Lassan három év után úgy érzem itt az ideje egy kisebb beszámolónak.
A 2015-ös kábel hiba után sorba jöttek ki rajta a problémák. Futómű, motor, váltó. Kb minden. :)
Úgy voltunk vele, hogy ha valamit megjavítottunk, akkor előjött a próbakörön valami más hiba. Tehát ebben a három évben túl sokat nem mozgott az autó. Ellenben javult. Sokat.
Teljes átvizsgálás megvolt, így cserélve lettek a fékek elől-hátul, a lengéscsillapítók, szilentek. Utóbbi mondjuk egy mélytorkos pornó volt. És mi álltunk a rosszabbik oldalon.
Az elsők annyira össze voltak rohadva, hogy a csavarokat sem tudtuk kiszedni, szóval inkább az orrfűrészre és a flexre bíztuk a dolgot. Lényegesen hatásosabb volt, viszont a csavaroknak meszeltek, amit valahogy sikerült kibírni nevetés nélkül.
Egy kicsivel ezek előtt a difi mondta fel a szolgálatot. Olyannyira, hogy néhanapján megmozdulni sem tudott. Mivel nem az az elterjedt fajta volt, így alkatrészt természetesen nem is találtam hozzá.
Az esélytelenek nyugalmával álltam neki egy hátsó hídat keresni, ami passzol a Foxbody alá, de sikerült. Meglepően hamar jött a válasz, hogy van. 7.5” Tbird híd. Két bolygókerék hiányzott belőle, a többi viszont megvolt, jó volt. Nehéz leírni, hogy akkor mennyire örültem ennek.
Eljött a nap, irány Nagyfalu (Budapest).. :D
Aznap, mentem volna én is strandra a többiekkel, de inkább mentem haza, és nekiálltam a hidat szétszedni, lepucolni. Amúgy is hosszú volt az út oda-vissza, meg há’ ki a franc megy strandolni egy Tbird híddal a csomagtartóban?!
Mustang
-
-
A híd cseréje közben nekiálltunk a régi alvázvédőt is levakarni, csak hogy lássuk mi van alatta. Két kis foltban kezdett ekcémásodni, de hál istennek semmi egyéb komoly gond nem volt. Kijavítottuk azokat is, és lefújtuk alvázvédővel az egész alját. Itt közben rábukkantam a hátsó lökhárítónál megbúvó homokra. Kb 2 lapátra valót mertem ki onnan. :D
Itt volt az a pont, amikor azt gondoltam, hogy most már csak a motor halhat meg.
Inkább lottóznom kellett volna....
Az első problémát a membrán szakadása okozta az üzemanyag pumpánál. Következőre a vízpumpa adta meg magát. A csapágy szépen megköszönte az eddigi együttműködést, és nyugdíjba vonult.
(A futár eddigre már úgy járt ide hozzánk, mintha csak hazamenne.) Természetesen ezekből is újat kapott.
Eljött a napja, hogy elguruljunk vele műszakira, amit gond nélkül meg is kapott. Addigra 50-60 kilométert lefutott probléma mentesen. Hazafelé, úgy a századik kilóméternél az alsó vízcső mondta azt, hogy ennyi elég volt. És vele együtt én is... A kiegyenlítő tartály olyan volt, mint egy jakuzzi... Meg se bontottuk a motort. Számomra az a blokk már olyan volt, mint egy tyúkszem a lábamon.
Elkezdtem kutakodni egy csere darab után, de nem sok sikerrel. Már kezdtem beletörődni, hogy ebből normális autó nem lesz.
Kis szünet után aztán mégiscsak jófelé vitt a szimatom. Vagy inkább jókor voltam jó helyen. Motor + váltó egy helyről, egy autóból. Kívánni sem tudtam volna jobbat.
November elején sikerült elhozni őket, de mielőtt még nekiálltunk, össze kellett dobni egy eszközt, amivel ki tudjuk emelni a motort a helyéről. A zsiráf hely hiányában kiesett a játékból. Így maradt az a megoldás, hogy a meglévő csörlőhöz készítünk egy kocsit, a plafonra meg felfúrunk egy 120-as i gerendát három méteres hosszba, és így miután megemeltük a motort a csörlővel, csak el kellett lökni oldalra, és mehetett is le. Bevallom őszintén, nem gondoltam volna, hogy az a vékony sodrony elbírja a motort. De csigával, duplán kötve sima ügy volt. :)
2017 december 22-23.
Minden a helyére került. :)
Az enyhe hóesés és a nyárigumi ellenére azért tettünk egy-két kört a faluban, hogy lássuk mit műveltünk. :D
Nagyon csúszott az út!
A különbség ég és föld. Gyorsabb, és erősebb lett.
Most meg jelenleg várunk a jó időre. :)
Hozzászólások
Milyen motort rejteget a géptető?
2.8 V6 :) tervbe volt egy ideig a nagyobb motor, de marad ez és inkább veszek mellé egy játszótarsat :)
Hogy áll a gép?
Alakulgat. Motorikusan most úgy néz ki, hogy összeállt. Viszont a kábelezést át kell nézetnem, mert amikor gondol egyet, akkor elmegy a világításom. Már maga a kapcsoló sem kap áramot. Most ideiglenesen meg lesz csinálva, aztán később újra kábeleztetem az egészet a biztonság kedvéért. Eléggé el vannak már öregedve.
Most megy majd még egy rázó pados vizsgálatra. Lengőkar szilentek cserések az biztos (elvileg már úton vannak). Júniusban lesz műszakis a kocsi, én meg áprilisig itthon vagyok, szóval addigra mindenképp össze akarom állítani.
Légyszives hívj fel Beiczer Balázs vagyok 06-70-658-1512
Van hozzá kapcsolási rajzom. De gyanús a fusible link környéke.
Na így utólag frissítek.
Kábel szakadás okozta a hibát. De most már ez is ki van pipálva. :)