1968 Pontiac Catalina 4doors sedan

Catalina

  • ..na szóval, végül a hét elején a műszaki vizsgán is csont nélkül átment a vas..., több mint boldog vagyok, miközben beárnyékolja a helzetet, hogy nincs rendszám, mert a Származási Ellenőrzés határozat 60 nap alatt nem bírt elkészülni...

  • Megosztok akkor pár részeletet az autó eddigi Mo.-i történetéről... Biztos nem haragszik meg, ha barátomnak hívom, Zs. Sanyit, akié a fantasztikus találat az USAban, és akinek köszönhető, hogy a kocsi itt van. Én hírdetéséban és garázsában találtam meg, szerelem első látásra... Már egy amcsi kocsim volt akkor, ezért hónapokig nézegettem a fényképét, majd minden nap... Végül Karira megleptem magam vele és fogvicsorgatva vágytam, hogy dolgozhassak rajta...

  • Az autó alapállapota nagyon jó volt, eredeti fényezés (ami nekem a legtöbbet jelentette), szinte hibátlan belső és hiánytalanság, ami leginkább a 38ezer mérföldnek köszönhető, amit összesen futott (!). Ettől függetlenül, volt rajta némi mech munka, de a legtöbb inkább kaparás, csiszolás és festés, mert az autó az utolsó 6 évet, odakint, Illinoisban töltötte és magára vett pár marék sót...

  • .., akkor kisvártatva folytatom..., ott tartottam, hogy 6 év Chicago, ami azért eléggé meglátszott a gépen. mert ahogy "mike" festette a moslékosdézsát -amikor már valószínűleg fújás közben névre volt írva, a vásárlási láz miatt- nem nagyon volt kedve lehajolgatni, ezért a kocsin van vagy 65-90 micron festék, mint egy tegnapi Accord-on, de az íveken és szerelvények takarásában semmi..., na de ne fussunk enyire előre, kezdjük a sós homok levésésével...

  • aztán ugye korongozás, meg csiszolgatás...

  • azért van amire jó az a gagyi RO55...

  • De a legszuperebb az Alkyton, bármin megtapad és kifejezetten szereti ha 5 Cfokban kenik fel..., és persze ez így ment az összes futóművön, az alvázon, híd, belső küszöb és ezt a méregdrága de fantasztikus anyagot kapták meg a kiszerelt első doblemezek kerék oldala..., mert rugalmas is marad, tulképp, ha felkeni az ember egy lemezre és elkezdi hajlítgatni, akkor a lemez törik el előbb, nem a festék pattan meg...
    Bocsi, itt már a motor is lefújva..., sajnos télen nem tudtam az ezüstös kék gyári színt behozni, ezért döntöttem a 150 fokos Motip ezüstnél, és a leömlőre pedig ment a 700 fokos aluezüst, Prevent is bejött...

  • A doblemez peremek és a sárvédőívek a felületes festés, és a só miatt nem voltak ott a toppon, de lemezmunkát azért nem kellett csinálni...

  • ...csak csiszolgatás, az érzékeny részekre a csodás Penetrátor, majd arra ment az Alkyton. A sárvédő ívek megkapták a Loctite 7500-at, amit tán az UFO-knak köszönhetünk, majd fújt alapozó és rá a kikevert festék...
    A Loctite 7500 ment a sárvédő belsejére is de még a TH400-as olajteknőjét is azzal kezeltem elő, festés előtt.
    Itt a képen már látszik a lefestett tűzfal. Korongozás után maratás, vagy előfestés, Korant-tal, fekete alapozó, és a Very Well 9005M teljesen jó... Nyilván így járt a homlokfal is...

  • Mivel a doblemezeken csiszolgatás után kellett Penetrátorozni, azért érdemes volt az egészet rendberakni...

  • 3 réteg alapozó és még annyi matt lakk...

  • Azért a fényezett részeken is voltak gondok, mindkét oldalt, kis fujkálásra ködölésre..

  • Primer Putty...

  • Maszkolt fújás majd elködölés, fedőlakk, szóval kész is van pitty-putty.

  • Persze azert voltak olyan rejtett es kavicsokkal terhelt reszek, amiket teljes feluleten kellett fujni. Erre pelda a kotenylemez, vagy a hatso lokos alatti resz, amihez Mike-nak jobban le kellett volna hajolni a pisztollyal, hogy ne csak kodoles jusson neki...

  • Na, igy mar jobb... Es ugye meg sok-sok mas festegetnivalo..., de mar alakul a gep..., meg az inoxok tisztogatasa es lassan mehet ossze a vas....

  • Meg a motorteret szeretnem megosztani, mert azert azt is kikezdte a chicagoi idojaras..., de ezt mar igazi elmeny csinalgatni, ha mondjuk az alvaz korongozasahoz hasonlitjuk...

  • Sajnos nem tudtam beszerezni idoben a kekesezust gyari festeket, ezert ezust lett es kek, nagyon jo kis motorlakkokat lehet venni itthon is...

  • Es kesz...

Hozzászólások

  1. doublefive  - 2012. április 13. 20:16

    Üdv itt! Toljad majd a sztorit, mert szép! A sztori is és a vas is ;)

  2. gyszalay1971  - 2012. április 13. 21:59

    Kosziiiii! Hetfon megyek muszakira, tukon ulok, utana megy a story, meg a csiszolos kepek... :-) , jovok, pill.

  3. customman  - 2012. április 19. 11:23

    Sok örömöt hozzá! :)

  4. Latyi  - 2012. április 19. 20:46

    A 2. képen minden tetszik.A környezet,a szállító jármű és persze a szállított vasanyag is!

  5. gyszalay1971  - 2012. április 19. 21:07

    Ugye? Pont ezért vágtam be, mert ez mindent visz! Köszi a kommentet.

  6. Madhu  - 2013. január 7. 13:06

    Gyönyörű az autód, kicsit irígy szmajli.

  7. Skyhawk  - 2013. január 7. 15:53

    Nagyon szép a járgány,+1 irigy (én)!!!

  8. gyszalay1971  - 2013. január 7. 22:46

    Koszonom szepen a dicsereteket, az auto neveben is!

  9. Lord_KROK  - 2013. augusztus 10. 12:55

    HÚÚÚ, de szép kis gépecske! Sok örömet vele!

  10. kess  - 2014. június 12. 09:37

    Cool a verda :)

  11. kess  - 2014. június 12. 09:37

    Mindkettő!!!

  12. gyszalay1971  - 2014. június 12. 21:31

    Hello Szilard! Koszonom szepen. Igyekeztem, igazabol elvetemulten dolgoztam mindketton, egyiket el kellene adnom..., de keptelen vagyok ra. A hetvegere van valami csoportos kruzolas? Es jovo heten gurulunk Zamardi V8-ra? Udv. Gy.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére