Ford 49 Concept
1949-re a háború utáni fellendülés következtében a Ford már megengedhette magának egy teljesen új modell piacra dobását. Az autó kortársaihoz képest forradalmi megoldásokkal rendelkezett. A sárvédők az oldalfalba lettek integrálva, az első kerekek pedig egymástól függetlenül rugóztak. 50 évvel később a Ford hasonló hatást kíván elérni 49 Concept tanulmányautójával, ami a 2001-es detroiti autószalonon mutatkozott be.
Az eredetihez hasonlóan egyszerű formák, sima felületek jellemzik a karosszériát. A modern kor eredménye, hogy az övvonal felett mindent az üveg ural. A tető is átlátszó, az oszlopokat is ez fedi. A Ford 49 színe fekete, az egyhangúságot krómozott alkatrészek törik meg. A tetőoszlop és a 20" átmérőjű kerekek fényes krómozást kaptak, a többi díszítés matt lett. A vetítőlencsés első fényszórók kerekek lettek, a hátsó lámpákban pedig LED-ek bocsájtják ki a fényt.
Az utastérben az előd egyszerűsége ötvöződik a jövő technikájával, ezt legjobban a visszajelzőkön lehet észrevenni. A sebességet mutatós órák jelzik, az összes többi fontos információ LCD-kijelzőkön keresztül jut el a sofőrhöz. A kormányon krómgyűrűs díszítés helyett világosszürke gombok jelentik a díszítést. A modern kényelmi berendezések kezelőelemeit lehajtható fedelek mögé rejtették, közvetlenül az ötfokozatú kéziváltó karja előtt. A mélyre formált kagylóülések kanyarokban biztosan tartják az utasokat. Az utastér teljes hosszában végighúzódó középkonzol fontos szerepet tölt be a karosszéria merevségének biztosításában. A belső tükör szokatlan rögzítésének is megvan az oka. Tág határok között lehet állítani a magasságát, ezenkívül a rádió antennájának funkcióját is ez látja el.
A motortérben a mai szokásoknak megfelelően teljesen beburkolták az erőforrást. A hengerek száma (8) és az elrendezése is (V) stimmel, egyedül a kis lökettérfogatot lehet felhozni hátrányként. A Powered by Thunderbird felirat azt jelenti, hogy mindössze 3,9 liter a hátsó kerekeket hajtó V8-as mérete. A 4 vezérműtengely által vezérelt 32 szelep visszafogott, 250 lóerős teljesítményre teszi képessé az erőforrást.
Hozzászólások
Szerintem nagyon eltalált és eredeti forma. Gyönyörü gép:)
Túlságosan modern és hideg.
A kasztniban van fantázia, de a belseje teljes kiábrándító szerintem.