1991 Chevrolet Lumina Sedan

2021 - Vágjunk bele #1

  • Egyik első dolgom volt a hood scoop eltávolítása. Szerencsére csak 4 csavarral volt felfogatva, így csak azt a négy furatot kell majd valahogyan eltüntetni.

  • Következő lépés a lefalazott indexek visszarakása volt. Egyelőre nem szép, de funkcionális. Sajnos a komplett lámpatartó keret hiányzik, így nincs mihez fogatni rendesen.

  • Nézegettem a kerekeket és feltűnt, hogy nagyon közel van az első féknyereg a felnihez.

  • Az ET nem igazán stimmel ezen a felnin, úgyhogy a nyereg "csinált" magának helyet, hogy jobban elférjen.

  • A gumikban sem volt már sok, úgyhogy ezt minél hamarabb orvosoltam is.

  • Kapott 4 új gumit, és előre 5mm-es nyomtávszélesítőket, úgyhogy most már a kerék is normálisan elfér.

  • A műszerfal alól kibányásztam egy adag "tyúkbélt", egy rejtett indításgátló kapcsoló meg valami lámpakapcsoló volt hajdanán.

  • Előre bekerült két Trans Sport lámpa, így van E betű is meg amit akarnak.

  • Hátra meg bekerültek az autóhoz eredetileg tartozó "európaiasított" lámpák. Mint mondtam nem lehet jól integrálni ebbe a lámpába a sárga indexet, szóval valószínűleg az eredeti piros lámpák kerülnek vissza és extraként felszerelek két indexet, mint azt több hazai Luminán láttam.

  • Az ablaktörlő mechanikát is vissza kellett raknom, mert az kiszerelésre került az előző tulaj által. Mondjuk ablakmosó tartály híján így se sokra megyek, de legalább van.

  • Hátsó fékbetét-cserének indult, komplett nyeregfelújítás lett belőle mindkét oldalon. Sajnos ez a kézifékes hátsó nyereg pikk-pakk be tud rohadni, mivel automata autónál senki sem szokta használni.

  • A betétek meg ránézésre még az eredetiek lehettek rajta, mindenesetre szörnyen néztek már ki.

  • Megkapta a szokásos motorolaj+szűrő kombinációt biztos ami biztos.

  • A váltó is megkapta az új szűrőt meg olajat. Az előírtnál bő egy literrel ment bele több, de tudtam, hogy alacsony a szintje. Szerencsére a színe/szaga nem volt különösen rossz az olajnak, de mindenesetre azóta még jobban dolgozik a váltó.

  • Egy laza vasárnapi programként kiugrasztottam a műszerfalat.

  • Eredetileg azért vettem ki, mert ez az "apróság" hiányzott mögüle, engem pedig zavart, hogy ha már van működő klíma, miért csak egy helyen fúj a négyből.

  • Még az előző tulaj vette ki, amikor a műszerfalat bőröztette. Jó pár helyen el volt törve, illetve egy nagyobb darab hiányzott is belőle. Ezeket igyekeztem megjavítani, hogy minél inkább a megfelelő irányba menjen csak a levegő. Közben kiderült, hogy a levegőterelők mozgatója sem működik valamiért, úgyhogy egyelőre beállítottam fixen a középső irányt, aztán majd azt is diagnosztizálni kell.

  • Kerültek elő ilyen kábel anomáliák is itt-ott.

  • Azt hiszem megtaláltam a sistergő rádió okát is...

  • Nem tudom miért voltak megbontva a műszeregység kábelei, de kijavítottam ezeket is.

  • Mivel viszonylag jól lejött, így nekiálltam leszedni a fekete bőrt a műszerfalról meg az A-oszlop takarókról.

  • Szép türelmesen leszedtem a bőrt, meg utána a maradék ragasztó is tök szépen lejött, és egy nagyon jó állapotú műszerfal tárult fel.

  • Sikerült visszaimádkozni, és bár az egyszerűtől messze van, de a Berettahoz képest ezt a műszerfalat ki-/berakni gyerekjáték.

  • Nekem jobban tetszik így, és végre megint lehet rögzíteni az A-oszlop takarókat is rendesen és nem lógnak csak ott.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Béke:

    Jaj! Ilyen ronda kockalámpást eddig nem is láttam. Ez esetben én

  • Zola:

    Ja, engem is zavar ez a komment kinézet/rendezettség, de nincs erőm

A lap tetejére