..na szóval, végül a hét elején a műszaki vizsgán is csont nélkül átment a vas..., több mint boldog vagyok, miközben beárnyékolja a helzetet, hogy nincs rendszám, mert a Származási Ellenőrzés határozat 60 nap alatt nem bírt elkészülni...

1968 Pontiac Catalina 4doors sedan
Catalina
-
-
Megosztok akkor pár részeletet az autó eddigi Mo.-i történetéről... Biztos nem haragszik meg, ha barátomnak hívom, Zs. Sanyit, akié a fantasztikus találat az USAban, és akinek köszönhető, hogy a kocsi itt van. Én hírdetéséban és garázsában találtam meg, szerelem első látásra... Már egy amcsi kocsim volt akkor, ezért hónapokig nézegettem a fényképét, majd minden nap... Végül Karira megleptem magam vele és fogvicsorgatva vágytam, hogy dolgozhassak rajta...
-
Az autó alapállapota nagyon jó volt, eredeti fényezés (ami nekem a legtöbbet jelentette), szinte hibátlan belső és hiánytalanság, ami leginkább a 38ezer mérföldnek köszönhető, amit összesen futott (!). Ettől függetlenül, volt rajta némi mech munka, de a legtöbb inkább kaparás, csiszolás és festés, mert az autó az utolsó 6 évet, odakint, Illinoisban töltötte és magára vett pár marék sót...
-
.., akkor kisvártatva folytatom..., ott tartottam, hogy 6 év Chicago, ami azért eléggé meglátszott a gépen. mert ahogy "mike" festette a moslékosdézsát -amikor már valószínűleg fújás közben névre volt írva, a vásárlási láz miatt- nem nagyon volt kedve lehajolgatni, ezért a kocsin van vagy 65-90 micron festék, mint egy tegnapi Accord-on, de az íveken és szerelvények takarásában semmi..., na de ne fussunk enyire előre, kezdjük a sós homok levésésével...
-
aztán ugye korongozás, meg csiszolgatás...
-
azért van amire jó az a gagyi RO55...
-
De a legszuperebb az Alkyton, bármin megtapad és kifejezetten szereti ha 5 Cfokban kenik fel..., és persze ez így ment az összes futóművön, az alvázon, híd, belső küszöb és ezt a méregdrága de fantasztikus anyagot kapták meg a kiszerelt első doblemezek kerék oldala..., mert rugalmas is marad, tulképp, ha felkeni az ember egy lemezre és elkezdi hajlítgatni, akkor a lemez törik el előbb, nem a festék pattan meg...
Bocsi, itt már a motor is lefújva..., sajnos télen nem tudtam az ezüstös kék gyári színt behozni, ezért döntöttem a 150 fokos Motip ezüstnél, és a leömlőre pedig ment a 700 fokos aluezüst, Prevent is bejött... -
A doblemez peremek és a sárvédőívek a felületes festés, és a só miatt nem voltak ott a toppon, de lemezmunkát azért nem kellett csinálni...
-
...csak csiszolgatás, az érzékeny részekre a csodás Penetrátor, majd arra ment az Alkyton. A sárvédő ívek megkapták a Loctite 7500-at, amit tán az UFO-knak köszönhetünk, majd fújt alapozó és rá a kikevert festék...
A Loctite 7500 ment a sárvédő belsejére is de még a TH400-as olajteknőjét is azzal kezeltem elő, festés előtt.
Itt a képen már látszik a lefestett tűzfal. Korongozás után maratás, vagy előfestés, Korant-tal, fekete alapozó, és a Very Well 9005M teljesen jó... Nyilván így járt a homlokfal is... -
Mivel a doblemezeken csiszolgatás után kellett Penetrátorozni, azért érdemes volt az egészet rendberakni...
-
3 réteg alapozó és még annyi matt lakk...
-
Azért a fényezett részeken is voltak gondok, mindkét oldalt, kis fujkálásra ködölésre..
-
Primer Putty...
-
Maszkolt fújás majd elködölés, fedőlakk, szóval kész is van pitty-putty.
-
Persze azert voltak olyan rejtett es kavicsokkal terhelt reszek, amiket teljes feluleten kellett fujni. Erre pelda a kotenylemez, vagy a hatso lokos alatti resz, amihez Mike-nak jobban le kellett volna hajolni a pisztollyal, hogy ne csak kodoles jusson neki...
-
Na, igy mar jobb... Es ugye meg sok-sok mas festegetnivalo..., de mar alakul a gep..., meg az inoxok tisztogatasa es lassan mehet ossze a vas....
-
Meg a motorteret szeretnem megosztani, mert azert azt is kikezdte a chicagoi idojaras..., de ezt mar igazi elmeny csinalgatni, ha mondjuk az alvaz korongozasahoz hasonlitjuk...
-
Sajnos nem tudtam beszerezni idoben a kekesezust gyari festeket, ezert ezust lett es kek, nagyon jo kis motorlakkokat lehet venni itthon is...
-
Es kesz...
Hozzászólások
Üdv itt! Toljad majd a sztorit, mert szép! A sztori is és a vas is ;)
Kosziiiii! Hetfon megyek muszakira, tukon ulok, utana megy a story, meg a csiszolos kepek... :-) , jovok, pill.
Sok örömöt hozzá! :)
A 2. képen minden tetszik.A környezet,a szállító jármű és persze a szállított vasanyag is!
Ugye? Pont ezért vágtam be, mert ez mindent visz! Köszi a kommentet.
Gyönyörű az autód, kicsit irígy szmajli.
Nagyon szép a járgány,+1 irigy (én)!!!
Koszonom szepen a dicsereteket, az auto neveben is!
HÚÚÚ, de szép kis gépecske! Sok örömet vele!
Koszonom szepen!
Koszonom szepen!
Cool a verda :)
Mindkettő!!!
Hello Szilard! Koszonom szepen. Igyekeztem, igazabol elvetemulten dolgoztam mindketton, egyiket el kellene adnom..., de keptelen vagyok ra. A hetvegere van valami csoportos kruzolas? Es jovo heten gurulunk Zamardi V8-ra? Udv. Gy.