2001 GMC Sierra 2500HD Duramax

Sierra

  • Régóta jart a fejemben az a gondolat hogy kellene egy Diesel truck.
    Első élményem 2012ben volt egy 6literes Ford F250-el. Nagyon megtetszett az a nyomaték és a személyautos kényelem ami ezekben az újabb pickupokban van.
    Éveken át olvasgattam, videókat nézegettem stb és arra jutottam hogy mindenképp duramaxot áll szándékomban vásárolni. Chevy vagy GMC. Szimpla kabinost nem akartam. A masfeles még belefér. 2017nyaran néztem meg először egy Chevyt. Sajnos nem igazán ment úgy ahogy én azt elvartam tőle. Egy véletlen telefon folytán akadtam bele ebbe a GMC-be. Duramax, szép állapotú jól is megy. Belevágtam.

  • Ez az autó ötvöz mindent számomra.
    Személyautós utazótempó és komfort. 4 kerekhajtás, nagy rakodófelulet, nagy vonóhorog.

    Kap még felniket meg platófedelet. Sötétített lámpák járnak még a fejemben.

  • Még a vásárláskor volt egy tünete az autónak. A vízcső ami a vizhűtőhöz csatlakozik felkemenyedett, abnormális nyomás volt benne.

    Az eladóval arra jutottunk hogy valószínűleg az injektor hűtésen keresztül dolgozik be a hűtőrendszerbe a nyomás. Ehhez az alkatrészeket meg is kaptam az eladótól.

    Kicseréltem, de a hiba továbbra is fenn maradt. Ezen kívül még nagyon kis mértékben kinyomta magából a hűtőfolyadékot.

    Ezek után már csak a hengerfej probléma merülhetett fel. Le is vették őket a sporiék.

    Jobb oldalt az utolsó hengernel fújt át. Látszott a tömítésen.
    Ha efi live vagy hasonló dolog van az ilyen dieselben sajnos azt nem bírják a gyári hengerfejcsavarok, megnyúlnak a nagyobb nyomás miatt.
    Ezek után csak ARP csavarok beépítése jöhetett szóba.

    Azokkal összerakták túl vagyok a tesztkörökön, jelentem a gumicső uzemmeleg motornal is könnyen össze nyomható.

    Erre a tünetre vásárláskor nem árt odafigyelni, ha fennáll akkor mindenképp ARP-vel kell összerakni.
    Rakok fel pár kepet

  • Ilyen volt a jobb oldali hengerfejtömítés

  • ARP-vel összerakva
    Hengerfej sikolva, szelepek becsiszolva
    Nyomás próba is volt.
    Szelepszárszimeringek is cserélve, illetve az összes tömítés ami ezzel a javítással jár.

  • Újra az utakon

  • Kőszegi-Hegység ősszel.

  • Kapott új papucsokat is. Teljesen más karaktere lett a kocsinak.

  • Eljött az ideje váltó és konverter fejlesztésnek. A tuning miatt a váltó az ami még némi erősítést kér.

  • Milyen aranyos a GMC a shiftkit dobozán.

  • Lenn a váltó.

  • Készül szépen.

  • Kész. Már csak fel kell rakni. Marha kíváncsi vagyok hogy fog működni.

  • 2021. Komárom. Csoportképünk, ha minden igaz az utolsó. Jó volt ez az elmúlt 19 év.

    Hajrá mindenkinek.

  • Rába beach 2022.

  • A mai nap 2022. Augusztus 30.

    Egy két kopó alkatrészt cserélni kellett.

    A jobb első kerékcsapágy elég hirtelen elkezdett elég nagyot lógni. A fő tünet a csikorgó fék volt.

    Timken márkára cseréltem.

    Cseréltem még lengéscsillapítókat.
    Bilsteint kapott.

    Illetve a felső lengőkar talpas gömbfejek lógtak mindkét oldalt.

    Ezeket az alkatrészeket cseréltem és marha jó lett az úton, szerintem a Bilstein lengéscsillapítók miatt főleg.

  • Régi csapágy

  • Itt már az új csapágy.

  • Asszony a régi, viharvert bal oldali lengéscsillapítóval.
    Ő szerelte ki!

  • Bilstein B8 5100

  • 2023. Július 27.

    Az autón lesz egy kis Upgrade.

    Sajnos a gyári segédkormanymű elkezdett lógni.

    Rendeltem újat a rockautóról. Már mikor felraktam rá valószínű lógott, úgyhogy felbőszültem és rendeltem Kryptonite márkájú segédkormányművet.
    Ránézésre brutális a gyárihoz képest. Úgy érzem ez örök darab lesz. Később majd lehet írok a tapasztalatokról.


    https://youtu.be/7Uuaudw0JvM

  • A lógó rockautos segédkormánymű miatt a jobb oldali axiál is elkezdett lógni.
    Abból is kap egy brutálisat. Kb háromszor olyan vastag mint a gyári. Marha erős. Erről is írok majd de mindenhol dicsérik.

    PPE Stage3-ra esett a választásom.

    https://youtu.be/SP5rKs49tRE

  • Stock vs Ppe

  • Beépítés alatt a segédkormánymű.

  • Kapott egy komolyabb külső belső takarítást. A kép szerintem nem adja át de baromi nagy a különbség.

Hozzászólások

  1. szállító81  - 2018. október 13. 08:55

    Nagyon szép autó, gratulálok hozzá, nekem is valami ilyesmi a terv az elkövetkezendő időszakra. Hasznos nagyon a leírás a kezdődő hengerfej tömítés problémáról, ezt is feltétlenül ellenőrizni fogom a kiszemelt jármű esetén. Sok balesetmentes kilometer kívánok hozzá!
    ÜDv.Gergő

  2. Tájbi  - 2018. október 13. 09:00

    Szia Gergő. Igen láttam a fórumon hogy az a másik GMC is felmerült benned.
    Ezt egyszer kell megcsinálni utána jó lesz. Szerintem csak az efi live és hasonó dolgok okoznak ilyen problémát.
    Üdv
    Tibi


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • keke0323:

    Bakker .Végre előkerült! Sokat gondoltam rá mi lehetett a sorsa! De jó,hogy

  • Zola:

    Úgy tűnik, nincs jó válasz, mindenkinek adok pontot a rádióra.

A lap tetejére