v8cars.hu | 5. Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál, Komárom

5. Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál, Komárom


1966 Oldsmobile 88 - A
német low-for-show csapat
autói igazi show-t csináltak


1962 Bonneville - kicsit más


Custom beltér


Rengeteg épített, egyedi
motort állítottak ki


Mystery Gang - elmaradhatatlanok!

Ötödszörre rendezni egy találkozót már kisebb jubileum, Békési Robi és csapata rá is tettek még egy lapáttal az alkalom kedvéért. Rengeteg program, koncert, kiállító csalogatta az autósokat és nézőket Komáromba.

Nem is maradtak el, a résztvevők száma már pénteken egyértelművé tette, hogy a nyári rendezvények között Komárom "a" találkozó. A kisebb bulikat többen kihagyták, de akárkivel beszéltem, augusztus 11-13. fix bejegyzés volt a naptárában. Rengetegen hajtottak, hajtottunk az utolsó pillanatokig, hogy készüljön el az autó, érkezzen meg a rendszám, legyen meg a műszaki - Komáromig.

Az időjárás majd minden elképzelhető fegyverét bevetette a fesztivál ellen, de a hideg szél és a változóan erőszakos eső ellenére is sikerült túlteljesíteni a beharangozott 800 autós létszámot. Napsütéses, nyári időben talán el sem fértünk volna a falak közt, na meg a bejáratnál kapott ajándék hűtőtáska is nagy hasznunkra vált volna. Remek ötlet, kellemes meglepetés volt!

A folyamatos hírverésnek és az elfogadható távolságnak hála, a külföldiek soha nem látott létszámban tisztelték meg a fesztiválnak helyt adó Monostori Erődöt. Az egyébként megszokott három betű - három szám kombinációk jóformán kisebbségbe kerültek a cseh, szlovák, osztrák, valamint a rengeteg P és Z rendszám mellett.

A veterán import fellendülése és a Z rendszám igazi áldás a hazai amerikai autós életnek. Jót tesz a vérfrissítés, egyre többet látok a szívemnek oly kedves igazi tepsik és kemény sportautók közül.

A rengeteg új autó megvizsgálása a zsűri tagjaként komoly feladatot is jelentett. A formákon, az autók állapotán, a belefektetett munkán kívül igyekeztünk figyelembe venni az egyediséget, ötletességet is.

A mezőny szoros volt, néhány népszerű kategóriában csak rengeteg mérlegelés után tudtunk győztest hirdetni.

Nem ilyen volt a legszebb hatvanas évek kategóriája. Egyöntetűen az 1962-es Pontiac Bonneville-t jelöltük győztesnek, Glenn "Fireball" Roberts Daytona 500 győztes autójának négyajtós másolatát. A Pontiac így nem csak egy szép autó volt a hatvanas évekből, hanem a kor versenyhangulatának felelevenítője is. Nagyon tetszett, örömmel látnék még hasonló vasakat.

Jó volt látni a mozgolódást a custom autók frontján is, lassan nálunk is kialakulnak ezek stílusirányzatok, és végre van, aki nem fél a mattfeketétől. Gigamachine-ék Buick-ja ütött!

Úgy érzem, a résztvevők, kiállítók és a nézők számára is tartalmas hétvégét hozott az ötödik Komárom. A kérdés csak az, beférünk-e jövőre?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Hoacin:

    szerintem csík nélkül :)

  • kopaszkukac:

    Szia! Ez Jeep Wrangler TJ-re egy az egyben jó?

A lap tetejére