1989 Plymouth Laser RS

Laser

  • Új autó a portán. Kicsit japán (sztem annyira nem is kicsit), de mivel találtam itt is pár hasonló garázst és Plymouth logó van az elején, ezért betettem ide
    Ócsó volt, nem akartam otthagyni :)

  • Lényegében egy első generációs Mitsubishi Eclipse más logóval, mérföldes órával és automata biztonsági övvel.

  • Napi használatra szeretném, arra egész pofás lesz :)

  • Ami tervben van:
    -Futómű kuka (már folyamatban van), a lámpa motorja nincs a helyzet magaslatán, azt meg kell nézni
    -kis esztétikai csinosítás ami a fehér és fekete karbonfólia eltávolítása, festés kijavítása lesz
    -kell rá egy másik felniszett, lehetőleg gyári.
    Még egy probléma a motor alapjárata, ez a futóművel együtt szintén folyamatban van.
    Ezen kívül teljesen jó kis autó :)

  • Lekerült a fehér csík és a nem méretes felni.
    Ezután megnéztük a III. Kunszentmártoni Amerikai autós találkozót. :) Még nyikorgott, ropogott de már sokminden cserélve lett azóta, az úttartás is érezhetően jobb, de még van mit javítani.

  • A lámpa mozgató motor cseréje szerencsére nem bonyolult. Viszont ha egy harapófogó be van szorulva a lámpatest alá, az meg tudja akasztani hogy ne csukódjon le..... Az előző tulajnak sem hiányzott...Talán gyári tool? :D Nem baj, após pajtás örült neki :)
    A motort viszont muszáj volt kicserélni, mert az idegen eszköz miatt ledarálta a fogaskereket belül és már nem is állt be a helyére....

  • A motor alapjárati problémája nagyobb baj mint gondoltuk. Az előző gányolások, taknyolások stb. következménye hogy a benne lévő motor kuka. Konkrétan a főtengelyt nem lehet átforgatni csak nagyon nehezen, holtponton viszont kicsit enged. Szerencsére találtam egy 29000mérföldet futott donor autót. Igazi garázslelet :)

  • Most hogy kényszerpihenő van, frissítem a garázsom :)
    A legfontosabb lépés, a motorcsere sikeresen megtörtént. Következett a teljes beltér cseréje, tükrök cseréje amerikai piacos tükrökre, pótféklámpa beszerelése, a világításban uralkodó kábelkáosz és gányolás megszüntetése. Kb fél év használat után lejárt a műszaki és egyéb okok miatt pihent egy ideig az autó.
    Ezután a műszakira felkészítés megtörtént, műszaki vizsga óta pedig napi használatban van az autó.
    Amik javítva / cserélve lettek az elmúlt időben:
    lengőkar szilentek csere
    stab pálca csere
    4 gátló csere
    első toronycsapágyak csere
    motorcsere 29000mérfölddel (óra szerint 135ezer mérföldnél)
    vezérlés csere (új motorban, óra szerint 135ezer mérföld)
    felújított váltó
    új lendkerék
    új kuplungszerkezet
    ECU felújítás
    diagnosztika + TPS szenzor beállítás
    új gyerták
    új gyertyakábel
    új akku (2019. április)
    kipufogó rendszer leömlőtől hátsó dobig festve és cserélve
    új szilikon vízcsövek
    új szilikon vákuumcsövek
    összes kárpit kicserélve a donorból
    műszerfal visszajelzők megcsinálva
    hátsó féknyereg + fékbetét + fékolaj csere
    első világítás kábelezése javítva/felújítva
    EU helyzetjelzők polírozva, fóliázva
    első index polírozva
    tolatógomba csere
    első ködlámpa javítás
    tolatólámpa kábelezés megcsinálva
    szélvédő csere
    új Toyo Proxxes CF2 gumik
    új O-gyűrű a benzinhídon
    EGR kitakarítva
    EGR kiírva az ECU-ból
    Kiskocka lámpák cserélve + Night Breaker izzók (szerencsére volt itthon Camaro lámpa :D )

  • Az új motor

  • belegányolt tolatólámpa

  • És a gyári :)

  • EU tükör

  • Amerikai tükör

  • A donorból a 0km-es mankókerék :)

  • A régi tetőkárpit

  • És az új

  • lámpacsere előtt

  • Voltak bajok...

  • Lámpacsere után

  • Műszaki előtt illett cserélni (nem volt egyszerű szerezni hozzá)

  • Halakat lehetett volna nevelni benne

  • a cseredarab

  • egy kis polír előtt és után

  • A tolatólámpa is javítva

  • Elöl is minden működik :)

  • Kunszentmárton főterén összefutottam öcsémmel

  • Egész vállalhatóan néz ki a kezdetekhez képest :)

  • Ezt a műszerfalat nem tudom megunni :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére