v8cars.hu | Chevrolet Camaro, 1968

Chevrolet Camaro, 1968

A Hot Rod magazin nyomán

Mint profi fotós, Steve Penrod mindent tud a színek hatásáról a nyomtatásban. Éppen ezért nem volt meglepve, amikor közöltük vele, hogy a fekete Camaróját sajnos nem tudjuk megjelentetni újságunkban. Szép részletek, meg 9 másodperces negyedmérföldes eredmény az OK, de a fekete szín az már nem izgalmas egy újság számára. A kritikát megértve, és megfogadva rögtön a fényezőfülke felé vette az irányt, s legközelebb amikor megint láttuk az autót, már egy sokkal ’újságbarátabb’ sárga színben virított.

A puristáknak valószínűleg a következő nem lesz ínyére: ez a kiszélesített, bukócsöves autó életét RS/SS/big-block felszerelésűként kezdte. Az első napjától versenyeztek vele, most alacsony 9 mp.-ket megy. Ez a következőknek köszönhető: 509 ci-s (8337 kbcm-es) big-blockon Brodix hengerfejek, Crower vezérműtengely és komplett szelepvezérlés ( himbák, szeleprugók, stb.) MSD gyújtás, egy elektromos CSI vízpumpa és egy 1050-es Holley Dominátor karbi Weiand Team-G szívótorkon. Az egészet egy NOS Big Shot egyplatnis nitró rendszer teszi teljessé. Coan épített TH 400 váltó és egy 8 inches, 4800-as konverter feladata az erő közvetítése a kerekek felé.

A kaszni teljesen széria, kivéve a hátsó kerékíveket, amelyeket meg kellett nagyobbítani 3 1 inchel, hogy a 32 x 14.5-ös Goodyearek elférjenek. A fényezést maga Penrod végezte. Különösen bírjuk az eredeti ’hokiütő’ matricát, és azt a tényt, hogy működnek a lámpák, az index, és még a duda is; az üveg ablakok fel-le gördülnek, sőt a kárpitozás és a tetőborítás is megmaradt. Az autóban Steve RCI üléseken csücsül, Grant kormányt forgat, Hurst Quarter Stick váltókart kapcsol, és AutoMeter műszereket les. Hogy az eredeti műszerfalat megmentse egy hatalmas lyuk vágásától, a bukócsőépítő az előrefutó csöveket a szellőzőfúvókákon át vezette.

Steve főleg iskolákban fényképezik, így azon szerencsés kevesek közé tartozik, akik szabadnak tudhatják a nyarat. Ezért lehetősége van a Chicago Outlaw Super Stock klubos haverjaival eljárni, és elindulni a Fastest Street Car versenysorozaton. Múlt évben döntős volt 9.31-el 142 mph-ra Morrocco-ban.

Ez az időeredmény nem teszi a leggyorsabb Camaróvá a sok ’hard-core’ versenyautó között, de nagy-nagy piros pont jár az autó kidolgozásának, a teljesen működő dolgoknak; és ez már pont elég, hogy kinyissuk a fotóstáskát.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Hatyi:

    Hahó! El van írva a C. válasz. Par N elli Jones. ;)

  • seka:

    Tegnap megint nem tudtam játszani szerver csatlakozási hiba miatt. :(

A lap tetejére