Régóta jart a fejemben az a gondolat hogy kellene egy Diesel truck.
Első élményem 2012ben volt egy 6literes Ford F250-el. Nagyon megtetszett az a nyomaték és a személyautos kényelem ami ezekben az újabb pickupokban van.
Éveken át olvasgattam, videókat nézegettem stb és arra jutottam hogy mindenképp duramaxot áll szándékomban vásárolni. Chevy vagy GMC. Szimpla kabinost nem akartam. A masfeles még belefér. 2017nyaran néztem meg először egy Chevyt. Sajnos nem igazán ment úgy ahogy én azt elvartam tőle. Egy véletlen telefon folytán akadtam bele ebbe a GMC-be. Duramax, szép állapotú jól is megy. Belevágtam.

2001 GMC Sierra 2500HD Duramax
Sierra
-
-
Ez az autó ötvöz mindent számomra.
Személyautós utazótempó és komfort. 4 kerekhajtás, nagy rakodófelulet, nagy vonóhorog.
Kap még felniket meg platófedelet. Sötétített lámpák járnak még a fejemben. -
Még a vásárláskor volt egy tünete az autónak. A vízcső ami a vizhűtőhöz csatlakozik felkemenyedett, abnormális nyomás volt benne.
Az eladóval arra jutottunk hogy valószínűleg az injektor hűtésen keresztül dolgozik be a hűtőrendszerbe a nyomás. Ehhez az alkatrészeket meg is kaptam az eladótól.
Kicseréltem, de a hiba továbbra is fenn maradt. Ezen kívül még nagyon kis mértékben kinyomta magából a hűtőfolyadékot.
Ezek után már csak a hengerfej probléma merülhetett fel. Le is vették őket a sporiék.
Jobb oldalt az utolsó hengernel fújt át. Látszott a tömítésen.
Ha efi live vagy hasonló dolog van az ilyen dieselben sajnos azt nem bírják a gyári hengerfejcsavarok, megnyúlnak a nagyobb nyomás miatt.
Ezek után csak ARP csavarok beépítése jöhetett szóba.
Azokkal összerakták túl vagyok a tesztkörökön, jelentem a gumicső uzemmeleg motornal is könnyen össze nyomható.
Erre a tünetre vásárláskor nem árt odafigyelni, ha fennáll akkor mindenképp ARP-vel kell összerakni.
Rakok fel pár kepet -
Ilyen volt a jobb oldali hengerfejtömítés
-
ARP-vel összerakva
Hengerfej sikolva, szelepek becsiszolva
Nyomás próba is volt.
Szelepszárszimeringek is cserélve, illetve az összes tömítés ami ezzel a javítással jár. -
Újra az utakon
-
Kőszegi-Hegység ősszel.
-
Kapott új papucsokat is. Teljesen más karaktere lett a kocsinak.
-
Eljött az ideje váltó és konverter fejlesztésnek. A tuning miatt a váltó az ami még némi erősítést kér.
-
Milyen aranyos a GMC a shiftkit dobozán.
-
Lenn a váltó.
-
Készül szépen.
-
Kész. Már csak fel kell rakni. Marha kíváncsi vagyok hogy fog működni.
-
2021. Komárom. Csoportképünk, ha minden igaz az utolsó. Jó volt ez az elmúlt 19 év.
Hajrá mindenkinek. -
Rába beach 2022.
-
A mai nap 2022. Augusztus 30.
Egy két kopó alkatrészt cserélni kellett.
A jobb első kerékcsapágy elég hirtelen elkezdett elég nagyot lógni. A fő tünet a csikorgó fék volt.
Timken márkára cseréltem.
Cseréltem még lengéscsillapítókat.
Bilsteint kapott.
Illetve a felső lengőkar talpas gömbfejek lógtak mindkét oldalt.
Ezeket az alkatrészeket cseréltem és marha jó lett az úton, szerintem a Bilstein lengéscsillapítók miatt főleg.
-
Régi csapágy
-
Itt már az új csapágy.
-
Asszony a régi, viharvert bal oldali lengéscsillapítóval.
Ő szerelte ki! -
Bilstein B8 5100
-
2023. Július 27.
Az autón lesz egy kis Upgrade.
Sajnos a gyári segédkormanymű elkezdett lógni.
Rendeltem újat a rockautóról. Már mikor felraktam rá valószínű lógott, úgyhogy felbőszültem és rendeltem Kryptonite márkájú segédkormányművet.
Ránézésre brutális a gyárihoz képest. Úgy érzem ez örök darab lesz. Később majd lehet írok a tapasztalatokról.
https://youtu.be/7Uuaudw0JvM
-
-
A lógó rockautos segédkormánymű miatt a jobb oldali axiál is elkezdett lógni.
Abból is kap egy brutálisat. Kb háromszor olyan vastag mint a gyári. Marha erős. Erről is írok majd de mindenhol dicsérik.
PPE Stage3-ra esett a választásom.
https://youtu.be/SP5rKs49tRE -
Stock vs Ppe
-
Beépítés alatt a segédkormánymű.
-
Kapott egy komolyabb külső belső takarítást. A kép szerintem nem adja át de baromi nagy a különbség.
Hozzászólások
Nagyon szép autó, gratulálok hozzá, nekem is valami ilyesmi a terv az elkövetkezendő időszakra. Hasznos nagyon a leírás a kezdődő hengerfej tömítés problémáról, ezt is feltétlenül ellenőrizni fogom a kiszemelt jármű esetén. Sok balesetmentes kilometer kívánok hozzá!
ÜDv.Gergő
Szia Gergő. Igen láttam a fórumon hogy az a másik GMC is felmerült benned.
Ezt egyszer kell megcsinálni utána jó lesz. Szerintem csak az efi live és hasonó dolgok okoznak ilyen problémát.
Üdv
Tibi