1996 Jeep Grand Cherokee Limited No.2

Grand Cherokee

  • Miután eladtam az első ZJ-met, éreztem, hogy valami hiányzik az életemből. Folyton nézegettem, és kerestem, hogy mivel tudnám helyettesiteni. Néztem XJ-ket, WJ-ket, Wranglereket, sőt még más márkákat is, de valahogy egyik sem volt az igazi.

    Végül 3 évig birtam ZJ nélkül, de aztán győzött a V8, és a józan ész teljes hiánya

  • A kegyelemdöfést az egyik barátom adta, hívott, hogy tud egy eladó Jeep-et, olyan mint amilyen az enyém volt, nem érdekel-e. Persze hogy érdekelt, el is hoztam.

  • Műszakilag jó állapotban volt, a belter is elment, cserébe a kaszni volt nagyon szar, a fényezés meg még szarabb. Illetve a papir gondjai is voltak, de mindegy is, játszósnak kellett.

  • Aztán 5 hónap múlva érkezett a testvére. Ennek a kasznija (kivéve küszöb), fényezése, beltere volt nagyon jó állapotban, és rendben voltak a papirjai, cserébe műszakilag voltak hibái.

  • Sajnos az első autót fel kellett áldozni, hogy a második tovább éljen.

    De emléke azóta is velünk van, főleg mert a kibelezett bódét azóta is kerülgetem az udvarban.

    (nincs is annál jobb, mint a szabadban autót szerelni, főleg minusz 5 fokban, havazás után)

  • A második autóból viszont nagyon jó kis autó lett, és 20 éves kora ellenére is kiválóan teljesített nap, mint nap.

  • Egyetlen egyszer szivatott csak meg, igaz akkor rendesen. Habár alapvetően az én hibám volt, már egy ideje hallgattam a szíjfeszítő csörgését, de a cseréje valahogy mindig elmaradt. Aztán egyszer a pályán megadta magát a feszítő, és ledobta a szíjat. Persze mindezt kb 200 km-re otthontól. Szerencsére volt kéznél ismerős, aki kivitt a vasútállomásra, onnan vonattal haza, a donorból kivettem a feszítőt és kerítettem egy barátot, aki hajlandó volt visszavinni a kocsihoz. Hajnali egyre értünk oda. Mint utóbb kiderült, ez volt az év leghidegebb napja, a board computer szerint mínusz 19 fok volt.

    Gyors kicseréltem a feszítőt (közben többször említést tettem arra, hogy mennyire nem szeretem a hideget), és már indulhattunk is haza. Azonban valami nincs rendben, a motor hőmérséklet nem akart megállni középen, szépen kúszott tovább felfelé. Meg is értettem, hogy ebben a hidegben egy kis melegségre vágyott, de a biztonság kedvéért azért félreálltam. Mivel a motort nem akartam tönkre tenni, és 200 km-t így nem ment volna el, ezért úgy döntöttem lerakom egy közeli ismerősnél, és majd később kiderítem mi baja lett. Miután a motor kellőképp lehűlt, el is indultunk az ismerős irányába, visszafelé. Azonban a vízhőmérséklet beállt középre, és moccani is akart onnan. Remek, hátraarc, irány haza.

    Aztán leesett, hogy valószínűleg a fagyálló nem bírta a mínusz 19 fokot, és egy kicsit beledermedt a hűtőrendszerbe (hazaérve megmértem, mínusz 15-ös volt), de a felmelegedett motor kiolvasztotta a dugulást, így visszaállt a rend. Legalábbis a hűtőkörben, de a fűtéskörbe is beledermedt, és ott nem is olvadt fel. 170 km-t vezettem le így, a mínusz 20 fokban, fűtés nélkül. Már közel voltunk, de már nem bírtam tovább, szétfagytam. Épp a telefonomat próbáltam előszedni, hogy felhívjam az előttem autózó barátomat, hogy csak egy kicsit hadd üljek át hozzá, csak egy kicsit kiolvadni, amikor nagy bugyborékolás közepette megindult a vízkeringés a fűtésben. Gyorsan maxra tekertem a fűtést, és így az út hátralévő része már kellemesen telt.

    Ez volt az egyetlen olyan eset, hogy egy ZJ nem vitt haza, és menteni kellett.

  • Pózolás fiatalabb tesóval. (Szerintem a ZJ sokkal szebb)

  • Trash&Burn, Horvátország

  • Szervizautó

  • Ha már az előző Jeep-em garázsában is volt ilyen kép, akkor legyen itt is.

    (Amúgy akkor, három évvel korábban: a 95-ös benzin 444,9 Ft/l volt)

  • Aztán fel kellett költöznöm Pestre. A 16 literes fogyasztás hirtelen 26+-ra ugrott, a hétvégi 500 km-es autópálya túrákra sem épp ez volt a legideálisabb választás, és terepnek még csak a közelébe se tudtam menni, így végül az eladás mellett döntöttem.

    De az biztos, hogy lesz még ZJ-m!

    (A képet az új tulaj küldte, rendeltetésszerű használat)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • boldo:

    !kép=comments/2021-05/6097e0a36e942.jpg

  • Krityoo:

    !kép=comments/2021-05/60941f2610f83.jpg

A lap tetejére