1995 Oldsmobile Eighty Eight LSS

Eighty Eight

  • 2001-ben kaptam egy felkérést egy kedves ismerősömtől, hogy segítsek egy kanadai származású USA-autó magyarországi forgalomba helyezésében és eladásában.

    Érdekes feladatnak tűnt, így hát elvállaltam.

    Ellátogattam a helyszínre, ahol az autó már évek óta várakozott ponyvával letakarva...
    Sajnálatos módon a kerekein, és nem pedig felbakolva... Később meg is lett ennek a böjtje, amire még visszatérek.

    Gyönyörű állapotban volt!

  • A belseje ÚJ ÁLLAPOTÚ volt, nem véletlenül: 23 ezer km volt az órájában!!!

    Egy Kanadában élő emigráns magyar bácsié volt, aki öregkorára hazaköltözött, de az itthoni közlekedési morált már nem vállalta be, és visszaadta a jogosítványát.

  • Kedvenc részletem: az ajtóra kanyarodó műszerfal :)

    Mindezt makulátlan állapotú szürke bőrbe öntve!

  • Kétzónás digitklímával...

  • Kétszeresen kihajtogatható napellenzővel...

  • Mérföldes és metrikus adatokat is mutató műszerezettséggel (Kanadában szerencsére szabadon lehet választani a két mértékegység-rendszer közt).

  • Series II-es 3.8 V6-os motorral, ami már az első kerekeket hajtja.
    Kanadai kivitelként fel volt szerelve elektromos hálózatból táplálkozó állóhelyzeti motor-előmelegítő rendszerrel is!
    A váltója pedig az LSS-kivitelnek megfelelően sportkivitelű volt.
    A motor-váltó kombináció remek összhangban dolgozott, vajpuhán, hangtalanul suhant, gyorsított, fékezett...

    Az igazán kifejező szó erre: steril módon. Hiányzott belőle a V8-as alvázas Vasak brutalitása, gép-sége :(

  • A hátsó traktus kialakítása is fejedelmi és makulátlan...

  • Első lépésként elkészült a hátsó lámpabura átalakítása:

    A Molnár és Posta szakijai ismét gyönyörű munkát végeztek, a bura olyan lett, mintha így gyártották volna! És kapott persze magyar műbizonylatot is, hogy a Mozaik utca is örüljön.

  • A forgalomba helyezéssel azonban igyekeznem kellett, mert Legjobb Barátom esküvőjének napja veszedelmesen közeledett, ahol az Olds lett felkérve esküvői limuzinnak.
    Nem volt más hátra: vettem egy pár kiskocka EU-lámpát, és lemezből maszkot készítettem köré. A beállíthatóság biztosítása nagyobb macera volt, de ezt is sikerült némi barkácsmunkával remekül megoldanom.
    Eljött a nap, az Autó megkapta a magyar forgalmit, a kiskocka rendszámokat (motoros szériából) és hamarosan Tapolcán teljesített esküvő fuvarozói szolgálatot 2002. július 6-án :)

    Igen, ezekkel az ocsmány lámpatestekkel :(

    Aztán berágtam és kibontottam őket, ment vissza az eredeti!

  • Ezek után a v8cars.hu-t böngészve megtaláltam álmaim Autóját, egy Lepény Caprice-t!

    Nem volt valami fényes állapotban, de V8-as volt és alvázas. És Nagy. Igazán nagy!

    És szegény Olds -akármilyen makulátlan is volt- kiesett a pixisből :(
    Eladtam a napi rohangászós OFF-omat és hamarjában megvettem a Caprice-t!!!

    Készült pár utolsó, közös kép, az Olds-ot pedig meghirdettem.

  • Egy kép az oldaláról:

    ugye ismerős az A-oszlop környéke, Park Avenue-s ismerőseim? :)

    Furi ez a sziluett: hiába 5.2 m hosszú, mégis olyan rövidnek, szokatlan arányúnak tűnik ez a kaszni. Vagy csak az én szemem van nagyon ráállva a Lepény hosszú túlnyúlásaira?

  • Egy gyönyörű őszi fotó készült még, és az Olds megtalálta új gazdáját: egy esztergomi vállalkozó vette meg és jár(t) vele ingajáratban Budapestre. Picivel nagyobb csendben és kényelemben, mint a Volánbusz csuklós Rába Contact-jain :)

  • A kulcsátadás után elköszöntem az Olds-tól, de a Lepény jelenléte kb. 1 nap alatt felülírta a hiányát :)

    Viszlát midsize GM, welcome fullsize GM :)

  • Tud valaki közületek valamit erről az Autóról? Vagy külsősök kezébe került? Remélem vigyáz rá a mostani tulaj is, kár lenne tönkrebarmolni ezt a gyöngyszemet, még ha nem is egy alvázas vényóc :)

    Ha tudtok valami infót róla, írjátok meg lécci privátba! Köszi!

    LepényBalázs

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • golya32:

    Hello! Keresd a v8 forumot ott választ kapsz a kérdéseidre.

  • leezsolti:

    Ami kimaradt: C6: 285/35/R19 Firestone a C5: 275/40R18 Good Year all season

A lap tetejére