Na még mielőtt bárki is azt hinné, "összefelé megy a vas", íme a rideg valóság.
    Ismét alábakolva várja a futómű, fék, motortér rendbetételét.

  • A motortérben már mics túl sok alkatrész a blokkon kívül.
    Ami itt előrelépés, hogy már nincs olajsár és alvázvédő sem.
    Van helyette az utóbbi alatt fejlődött rozsda. :(
    De kiírtjuk innen is!

  • Na ezekről beszétem.
    Már kirámoltunk mindent, csak a lengőkarok csavarjai makacsolták meg magukat, de már látszik így is, hogy lesz mit rozsdátlanítani.

  • Miközben az autó elemeire bomlik, részben ugye a rozsdától, másrészt a gondos tulajok által, azért a pincében szépen születnek újjá a dolgok.

    Kürtök, ablaktörlő motor, klíma szűrő, meg az a csigaszerű izé (fűtőmotor).

    A "darázs design" lesz az uralkodó a lemezek alatt.

  • Félig kész állapotban. Akár ez is lehetne a kép címe.
    A zömében futómű alkatrészek bepirosodva várják a műszerfal szélárnyékában a jövőbeni feketedést, vagy sárgulást. (darázs design)

  • Hát eddig jutottunk a "Barbimobillal".
    Robi, ha betévedsz a garázsba, hagyj elérhetőséget üzenetben, szívesen beszélgetnék a gép gyermekkoráról.

    Aki meg nem Robi, az se sértődjön meg, kommentálhat nyugodtan, remélem tetszett a látnivaló. :)

  • 2012.06.24.

    Elérkezett a következő update ideje. Valahol ott hagytuk abba, hogy az első futómű bontása okozott kellemetlenségeket.
    Előre annyit, hogy az elszántság, a nyers férfierő, na és egy kis hevítés megtette a kellő hatást.
    Akkor lássuk!

  • Első lépésben íme egy kép, hogy milyen lett a motor és környéke.
    - felújított generátor
    - új szíj+összes görgő
    - air temp. sensor csere
    - új gyújtótrafó
    - felújított szervó

    Homokszórtuk az összes kiszerelt alkatrészt és az alvázat, bölcsőt, majd alapozás és festés feketére.
    Kemény meló volt, de megérte.
    Szép lett!

  • Fűtődoboz is kipucolva, új fűtőmotor járókerékkel, rozsdátlanítva, szépen beszerelve.
    Csini.

  • Kormánymű is megkapta a neki kijáró gondoskodást.
    Kiderült, hogy ez már nem fajtiszta.
    Egy IVECO Turbodaily volt a donor.
    Ennek nem örültünk, de majd meglátjuk, hogy visszaalakítjuk-e, egyelőre jó lesz így.

  • És íme, a futómű.
    Olyan szép lett, hogy csak szőnyegen szabad majd közlekedni vele.
    Már-már azon gondolkoztam ki kéne kittelni a felületi egyenetlenségeket, de inkább gyorsan elfelejtettem ezt a hülyeséget. :)

  • A lábadozás figyelemre méltó közbenső állapota: újra keréken, szélvédő a helyén.
    Zsííír!

  • A következő nagy mérföldkő, hogy be kéne röffenteni.
    Ehhez be kellett pakolni a hűtőket.
    - zsír új vízhűtő
    - felújított váltóolajhűtő
    - fék légtelenítve
    - kókánytól mentesített kábelezés bekötése (mindent sikerült gyárira visszaalakítani)

    Slusszkulcs betesz-elfordít és vroooom, már megy is.
    Asszem írtam, már, hogy a MOPAR MINDIG INDUL és tényleg.
    (na jó csak másodikra, mert rosszul dugtam össze egy csatit, de sikerült elhárítani ezt az amatőr hibát is)

  • 2012.08.22.

    Az elmúlt két hónapban sokminden történt.
    Szerencsére mindennel csak előre haladtunk, de lesz még mit csinálni.
    Még ez a szerencsénk, mert ha kész lenne, akkor már nem is lenne hobbiautó, nem igaz?

  • Tovább haladt az összeszerelés.
    Helyén a klímahűtő, és minden be van szerelve a motortérbe.
    Minden csavar új, rozsdamentes.

  • Lámpák, díszrács megtisztítva, felcsavarozva, beállítva.
    Lökhárító rozsdátlanítva, festve várja a felszerelést.

  • Az eleje kész.
    Most már csak az optikai tuning van hátra.
    Már majdnem olyan mint amikor vettük, ez aztán az előrelépés ennyi idő alatt.
    Na jó, azért van változás, sehol semmi rozsda, minden gyári állapotban. Sokáig tartott, de így utólag csak a végeredmény számít.

  • Felkerült az új Magnaflow katalizátor is.
    A hang nem változott, és mondhatjuk, hogy a rendszer elnyerte végleges állapotát. Szóval ez kipipálva.

  • Sokszor megfordult a fejemben, hogy belököm egy árokba az egészet, amikor újabb és újabb gondok merültek fel.
    Hál' istennek sikerült kitartani.
    Szóval én másztam az árokba, hogy megörökítsem egy szokatlan nézőpontból is.
    A kép a sikeres műszaki vizsga után készült, működik és még a forgalomban is jogosan közlekedhet.

  • A csúcs, hogy másfél év "tulajdonlás" után az első útja épp Komáromba vezetett.
    Volt némi bizalmatlanság, hogy esetleg műszaki probléma miatt nem sikerül az út, ezért egy tonna szerszámmal indultunk útnak.
    Gond nélkül hazaértünk, pedig még dugóban is araszoltunk másfél órát.
    Büszkeségben nincs hiány azóta sem.

    Sikerült!
    Működik!
    Megérte!

  • A második út sem volt rövidebb, Ópusztaszeren voltunk Augusztus 20-án.
    Megpakolva családdal, teljes felszereléssel, és persze az elmaradhatatlan szerszámcsomaggal.
    Ismét hiba nélkül teljesítette a feladatot, kiérdemelte a bizalmat. Bár van még egy kicsi véletlenszerű visszadurrogási gond, amit valószínűleg egy hibás jeladó okozhat. Ezt még meg kell oldani, de ennek ellenére legközelebb már nem viszem el a fél műhelyt.
    (csak nehogy elbízza magát:))

  • Egyenlőre ennyit tudok hozzá tenni a projekthez.
    Hátra van még a beltér bemutatása, illetve a méltó külső kialakítása.
    Sok a terv, de innen már sétagalopp lesz, csupa öröm.
    Legalábbis remélem.

  • 2012.09.02.
    Sikerült lefotóznom a beltér jelenlegi állapotát.
    Szóval most ennek bemutatása következik képekben.

  • A szokott helyén, a szokott szögből, ahogy az első fotón.
    Ott még hátsó híd nélkül, itt már készen.
    Beltér kipucolva és összeépítve.

  • Minden kirándulás így fog indulni.
    Beszállás! Mintha csak ezt szajkózná, még így képen keresztül is.

  • "Cockpit a captain's chair-ből".

  • És maga a captain's chair.
    Erre pályázik mindenki, de nekem bérelt helyem van. :)

    Azért co-pilot-nak lenni sem utolsó érzés.

  • A második sor. (ott indul, ahol egy normál kocsi befejeződik).
    A kényelem fejedelmi, mintha az otthoni TV-néző fotelben ücsörögnénk, annyi plussz élvezettel, hogy itt egy V8 is dübörög.

  • Leghátulról így fest a kilátás.
    Ott ahol már a párhuzamos vonalak is összeérnek, ott kezdődik a kocsi.

  • Kíváncsi tekintetek ellen.

    Roló minden ablakon.
    Újságtartó, pohártartó, hamutartó mindenkinek, bár ez NO SMOKING! járat.

  • Extrák 1992-ből.
    Elektromos hátsó ágy kapcsoló.
    Hátsó klíma/fűtés kapcsoló.
    Valaces lights, TV/VCR, overhead lights.

    Minden működik.

  • Így fest a hangulatfény.
    Este még jobban néz ki, majd szúrok be egy olyan képet is.

  • Hátsó kanapé, ülésre alkalmassá téve.
    Három embernek bőséges hely jut itt is.
    Így alakul ki a 7 személyes legénység, bár elvileg +2 fő még bepasszírozható, ha nem túl nagyok és eléggé szeretik egymást. :)
    (így meglehet a hivatalos 9 fő, bár ezt még nem próbáltuk)

  • Hátsó kanapé, alvásra alkalmassá téve.
    Arra az esetre, ha a fáradtság győzne az út során.

    Jelenlegi tapasztalat, hogy kb. 200 km levezetése egyáltalán nem megterhelő vele egy seggel.

  • Hátul fej fölötti hangszórók és légbefúvók.
    Igazi fa mindenhol.

  • Ajtókárpitok kipucolva.
    Ez is szép tiszta, illatos.

  • Zárásul, bár ez már nem beltér.

    "Dodge Division"

    A mi kosunk.

  • 2012.09.04.

    Pörögnek az események, sűrűsödnek a bejegyzések.
    Akkor lássuk.

  • Csomag érkezett.
    Korábban már említettem, hogy van egy pici rángatás/visszadurrogás utazósebességnél.

    Szisztematikusan kezdtük kizárni, hogy mi okozhatja.

    Mivel van egy kis véletlenszerűség az előfordulásban, sajnos ez egy gonosz időszakos hiba.

    A fő gyanusítottak érkeztek ma meg:
    - TPS szenzor
    - MAP szenzor.

    Nagyon bizakodó vagyok, a tesztüzem a hétvégi BudapestV8 talit célzó út lesz.

    Szorítsatok!

  • Múlt hétvégén megvolt a BudapestV8.
    Ismét gond nélkül.
    De az a fránya rángatás megint előjött, hiába a szenzorcsere.
    Ennek nem kifejezetten örültem, úgyhogy most megint agyalás jön, hogy mi a baj.

  • 2012.09.22.

    Újabb előrelépés történt, illetve kattintottam egy pár képet az utastérről sötétben, hogy az uralkodó hangulat és érezhető legyen.

  • A hangulatfény, egy rakás 5W-os izzó.
    Kellemes meleg fényt áraszt, bár szívja az áramot rendesen.

  • Így néz ki, ha minden fel van kapcsolva.
    Kellemes.
    Ez az alapfelszereltség, minden működik, ahogy anno megálmodták.

  • TV is van.
    Egyenlőre egy 7"-os TFT ideiglenes helyen, de legalább működik.

  • A legnagyobb örömöt és megnyugvást mégis az okozta, hogy a rángatás-visszadurrogás problémát sikerült megszüntetni.
    Egyszerűbb volt a gond, mint azt valaha gondoltam volna.

    Elvileg az ECU állítja a gyújtás időzítését a bejövő szenzor jelek alapján. Mivel csak cruising módban rángatott, végig valamelyik szenzor működésében kerestem a hibát (O2, TPS, MAP, charged air temp. stb), szépen kicseréltem mindet, nem volt javulás.
    Az áramtalanítás sem segített.
    Megvolt a kétségbeesés, hogy most akkor "What the f..." van?
    Kínomban, elkezdtem kiszerelni a gyertyákat, annak ellenére, hogy 1000 mile sincs bennük. Mondanom se kell OK volt az összes. Mivel az egész gyújtás egyidős a gyertyákkal tanácstalan voltam ismét.

    Nem vagyok nagy tapasztalattal bíró szerelő, inkább lelkes amatőr, de úgy gondoltuk az öregemmel, hogy csak megnézzük a gyújtáselosztót, kicsit megtekergetjük jobbra-balra, aztán lesz ami lesz.
    Csak úgy vakon, hallásra beállítottuk a lefulladás és az egyenetlen járás közé.
    Szép sima járás lett a jutalmunk, bár eddig ezzel sem volt gond.
    Aztán próbakör és láss csodát, minden gond elszállt.
    Veszi a lapot, nem rángat nem durrog, szépen vált fel-le.
    Letekertem 10-15 km-t és minden OK. Nem akarom elkiabálni, de most happy vagyok.

    Nem tudom, hogy más tapasztalt-e már ilyet, de úgy néz ki annyira el volt tekerve az elosztó, hogy nem tudott korrigálni a computer.(köszi srácok a tippet)

    Hát ez van, de legalább újabb lendületet kaptam a folytatáshoz.

  • A tegnapi jó eredményen felbuzdulva, ma átnéztem a futóműcsavarokat így 1000 mérföld után, hogy minden OK-e.
    A hátsó híd U csavarjain és az első nyomtávrúdján tudtam húzni kicsit, a többi OK.

    Feldobtam a nagy kerekeket, csak úgy próbából.
    Ütős!

  • Elől durván kilóg a kerék.
    Nagyon tetszik így, csak hát a rend őrei nyilván más véleményen volnának.

  • Hátul még durvább a széles peremmel.

    Nincs mese, el kell készülni a szélesítésekkel, hogy mihamarabb méltó végleges helyükre kerülhessenek az úthengerek.
    (Ja, majd elfelejtettem, egy új kerékanya szettre is szükség lesz)

  • Egy kis update (2012.10.07.)
    Pördült egyet az óra, beletekeredett 157.000 mérföld.
    Ez azt is jelenti, hogy nagyjából ezret már mi csavartunk bele (2011.02 óta mondjuk ez nem nagy szám, de rengeteg szerelésen vagyunk túl).
    A gyújtás beállítása után a fogyasztás is csökkent.
    Előzőleg egy hosszabb országutas menet 16,5 literes átlagot hozott (már ez is elfogadható lett volna), de most legutóbb Szentendre oda-vissza Pesten keresztül durván 170 km-en át 13,5-t.
    Mondjuk vegyes üzemnek, de annak nagyon jó.
    Az arcomon kisimultak a ráncok, a jelenlegi állapot tekinthető
    kiváló alapnak a jövőre nézve.
    Remélem a legközelebbi probléma várat magára vagy 200.000-ig, és addig már csak a fejlesztésre kell koncentrálni.

  • 2012.12.27.

    Gondoltam elvégzem a 2012-es szezon utolsó bejegyzését, ezzel zárva ezt az évet.
    Akkor lássuk.

  • Még áprilisban volt egy szép hosszú lista a teendőkről.
    Lássuk mi, hogy sikerült.

    - Új kipufogó rendszer - KÉSZ
    - Szélesítések felújítása - felcsiszolva, várja az új üvegszál+gyanta réteget, meg a stabil jó időt, mert a garázsban gyilkos lenne az a szag. Ez még mindig így van, maradt 2013-ra.
    - Új szélvédő beszerelése - KÉSZ
    - Villamos rendszer átvizsgálása - Az egész vezetékezés az utolsó cm-ig átnézve és gyárira alakítva.
    - Új tetőlámpák - Megjött, még ki kell találni
    hogyan illesszük az áramkörökhöz.
    - Side markerek -Sajna nem találtam meg a véglegeseket, majd 2013-ban
    - Bumeráng antenna - Beszerezve, feltenni 2013-ban fogjuk
    - Beltér berendezése - felújítva a régi, egyenlőre így KÉSZ
    - Ékszíj + "minden, amit hajt" felújítása -KÉSZ
    - Komplett első futóműgenerál - KÉSZ
    - Első fék generál -Az eredeti alkatrészeket felújítva simán vette a műszaki vizsgát, de a közeljövőben tárcsát, nyerget, és betétet is kell majd cserélni.

    - Szeretnék egy váltórevíziót beiktatni, mert annak ellenére, hogy szépen működik jelenleg, ennek szükségét érzem.
    - Garázst kell építeni a szekérnek

    Összegezve jól sikerült az év, jelenleg nincs panasz a kocsira. Csak használni kell. Más nem is történt.
    Íme erről a rövid beszámoló.

  • Annak ellenére, hogy üzembiztos a gép, mire ezt elértük, vége lett a kiránduló szezonnak.
    Egy kirándulásra azért még volt idő, ezt szüleim abszolválták, nagy örömmel, elégedetten, minden hiba nélkül.
    Verőce és környéke lakosainak adatott meg, hogy megcsodálhassák a "Barbiemobilt". :)

    Itt a szállás parkolójában tetszeleg.

  • Szendehely, Katalinpuszta.
    Itt is járt.

  • Nagy megnyugvással tölt el, hogy északi szomszédainknál, Å ahyban sem fér el a parkolóban, mivel ez itthon is alap "probléma".

  • Végezetül egy settenkedős fotó Drégelyvár könyékén egy parkolóban.

    Majd meglátjuk mit hoz 2013.

  • 2013. 09. 28.

    Sokat váratott magára az első idei bejegyzés, de idő hiányában nem is volt túl sok előrelépés.
    Na lássuk!

  • A szélesítéseket vettük górcső alá.
    A festék lecsiszolásával előjött a baj.
    Ahogy a képen is látszik, a korábbi sérüléseket kittszobrászok próbálták eltüntetni.
    Nyilván könnyebb volt a kittet edzővel vegyíteni és összebarmolni, mint a gyanta + katalizátor + üvegszál hármassal bajlódni.
    A lényeg, hogy gyors legyen és a tulaj, aki a javítást kérte lássa a szép festéket. Vagy még rosszabb, a tulaj kérte így.
    Na mindegy, így nem maradhatott.

  • Na most az ilyen anyaghiányok, arra jók, hogy a rétegek közé bejutó víz delaminálódást okoz, azaz szétválnak egymástól, a szilárdság szinte nullára csökken.

    Szóval úgy döntöttünk, hogy az összes ilyen hibát kivágva, új kompozit rétegekkel javítjuk mindkét oldalt.

  • Az amerikai munkások újabb trehány megoldására is fény derült.
    Kompozit anyagot nagyon nehéz külső élre rágyógyítani, nekik sem sikerült, így a fellépő szendvicsszerkezetének magját biztosító falap élei mellett frankó kis légcsatorna maradt. Az ebben felgyűlő kondenzvíz, majdnem teljesen szétrohasztotta a fa magot, és mondanom se kell itt is delaminálódott az üvegszál.
    A képen a fejlesztett megoldás: Az összes élt 45 fokban lecsaptuk, így légmentesen sikerült felhordani a rétegeket. Frankó lesz így.

  • A felhasznált eszközök.
    A kézi laminálás nem bonyolult technológia, gyakorlat kell csak hozzá. Mindenkit bátorítok a kipróbálására.
    Felejtsük el a kittel való pótlást, fémet fémmel, kompozitot kompozittal javítsunk.

  • Kapott egy vékony fekete festékréteget két okból:
    1. Kipróbáljuk, hogy nézne ki fekete szegéllyel.
    2. Remek alap a véget nem érő csiszoláshoz. Mivel minimális kittet szeretnénk, a lehető legsímább felületet úgy kaphatjuk, ha addig csiszolgatunk, amíg el nem fogy a fekete. Legalábbis ez az elmélet. Majd meglátjuk.

  • Szerintem jól nézne ki feketével is, vagy maradjon a "barbierózsaszín".
    Vélemény?

    A krómfelni biztosan marad, mert elég brutál a kinézetük. :)

Hozzászólások

  1. Madhu  - 2011. február 24. 09:20

    Üdv a családban.
    Kérünk képeket alul felül kívül belül.
    Sok boldog kilómétert.

  2. neduddgi  - 2011. április 25. 20:58

    Bazz, ezek a színek...

  3. Wattson  - 2012. március 11. 09:56

    Parádés a garázs, szép a Dodge!

  4. Cece  - 2012. április 15. 22:56

    Tetszett! Jól haladsz!

  5. kerekes54  - 2012. június 25. 19:03

    Hajrá hajrá!
    Szépen haladsz vele, irigykedek is.
    Nagyon jó hangja lett a kipuffnak!

  6. the rookie  - 2012. augusztus 8. 19:37

    Lassan már jobb lesz mint új korában, nem semmi meló volt vele, gratula!

  7. Roni76  - 2012. augusztus 14. 20:45

    Gyönyörü a gép. Szeretném ha az enyém is ilyen lenne majd.
    Gratulálok

  8. kerekes54  - 2012. szeptember 2. 22:03

    Ismét csak gratulálni tudok, gyönyörű lett a végeredmény! Megérte a kemény munkát...

  9. GYPO  - 2012. szeptember 23. 22:49

    Nem semmi, gratulálok én is!!

  10. sumesz  - 2012. december 27. 22:10

    Szerintem is nagyon szép, azért annak örülök hogy vannak ilyen emberek, én is csak nézelődni járok erre az oldalra mert nekem nem lesz lehetőségem de gratulálok nekem nagyon tetszik:-)))))

  11. Long74  - 2012. december 27. 22:24

    Nagyon szép lett!!! A hangja pedig csodás!
    Grat!!!

  12. DRW  - 2012. december 28. 14:55

    Fasza garázs, szép munka, gratulálok! Ahhoz képest,hogy nem vagy (voltál) nagy V8 rajongó, gyönyörűen kikupálódott a RAM. :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére