v8cars.hu | 13 állam 4 hét alatt, 3. rész, Petersen Museum

13 állam 4 hét alatt, 3. rész, Petersen Museum

Másnap reggel elmentünk a Petersen múzeumba. Mivel olyan véleményeket olvastam a Fórumon, hogy múzeumi/autós képeket mindenki talál neten, a személyes élmények érdekesebbek, ezért nem untatnék senkit azzal, hogy oldalakon keresztül erről írnék. Aki eljut LA-be és autós érdeklődésű, az valószínű úgyis elmegy pár múzeumba, Petersen, NHRA, stb.

Arra érdemes azonban figyelni, hogy mik vannak a parkolóban, mert néha ott is van egy-két gyöngyszem. Mint például a mattszürke panel, vagy az öreg Buick Special egy hátsó sarokban eldugva.

Korábbi képeket nézve úgy tűnik, változtatni szokták a kiállítást. Amikor ott jártam akkor az alsó szinten az üzemanyaggal kapcsolatos fejlődés korszakai, és egy korabeli kereskedés voltak megtekinthetők. Tovább haladva a „Speed Shop” ugyanolyan volt mint Ajtofelfa kepein, és természetesen a mindenki által ismert choppolt Mercury is ugyanúgy állt, mint eddig.

A felső szinten filmes autók voltak kiállítva Magnum Ferrarijától kezdve a Duke fiúk Chargerén át a Batmobile-ig, illetve alternatív meghajtású járművek, amik közül a Chrysler Turbine Cart emelném ki. Ezen a szinten tovább haladva néhány igazi érdekesség várja a látogatót. Néhányat emelnék csak ki. Egy Tucker Torpedo, egy ’53-as Cadillac Series 62, ami eredetileg Rita Hayworth tulajdona volt, Ali Khan hercegtől kapta ajándékba, és ez az egyik, abból a kettőből, amit Ghia gyártott, kombinálva az egzotikus olasz karosszériát, a Cadillac hajtáslánccal. Egy gyönyörű 4 ajtós Chrysler kabrió, néhány Ferrari, stb.

A szint befejezéseként a Hot Wheels kisautók gyártását, valamint az autókban felhasznált anyagok fejlődését tanulmányozhatjuk, például egy ’70-es Camaro első lökhárító súlyát illetően, acélból, üvegszálból és karbonból. A földszinten lévő ajándékboltban csak úgy dekorációként kiállított ’32-es Ford Roadsterről sajnos nem sikerült jó képet készítenem, de az ember ekkor érzi igazán, hogy egy teljesen más országban van. Senki nem lepődik meg azon, hogy egy So-Cal Speed Shop által épített roadster, ami 2002-ben a decemberi Rod & Custom címlapján szerepelt, ott áll előtte...

A múzeumot elhagyva ismét felmentünk a Hollywood Blvd-ra, de most leparkoltunk, és körbesétáltunk, csillagokat, kézlenyomatokat fürkészve. Már tudom ki az egyetlen, aki levette a cipőjét mikor a betonba állt, és ki az egyetlen, akinek a csillaga nem a járdán van, hanem a Kodak színház falán.

Sötétedésig maradtunk, majd visszatértünk a szállásra. Másnap miután kijelentkeztünk, és mivel a következő szállás Long Beach-en lesz, viszonylag közel, nem siettünk, úgy gondoltuk sétálunk kicsit Beverly Hills-en. Nos, teljesen más világ. A Rodeo Drive-on az összes világmárka megtalálható. A Santa Monica és Wilshire Blvd sarkán van egy Budget autókölcsönző, de valamiért nem Impalák és egyéb járművek vannak, hanem Challenger, Mustang, Corvette, Escalade, ML, Porsche... Néhány sarokkal odébb, a Beverly Hills autókölcsönzőnél Maserati, R8, SLS, Panamera, stb.

Viszont itt valaki tudja mi az igazi érték !monokli egy öreg Dodge Power Wagon is volt, igaz nyitott géptetővel. Errefelé még a mozgássérültek is SRT8 Magnummal járnak, bár ez itt viszonylag olcsó autónak számít. Beültünk az autóba, tettünk még egy kört a Hollywood Blvd-on, menet közben lekaptam egy mattfekete Challengert, majd dél felé vettük az irányt.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Én ebben olvastam: !kép=comments/2024-11/6744481d18f9b.jpg

  • Béke:

    Az első linken az első sor: Production: 0 (has not been built) !monokli

A lap tetejére